Driver: Parallel Lines Článek Driver: Parallel Lines

Driver: Parallel Lines

Jan Horčík

Jan Horčík

5. 1. 2006 23:53

První díl by skvělý, druhý ušel, třetí byla bída a čtvrtý s názvem Driver: Parallel Lines to má všechno fanouškům vynahradit. Tak by se dala v krátkosti shrnout historie jedné zajímavé herní série. Zatímco při vývoji trojky se vývojáři bůhvíproč nechali strhnout pro velmi předčasné vydání, na čtyřku si nechávají dost času. Také z toho důvodu jsou doposud o novém Driverovi známy jen základní informace. Ale co víme, to vám povíme.

"New York, New York", zpívá Louis Armstrong

Příběh čtyřky nás zavede do New Yorku 80. let, konkrétně do roku 1978. Hráč na sebe vezme roli osmnáctiletého profesionálního řidiče jménem TK, který už si stihl vybudovat v podsvětí docela dobré renomé. Běžně si jej najímají největší kápové místní mafie a TK, vědom si svých schopností, si za své služby nechává dobře zaplatit. Prostě a jednouše si užívá života. Jenže pouze do té doby, než se při jedné prácičce cosi zvrtne a TK musí na dlouhých 28 let do lochu. Když vyjde, je rok 2006 a TK je plný zloby a touhy si to s někým pořádně z očí do očí vyříkat.

Jinými slovy, čtvrtý Driver se bude odehrávat ve dvou časových rovinách. První polovinu hry strávíte v New Yorku a jeho čtvrtích jako Manhattan, Harlem, Bronx, New Jersey, Staten Island, Queens, Brooklyn nebo Coney Island. Samozřejmě že ke všem částem města bude k dispozici mapa. A co víc, bude to komplexní svět bez jakéhokoliv nahrávání. Ovšem oproti minulému dílu se tvůrci rozhodli minimalizovat pohyb takříkajíc po svých a zhruba 80% herního času strávíte za volantem či řídítky.

Já jsem zákon!

Otevřený herní svět, podobný tomu v GTA, bude oproti minulým dílům ještě vylepšen. Hra už nemá být tak lineární, v rozlehlém městě si můžete vybrat kterou misi chcete splnit. Má jich být kolem pětatřiceti. Také byl snížen počet jednotlivých módů, tím nejdůležitějším je nyní příběhový mód. Narazíte v něm na 80 různorodých strojů. Od sporťáků, trucků a motorek přes dodávky, autobusy až po takové buldozery. Jste zrovna bez auta? Není nic jednoduššího, než se postavit do silnice, počkat, až někdo zastaví, a přesně v GTA stylu ho prostě z auta vyhodit a nasednout.

Ale pozor, ve hře budou fungovat běžné dopravní i jiné zákony. Zajímavé je, že policisté se mohou zaměřit buďto na vás jako na osobu, anebo pouze na auto, které řídíte. Pak stačí s ním prostě zajet do temné uličky, vystoupit a máte pokoj. Jindy to ale tak snadné nebude. Vůbec umělá inteligence nepřátel i policistů (což je vlastně jedno a to samé) byla prý do značné míry vylepšena. Ale přesvědčit se o tom na vlastní kůži budeme moct samozřejmě teprve v plné verzi.

Fyzika, děti, to je základ

Ačkoliv vývojáři z Reflections využijí stejný engine jako ve trojce, hodlají jej o pořádný kus vylepšit. Díky tomu bude možné potkat na rušné ulici v jeden okamžik až 200 postaviček a 80 vozidel. Pořádná honička v hollywoodském stylu na takhle zaplněné ulici už zní hodně dobře! Navíc se jisté renovace dočká i proslulý fyzikální systém, což je jedna z mála věcí, která ani v posledních dvou dílech nedělala ostudu. Podle dojmů zahraničních kolegů z alpha verze je prý tíha i síla auta skvěle cítit, tím víc při propracovaných bouračkách.

Naprostou novinkou pak bude možnost střelby za jízdy, tolik opěvovaná třeba právě v GTA. Co se týká soundtracku, který je u tohoto typu her navýsost důležitý, Reflections slibují samé klasiky v tom pravém smyslu slova – velikány jako byli Electric Light Orchestra, Jimmy Hendrix nebo Blondie nemůže pohrdnout žádný opravdový milovník hudby.

Reflections ještě mají pár měsíců na dokončení všeho, co naslibovali. Vydání je naplánováno přibližně na letošní jaro. Doufejme, že Atari tentokrát nebude tlačit příliš na pilu, resp. na předčasné vydání, aby se z toho náhodou zase nevyklubal paskvil jako v případě trojky. Držíme Reflections palce a věříme, že si své pošramocené renomé definitivně napraví!