Battlefield 2142 Článek Battlefield 2142 - první dojmy

Battlefield 2142 - první dojmy

Václav Rybář

Václav Rybář

5. 9. 2006 22:49 2
Reklama

A jak jsme se vlastně dostali do roku 2142? Podle všeho je to rok, ve kterém začala Zemi olizovat nová doba ledová, což mj. zapříčinilo i razantní úbytek obyvatelného prostředí. A když se má deset miliard lidí natlačit na šestinu původního území, začnou létat jiskry. Proč trochu nezredukovat stavy, ve jménu války o právo na přežití. Darwin a vojenská mašinérie mají opět hlavní slovo a tak proti sobě stojí jednotky Evropské Unie a tzv. PAC - Pan Asian Coalition (jinými slovy Asie a Amerika). Výzbroj i počty vojáků na obou stranách jsou srovnatelné a tak může začít běsnění, ve kterém se neustále padající sníh mísí s čerstvou krví. Připadal vám arzenál Battlefieldu 1942 příliš retro a ten v Battlefieldu 2 pro změnu příliš okoukaný? Máme pro vás řešení.

Co to sakra je? Inu, hlavně že to střílí…

BF 2142 přináší samozřejmě největší změny v oblasti zbrojení. Samotná taktika se nezměnila už od dob, kdy Sun Tzu napsal Umění boje a tak jde hlavně o sci-fi vychytávky, které zjevně mají kořeny v již existujících prototypech. Osobní zbraně pěšáků vás zřejmě příliš nepřekvapí, jedná se o upravené kulomety a raketomety s mírně vylepšenými vizory, ale funkce zůstává naprosto stejná, prostě to chytnete za pažbu, zmáčknete kohoutek a ono to střílí náboje. Ačkoliv jsou výšlehy některých zbraní hrozně efektní, jde prostě jen o přetexturované základní modely, příslušné jednotlivým třídám už v Battlefieldu 2. Stejně tak se nezměnily ostatní typy jednotek, tady DICE, zřejmě hnán bičem EA, který nakazuje vyplodit jeden sequel ročně, postupoval podle zlatého pravidla „pokud to funguje, nebudeme to měnit“, takže zůstala protivzdušná obrana v základnách, transportéry a tanky, rychlé (velmi rychlé) transportní džípy a letecké bazmeky.

Samozřejmě všechno je trochu „nové“. Z helikoptér se stala mnohem ovladatelnější vznášedla, z transportérů se dá katapultovat (a pak se na padáku dostat do bezpečné vzdálenosti) a jsou tu samozřejmě MECHové, zřejmě největší lákadlo z trailerů a vlhký sen každého bojového geeka. Chodící kolos je zbraní ultimátní, nikoliv však nevyváženou. Stačí umět nastražit miny, nebo naházet do správného místa EMP granáty (které mimochodem ovlivňují i vás, protože máte speciální bojový skafandr) a David bez problémů porazí Goliáše.

Nicméně hráči předchozího Battlefieldu budou po dvaceti minutách jako „doma.“ Všechna technika v roce 2142 funguje jako za starých dobrých časů, takže je to skutečně jen o úvodním rozhlížení a prozkoumávání novinek. V DICE naštěstí věděli, že nové textury a modely nedělají novou hru a tak přidali Titan mód. Ten přináší do hry létající pevnosti a tentokrát už doslova. Váš primární obnovovací bod tentokrát neleží na zemi, ale levituje stovky metrů ve vzduchu a co je hlavní - dá se zničit. Základna Titan má kolem sebe silové pole (stejně jako některé jednotky) a můžete se z ní rozeběhnout a skočit přímo na bojiště, což je super pocit (hlavně nezapomeňte otevřít padák). Finta je v tom, že každá pozemní základna disponuje odpalovací rampou pro rakety Anti-Titan.

Když se jí zmocní nepřítel, automaticky se v pevně daném intervalu odpálí raketa proti vaší základně. Stačí pár mršek a štít se poroučí. Pak se nepřítel může dostat do vaší základny a nastražit nálože, což vede k jeho vítězství a ukončení kola. Není to sice tak úžasný nápad (je závislý na obsazení základen, stejně jako původní model z BF2, který bude v BF 2142 také k dispozici), ale jedná se o určitou obměnu hratelnosti. Navíc interiéry základny jsou příjemným zpestřením oproti otevřeným bojištím na povrchu.

Už zase skáču přes šrapnely…

Betaverze, na níž se EA snaží odladit poslední mušky (hra má vyjít už v říjnu), nabízí jednu Titan mapu a potvrzuje se to, co jsem předem očekával. Jakmile nasednete do obrněného MECHa, připojíte se k nějaké již existující jednotce a do sluchátek vám vedle ohlušujících explozí začne nějaký Němec sekanou angličtinou recitovat „Get baaack“, máte pocit, že už jste zase doma. Bez ohledu na sci-fi vychytávky a zatím docela nepřesvědčivý design map (Verdun připomíná prázdnou plochu s náhodně rozházenými základnami, evropská architektura a padající vločky nezachrání absolutní absenci nápadů), je to znovu obrovská zábava a těžko se tomu něco vyčítá po hratelnostní stránce. Pokud jste fanoušky Battlefieldů, zřejmě bez okolků vyzkoušíte i další díl (a další… kam budeme stoupat? Do roku 40,000? EA už má určitě nějaký plán), ale sám asi zatím zůstanu u dvojky. Krom jistých sympatií k současnému arzenálu amerických ozbrojených složek totiž zatím nový Battlefield nenabízí příliš inovací a tak trochu připomíná čerstvě přetřený plot.

Inovace bez legrace

Nerad bych flintu DICE nějak házel do žita, ostatně betaverze je provozována jen na několika serverech a během týdenního testování jsem měl jen několik příležitostí rozehrát partii na skutečně dobře běžícím serveru s plným počtem lidí (browser už ani neukazuje ping, jen zelenou, oranžovou a červenou kontrolku… význam je jasný), ale z jedné mapy vážně vykoukáte jediné. Všechny novinky stojí za vyzkoušení a to ostatní je jednoduše při starém a funguje to stejně dobře jako před rokem a půl. Zbývají nám tedy především sliby. Pětkrát víc upgradů pro hráče, pestřejší prostředí, víc vychytávek a kvalitnější grafika. Safra… na hodnocení audiovizuální stránky bychom málem zapomněli.

Není to ale o nějakém radostném skákání do vzduchu. Šedivý design menu rozsvítí jen tradičně kvalitní hudba a pochodující MECH (místo rotující dvojky v BF2, je ale jasné, že tyhle modifikované přesýpačky z Windows se naučíte nenávidět), ve hře už je to ale mnohem pochmurnější, hlavně pro majitele předchozí modelové řady grafických karet. Na mojí GF6600GT zkrátka hra nevypadá o nic líp, než BF2 a k těsnému vítězství jí dopomáhají především sci-fi efekty (zásahy do silových polí, barevné plameny různých zbraní). Výhodou je relativní nenáročnost. Finální verze bude dost možná ještě optimalizovanější a VELMI záleží na rychlosti serveru, kde se pohybujete, už dnes je ale možné bezpečně říct, že pokud jste rozjeli dvojku, nebudete mít výraznější problémy.

Příliš rychlá střelba zasekává zbraně

A v EA by to měli vědět. Po několika hodinách bojové vřavy drží můj optimismus nad vodou hlavně dobrá pověst DICE a jejich série. Přece by se nesnížili k pouhému přeskinování BF2, ozdobenému několika vychytávkami, co se dají vymyslet na záchodě o polední pauze. A v přípravě už je Battlefield: Bad Company, určená primárně pro next-gen konzole. Tentokrát půjde o žoldáky. Kampak se to EA snaží dovést svoje ovečky? Cílová stanice Herní peklo? Co dodat… zkusme být ještě chvilku trpěliví a dát kapitalistovi rok. Maximálně dva.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama