Guild Wars: Factions Článek Guild Wars: Factions

Guild Wars: Factions

Luke

Luke

23. 2. 2006 23:57
Reklama

Online hra Guild Wars od NC Softu a Arena.net (dezertéři z Blizzardu) přišla s precedentálním potlačením měsíčních poplatků za hraní. Namísto toho stačí zakoupit herního klienta a hrát, co hrdlo ráčí. „Uvědomili jsme si, že online hra automaticky neznamená měsíční poplatky, jak si naopak všichni myslí“ řekl Hrej.cz šéf vývojářů Jeff Strain. „Děláme hru přístupnou všem a vydáváme jí v perfektním stavu, takže se můžeme soustředit na vývoj pokračování.“ A to se právě stalo ve Factions, která je jednak datadiskem rozšiřujícím stávající krajinu Tyria a za druhé samostatnou hrou pro lidi, kteří nemají první díl. Mezi krajinami je možné v případě vlastnictví obou her přestupovat bez problémů. Grafický engine byl přizpůsoben nejnovějším možnostem Direkt X 9 a obrazoboreckou megalomanii prvního dílu povyšuje na ještě estetičtější zážitek.

Želvy na nefritu? To snad ne!

Krása herního světa šokuje. Po nepodařeném atentátu na krále zařval vrah pod popravčí sekerou tak, že se polovina světa proměnila v nefrit – krajina, hory, moře. Mořeplavci byli zaskočeni, stejně jako mořští živočichové. Namísto lodí tedy lodníci používají nadpřirozeně veliké transportní želvy s děly umístěnými na krunýři – salva tří želv bezpečně zničí celou nepřátelskou armádu. V nefritu prosvítají zmrzlí mořští živočichové, celé zatuhlé moře vypadá jako neskutečná skleněná krajina. Podstatná část nového světa je zase zkamenělá – rozdíl mezi drastickými panoramaty osloví nejednoho snílka či dobrodruha. Zeleň ale úplně nezmizela: zahrady, paláce a lesy jsou stále na denním pořádku.

Válkou je člověk živ

Stylově zapadá Factions do asijského prostředí. Domy se zkosenými střechami, podivná slabiková jména NPCček nebo orientální draci napovídají, že vývojáři překopali středověkou fantasy, kterou využívali v prvním díle. „Ve Spojených státech a Evropě hraje Guild Wars mnohem více lidí, než v Asii,“ říká Strain. „Nejde tedy o poplatnost korejským hráčům, ale o snahu ukázat něco jiného, než je provařený fantasy středověk.“ Krajina není tak rozlehlá, jako naposledy. Menší rozloha má za následek větší koncentraci potvor a více grafických nápadů či nových herních mechanismů na jednom místě. Mezi největší inovace nepochybně patří taktická mapa se znázorněním rozložení sil dvou nepřátelských království. Na válečné frontě probíhají bitky každý den. Vždy o půlnoci server sebere data o výhrách a prohrách a nakreslí válečnou linii pro další den. Důraz na drsnější akci pochopíme, když se podíváme na nadšení, s jakým se hráči Guild Wars utkávají v turnajích – naposledy v korejském mistrovství světa, kde vítězný tým získal padesát tisící dolarů a zařadil se tak mezi profesionální hráče.

Městské státy

O co se strhnou největší bitvy? „O města,“ říká Strain. „Ovládnout město znamená velkou výhru, protože se pro hráče z vládnoucího klanu otevřou nové prostory a mise.“ Právě dobývání měst je „flastrem“ na jednu z nejvíce kritizovaných ran Guild Wars. Hráči nadávali, protože vstup do klanu pro ně fakticky neměl žádné výhody, kromě společných misí. Pro RPG hráče neexistoval důvod, proč být v klanech, když na společnou misi mohou jít s náhodnými lidmi. S městy se situace mění: jedině synchronizovaný a silný klan dokáže město dobýt a udržet. „Většinou nevládnou déle než jeden den,“ podotýká Strain. „O města se chtějí porvat všichni.“ Výhody jsou jednoznačné: město funguje nejen jako klíč pro odemknutí nových lokací (ke kterým mají přístup jen členové klanu), ale také jako soběstačná obranná pozice na válečné frontě.

A tohle jste nečekali, akční blbci!

Jednotlivé klany z jednoho království spolu mohou uzavírat spojenectví pro velkolepé PvP bitvy o čtyřiadvaceti lidech – na vzájemném vybíjení byla Guild Wars vždy postavena. Velkou novinkou jsou jednotlivé typy misí. Přibude vybroušená mise „soupeření“, v níž klan s nejvyšším počtem bodů vyhrává. Městské mise byly zmíněny, dalšími jsou kooperativní a zřejmě nejatraktivnější „závodění“. Pro misi jsou stanoveny určité úkoly, které nesouvisejí se vzájemným zabíjením, ale s úspěšným plnění dílčích bodů. „Připomíná to trochu strategie v reálném čase,“ říká Strain. „Například přerušit nepřátelskou těžbu nerostů nebo obsadit strategickou pozici.“ Do závodění vkládají vývojáři velké naděje, protože jde o komplexní systémy pravidel, v nichž zvítězí jedině řádně sehraný klan.

Nové maso pod vaše meče!

Základní novinku každé expanze či pokračování online titulu jsme si nechali na konec, protože není až tak revoluční a pro nás určitě není důvodem, proč si Factions pořídit – nová povolání. Premiéru bude mít asasin a ritualista. Za obě postavy jsme mohli hrát a byli příjemně překvapeni jejich vyvážeností. Asasin je v podstatě nadzvuková stíhačka na bojišti: pohybuje se extrémně rychle a zasazuje akrobatické údery, které velmi připomínají Buffy: Zabíječku upíru nebo geniální akční scény v Serenity. Asasin má větší šanci na odražení rány nebo na zasazení rychlého smrtícího úderu a jak jsme sami viděli v praxi, když musel v rámci mise transportovat extrémně důležitý předmět, bylo pro něj mnohem jednodušší nepřátelům utéci. Ritualista je oproti tomu klasickým vyvolávačem duchů a léčitelem se schopností zasazovat psychická zranění nepřátelům. „Je silný, ale v bitvě silných postav obvykle žije tak dvě minuty,“ říká Strain.

Prezentace Guild Wars: Factions byla nádherná. NC Soft a vývojáři hry zcela tvrdě kují železo běžných hráčů, kteří nepotřebují složité herní systémy, když chtějí se pobavit. Grafická a hudební stránka triumfuje nad většinou konkurence a samotná hratelnost by se dala pocitově připodobnit hraní Diablo s kamarády po síti. Frenetická akce, exotické prostředí, nádherné efekty... Rozhodně se těšíme, až vám přineseme kompletní recenzi!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama