Joint Task Force Článek Joint Task Force

Joint Task Force

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

6. 8. 2006 22:52

Již nějakou tu dobu se vyvíjí v dílnách maďarských Most Wanted Entertainment velice zajímavá RTS. Asi před dvěmi měsíci vyšlo najevo, že Mithis Interactive již hru nevyvíjí. Díky tomu se mnoho fanoušků zhrozilo, ovšem celá věc není až tak žhavá. Mithis Interactive se akorát „papírově“ přejmenovali na Most Wanted Entertainment, takže hra je stále ve stejných rukou a není se tak čeho obávat. Více informací v novince Petra Poláčka.

Svět nebyl nikdy tak černý

Píše se rok 2007, tedy opravdu blízká budoucnost. Hrozby terorismu jsou čím dál tím nebezpečnější, diktátoři mají šílenější rozhodnutí, sebevražedných atentátů přibývá, stejně tak útoků na ministerstva a důležité politické osoby. Obyčejní obyvatelé postižených míst žijí ve strachu, který je cítit v ulicích měst doslova všude. Proto velké hlavy z UN, NATO a USA spojily své síly a zformovaly společnou jednotku bránící světový mír před všemi nebezpečnými skupinami. Tato jednotka se nazývá Joint Task Force a vy se ocitnete v roli majora jménem Matthew O’Connell, pod kterým pracují skuteční profesionálové. Matthew však není jedinou důležitou postavou hry. Dalším hrdinou, respektive hrdinkou se stává mladá ambiciózní novinářka, která svými krásnými očky hledí po Matthewovi. Uvidíme, jak to bude ve hře vypadat. Snad se namísto pěkně vyvedené akce nedočkáme romantického teenagerovského dramatu na pozadí války. Celkem by měla hra obsahovat pětici kampaní čítající dvacítku misí. Hra bude zasazena do skutečných míst, tudíž navštívíte Asii, mrknete se na Balkán a aby toho nebylo málo, pár set nábojů a desítek granátů spotřebujete na Středním východě.

Novináři se dostanou zkrátka všude

Zajímavým prvkem by měla být „moc“ novinářů. Ti totiž budou skrze své zrádné videokamery sledovat průběhy bojů. To víte, skutečná nebezpečná akce je daleko přitažlivější než vypadlé ňadro (či spíše dítě) Britney Spears. Proto budete akce promýšlet a provádět opravdu s jistotou a pečlivým uvážením. Ono není nic nepříjemnějšího než zabití nevinných civilistů a podobně, Izrael by aktuálně mohl povídat. To pak vaši chlebodárci rychle změní názor na výši vašeho šeku. Zkrátka opatrnosti není nikdy dosti a v JTF to platí hned dvakrát. Takže pokud jsou mezi vámi čtenáři hráči, kteří se těšili jak hru projdou stylem „Nejdřív vystřílet, pak se ptát“, mohou si dát odchod. Takhle to ve hře opravdu nepůjde. Vliv médií je silný, přeci byste nechtěli rozhněvat civilisty, že? Plánování, vybírání vojáků a bojové techniky bude jednou z klíčových věcí ve hře.

Rozvoj postav? RPG prvky se hlásí o slovo!

Při dlouhotrvajících bojích, které budou leckdy opravdu drsné, si musíte dávat pozor na svoje jednotky. A to nejen proto, že čím víc ztrát budete mít, tím zdárné ukončení mise pomalu vyprchává, ale také proto, že vaše jednotky budou postupem času získávat zkušenosti. Tím pádem bude jednoznačné, kterého chrabrého hrdinu si vezmete pro nastávající střet s protivníky. Podle uveřejněných informací budou čtyři třídy zkušeností. Každému jistě dojde, že nejvyšší třída, tedy čtvrtá bude skutečně TOP. Výhody budou spočívat v lepších zbraních a vojenských oblecích, přičemž zbraní pobere jedinec více než ostatní. Jen jsem zvědav, zdali se dočkáme nějakého brutálního zabijáka á la Ivan z výborné tahové strategie Jagged Alliance. Nesmíte však zapomínat, že peníze hrají stále velkou roli. Čím zkušenější voják, tím samozřejmě jeho žold roste. Ani bych se nedivil, kdyby hra obsahovala frustrující okamžiky, při kterých byste nevěděli koho si vzít, jelikož by vás strašila omezená hranice finančního rozpočtu.

Úchvatné audiovizuální zpracování

Po grafické stránce je jasné, že hra se vyhne šupleti s názvem „podprůměrné grafika“, přeskočí „průměrnou“, usměje se na „nadprůměrnou“ a zapadne mezi špičku. A proč také ne? Engine podporuje všechny DirectX 9 efekty, obsahuje licencovaný Meqon engine, starající se o realisticky vypadající fyziku a postavy jsou rozpohybovány pomocí motion-capture, což už je poměrně silná káva. Navíc dle oficiálního traileru, prezentujícího fyzikální engine, který najdete samozřejmě na našich stránkách a můžete si jej stáhnout, je vidět, že po fyzikální stránce se můžeme těšit na pořádný chaos v ulicích. Terén by měl být plně deformovatelný, budovy se budou bortit, výbuchy granátů vytvoří krátery v zemi a podobně. A to všechno v dynamicky se měnícím počasí. Hoši z Most Wanted Entertainment zkrátka vědí, jak zaujmout. Alespoň po vizuální stránce. Snad bude i hratelnost na stejné výši. Vzhledem k tomu, že vývojářský tým posílil o pár jedinců podílejících se na kvalitním Codename: Panzers, obavy by neměly být nijak vysoké.

Multiplayer a datum vydání

Zatím jsou potvrzené tři herní módy – Domination, Deathmatch a kooperativní akce. Maximální počet hráčů po lokální síti i přes internet se zastavil na čísle osm. Velice zajímavou a hlavně příjemnou informací je i to, že si hráč bude moci nastavovat multiplayer dle svých představ. Samozřejmě ne úplně, ale možnosti s jakou jednotkou do akce půjdete, kolik chechtáků budete mít a podobně. Jak je na tom datum vydání? Hra by se měla dostat do našich pařanských rukou někdy na podzim tohoto roku.