Guild Wars: Nightfall Článek Guild Wars: Nightfall

Guild Wars: Nightfall

Luke

Luke

23. 8. 2006 22:20 6
Reklama

Absence příjmů z měsíčních poplatků od hráčů nutí autory Guild Wars logicky tlačit na vydávání placených datadisků. Po soubojově založených Factions tak můžeme během relativně krátkého období očekávat další samostatný přídavek s poetickým podtitulem Nightfall. Něco málo informací o nových profesích a několika dalších novinkách již bylo vypuštěno v rámci samotného ohlášení hry (viz tato novinka), takže během prezentace na stánku NCSoftu jsme nijak neotáleli a vrhli jsme se rovnou na nově oznámené vlastnosti hry. Výhodou bylo, že jsme hovořili přímo s šéfem vývojářského týmu Arena.net, Jeffem Strainem, takže máme jistotu, že více informací nám nikdo v tuto chvíli neřekne.

Nightfall posunuje hranice Guild Wars stejně daleko, jak se to podařilo předešlé expanzi Factions. Vývojáři nechtějí záplatovat chyby z předešlých verzí a pouze přidávat nové profese a krajiny, v každém přídavku vymýšlejí především nové herní modely založené na odezvě od hráčů. Díky krátkým prodlevám mezi jednotlivými expanzemi uživatelé dostávají nový obsah v mnohem efektivnější podobě, než kdyby autoři kontinuálně pracovali na úpravách existujícího herního modelu – jak je koneckonců vidět u Star Wars Galaxies. S Nightfall přichází nová vlna inovací, které už nebudeme obcházet.

Zásadním přínosem je nový herní model, který podporuje RPG hraní a klade větší důraz na taktické hraní s počítačovými postavami. Objeví se řada hrdinů, což je v podstatě nový druh pochopů, kteří se dají normálně naverbovat ve městě. Hrdinové jsou ale speciální a umožňují hráči modifikovat jejich vybavení a způsob zasahování do akce. V praxi to znamená, že naverbujete hrdinu, plně si ho perzonalizujete a budete jeho schopnosti využívat přímo, nikoliv zprostředkovaně jako v případě počítačovou inteligencí ovládaného pochopa. Každý hráč si může naverbovat až tři hrdiny, s možností vytvářet skupinky hrdinů a hráčů. Cesta k hrdinům ovšem není jednoduchá: každý z nich je odměnou za splněný úkol a čím lepší hrdina – tím těžší úkol. Důvod k takovému kroku je prostý: vývojáři si všimli, že vznikají izolované skupinky hráčů, které nekomunikují s okolím a spoléhají se jen na schopnosti svých členů. Hrdinové mají takové „buňky“ rozložit a nabídnout nový styl hraní.

K novému stylu patří také propracovanější mise, jejichž počet je zatím neoficiálně stanoven na dvaceti s tím, že každá z nich zabírá od půl hodiny až po celou hodinu. V minulosti jsme byli zvyklí na kombinaci se silnými hráči, kteří projeli misí jako nůž rozteklým máslem a všechno bez problémů vymlátili. Tím pádem se i těžká mise stávala procházkou růžovým sadem. V Nightfall nalezneme puzzly a pasti, které čas strávený v misi natahují. Například v místě, kde je potřeba nanosit magické kameny na určité obrazce se objevují duchové, kteří kameny kradou a odnášejí zpět. Nestačí tedy vyslat pět lidí, aby přinesli pět šutrů na pět pozic, ale musíte si pojistit obranu proti duchům a případně pro některé kameny běžet znovu. Stejně silnou roli hrají pasti, četné a smrtící. Zabijí jednou ranou i toho nejnabouchanějšího bojovníka. Lepší je tedy postupovat opatrně a prozkoumávat území před sebou, než se bezhlavě vrhat za zatáčky.

K novým povoláním patří derviš, jakýsi druh bojového mnicha, jehož efektivita se projevuje nablízko v esteticky krásném tanečním pohybu. Ke speciálním schopnostem patří možnost reinkarnovat se do jednoho z božských bojovníků. Úderná síla takového převtělení je pak skutečně monstrózní – vlastnost funguje stejně jako časově omezený klasický skill. Druhým povoláním je paragon, jehož přínos se projeví zejména v týmovém hraní díky jeho silným buffům. Heft přiznal, že jde o povolání velmi podobné paladinovi, nicméně slibuje, že v praxi budou úkoly paragona unikání.

Nightfall vypadá úžasně. Arena.net přidali další nové grafické efekty, takže ani pár let starý engine původních GW se dnes nemá před ostatními online hrami za co stydět, naopak, v mnoha ohledech je i předčí. Když k tomu připočteme stylově navržené prostředí inspirované náladou pohádek tisíce a jedné noci a architektonickým stylem severní Afriky, máme tu jasného kandidáta na další zářez na pažbě úspěchů NCSoftu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama