Spider-Man 3 Recenze Spider-Man 3

Spider-Man 3

Luke

Luke

25. 6. 2007 22:37
Reklama

Před osmnácti lety na starých operačních systémech existovala hra The Amazing Spider-Man. Prostá dvourozměrná grafika poskytovala fantastický detail a samotná herní náplň inklinovala spíše k akci, přestože herní tempo odkazovalo více na adventuru. Po jedné straně obrazovky byla podoba Spider-Mana a s přibývajícími zásahy se pomalu odbarvovala. Bylo to pěkné, ale zásadní kouzlo vyplývalo ze schopnosti postavičky LÉZT PO ZDECH a STŘÍLET PAVUČINY. Vertikální pohyb fascinoval a pro řadu hráčů byl jediným důvodem, proč v hře pokračovat. Spider-Man v moderních hrách studia Treyarch pochopitelně podobné aktivity vykonává a v posledním díle na PC dokázal vzbudit opětovné nadšení z atletického pohybu mezi paneláky New Yorku. Spojení titulu a platformy Wii iniciovalo snové představy, kterak se bude wiimotem lano přilepovat a jak to bude všechno cool.

Není.

Kosa padla na první kámen, když Treyarch vložila důvěru do studia Vicarious Visions, které má za sebou řadu portů na různé platformy (Spider-Man 2, Ultimate Spider-Man, Jedi Knight II, Jedi Academy a Doom 3). Konvertovat hry mezi výkonnými konzolemi je jedna věc, připravit graficky a hardwarově náročný titul pro nevýkonné Wii druhá. Autoři tedy provedli downgrade celého produktu, a to nejen v audiovizuální části, ale také v obsahové. Problematické je zejména vykostění plynule navazujících příběhových linek, které jsme si užívali na PC a tímpádem rozbití herní struktury, která je skutečně chaotická a jako jediný orientační bod slouží hlavní příběhová linie. Při skákání po Manhattanu sice narazíte na solidní množství vedlejších aktivit, ale motivace k jejich plnění není prakticky žádná, kvůli ovládání a grafice. Ale o tom později.

Mezi novinkami, které se ale objevily i na verzi pro PS2, je způsob získávání nových pohybů. Nedostanete je automaticky, ale až po dosažení dalších úrovní na základě dokončených misí. Vývojářská berlička, jak hráče dokopat k plnění misí, je spíše naštvávací než ideálně zakomponovaná do hratelnosti. Velmi brzy se také dostanete k černému převleku. Oblek je možné využívat kdykoliv a díky tomu zasazovat silnější rány, ale za všechno se platí – černý oblek Spider-Mana vysává, jak je vidět na speciálním měřáku. Těsně předtím, než začne škodit, je nutné ho sundat. Inu, proč ne. Nepřátelé obvykle počkají.

Ovládání soubojů na pohybových ovladačích je bez překvapení strašlivě frustrující. Nejde ani tak o to, že by sebemenší cuknutí poslalo avatara do horoucích pekel (jako u Medal of Honor: Vanguard) ale spíše o neustálé opakování několika akčních komb. Nic jiného ani nepotřebujete, protože nepřátelé, vědomi si vašeho zápasu s wiimotem a nunčakem, se moc nesnaží. Přidává se kamera – již v PC verzi kritizovaná – která se aktivuje stisknutím tlačítka a pohybem joysticku na nunchuku. Kamera má jednu jedinou rychlost pohybu, tímpádem změna úhlu pohledu při těžkých soubojích je něčím, co často rozhodne o Spider-manově smrti. To samé platí o interaktivních sekvencích, kde někdy moc netušíte, jaké pohyby a hlavně čím se po vás chtějí v rychlém sledu za sebou – bum, smrt a po dvaceti opakováních odrovnaná zápěstí. V sekci ovládání se ovšem nachází jeden z mála argumentů, proč si hru pořídit: skákání mezi mrakodrapy s pomocí pavučin je – zábava. STŘÍLÍME PAVUČINY a LEZEME PO ZDECH. To, co Spider-Mana dělá Spider-Manem je pořešeno perfektně a v žádné jiné verzi nenajdete tolik satisfakce z vykonávání akrobatických kousků.

Na Spider-Man 3 pro Wii je jasně vidět, že multiplatformové tituly škobrtají v mnoha ohledech a jen tupé konvertování kódu s nutností úprav pro daný hardware téměř zaručuje kritický neúspěch. Na věc by se mělo jít jinak, konkrétně u Wii vyrábět hry, které by v první řadě využívaly možností platformy a navlékaly je na hratelnost, jako tomu bylo u Rayman Raving Rabbids. Stačí sérii vtipných miniher zakomponovat do A-Z hratelnosti a věci by se měly jinak. Nebo tomu alespoň věřím a netrpělivě čekám na Metroid Prime: Corruption. Během té doby si asi seženu toho osmnáct let starého Spider-Mana.

Spider-Man 3
Windows PC
Nintendo GameBoy Advance
PlayStation PlayStation 3
PlayStation PlayStation 2
PlayStation PSP
Xbox Xbox 360
Nintendo DS
Wii Wii

Verdikt

Neexistuje žádný důvod, proč by majitelé Wii měli investovat do Spider-Man 3.

Co se nám líbí a nelíbí?

Dobře ovladatelné poskakování skrz město a rychlá dostupnost černého kostýmu. Jinak tu snad kladného nic není, pakliže jste hráli PC, Xbox 360 nebo PS3 verzi.
Vše od nudného soubjového systému až po viditelně drsné osekání grafiky.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama