Leisure Suit Larry: Box Office Bust Recenze Leisure Suit Larry: Box Office Bust

Leisure Suit Larry: Box Office Bust

Jana Luhanová

Jana Luhanová

21. 5. 2009 22:36

Larry z Magna Cum Laude je pozván strýčkem Larrym z původních Larry-adventur do filmového studia a dostane za úkol odhalit špeha poslaného z konkurenční firmy. Aby nový Larry nebyl nápadný, je umístěn na tu nejméně zajímavou pozici, jaká ve studiu existuje, tedy je z něj jakýsi pomocník pobíhajícího kolem, žebrající o práci a dobré zacházení.

Erotické nerovná se automaticky vtipné

Nemám nic proti sexu ve hrách ani žertům na tohle téma. Je ale potřeba si pamatovat, že stejně jako jakýkoliv jiný námět je možné milostné hrátky zpracovat velmi hloupě, poeticky, originálně, nevkusně; nebo jakkoliv jinak. Teprve ono konkrétní zpracování je možné hodnotit a musím říct, že úplně nerozumím, pro jaké publikum je určen tento díl Larryho. Protagonista je umaštěný víc než kdy dřív, vyžívá se v nesofistikovaných narážkách, spí mezi krabicí papírových kapesníčků a pomačkanými pornografickými časopisy, s televizí non-stop puštěnou a záclonami zataženými.

Ženy samy jsou přitom víceméně v pozadí, jako jakási stádní zvířata či příležitosti k nevhodným komentářům, všechny vyhlížejí stejně, jejich ňadra připomínající tvarem nejspíš drobnější fotbalové míče a pas by se dal přirovnat k úzké věžičce. Larry se mezi nimi prochází s otravným sebevědomím naprosto postrádajícím jakoukoliv zpětnou vazbu nebo schopnost slyšet, co vlastně vypouští z úst, a ony - jako nafukující panny - ani nereagují. Kdo by chtěl být někým takovým, v takovém světě? I zoufalí mladíčci, kteří hltají každou sexem zavánějící scénu či článek, se brzy unaví sterilním prostředím, od kterého se odráží tupé narážky.

Běhání, skákání a kamery

Ten, koho neodradí Larryho duchaplný smysl pro humor, zůstane napospas hratelnosti. Na první pohled připomene engine některou z her série Grand Theft Auto. S Larrym hráč volně pobíhá po areálu filmového studia, na minimapě má vyznačená místa, kde začínají mise. V ulicích mezi budovami a kulisami jezdí malá autíčka (která je možné ukrást pro rychlejší přepravu po areálu), spěchají herci. S nikým nejde mluvit, pokud to není v rámci misí, cestovat sem a tam je zdlouhavé.

Mise připomínají nejvíc jakousi primitivní hopsačku, hráče čeká sbírání stránek scénářů, které vítr roznesl po střechách budov, nebo mazání graffiti penisů. V podstatě jde o lezení po budovách a filmových kulisách, někdy dokonce i na čas. To by mohlo být zajímavé, kdyby byly domy různorodé, s balkónky, římsami a ochozy, ale většinu misí lze vyřešit jednoduchou cestou po předpřipravených bednách a plošinkách. Na omezeném prostoru to brzy přestane být zajímavé a neobratné ovládání a pomalá kamera vůbec nepomáhá.

Stejně tak nošení balíčků důležitým osobnostem a vtírání se do jejich přízně brzy omrzí. Celé toto příživnictví a kult nicotnosti může být možná blízký českému švejkovství, ale proboha, Švejk byl alespoň člověk rozumný, reagující svým chováním na situaci, ve které se ocitl, zatímco Larry má, co chce - a to, co chce, je tento pokroucený obrázek plný lenosti a přízemní neobratnosti. Je děsivé, že by se s ním mohl někdo ztotožnit.

O něco zábavnější jsou pasáže, ve kterých Larry zastává některou z filmových rolí, a tak běhá v exotických lokacích nebo dokonce střílí. Ani režírování není špatné, volba úhlů kamery alespoň zavání filmařským uměním, kterým by měla být hra odehrávající se ve studiu prodchnutá. I tyto mezihry jsou však příliš jednoduchou a malou částí celkové herní doby, než aby vyvážily třeba jen čtvrtinu chyb, které jsme si vyjmenovali výše. A kromě misí může člověk jenom běhat po volně přístupném studiu, lézt na střechy a sbírat zlaté Larry sošky, které jsou poschovávané na nepravděpodobných místech...

Leisure Suit Larry: Box Office Bust

Docela katastrofický pokus o hru s erotickým nádechem. Nechci si ani představovat člověka, který k tomuhle napsal scénář a myslel si, že půjde o úspěšné dílo.

možnost volného pohybu po studiu, režisérské mise