Monster Madness: Battle For Suburbia Článek Monster Madness: Battle For Suburbia

Monster Madness: Battle For Suburbia

Dalibor Franta

Dalibor Franta

27. 12. 2006 23:38 1

Vytvořit v dnešní době jednoduchou a přitom zábavnou hru, to je možná větší kumšt, než by si kdokoliv z nás byl ochotný byť jen připustit. Hráčská obec je patřičně zmlsaná a očekávání roste s každým vydaným titulem. Když si tak dnes někdo dovolí vyvinout letecký simulátor bez možnosti vystoupit z aeroplánu a obtěžovat letušky na dispečinku, případně nedej bože zapomene na krádeže aut, vykrádání bank a zjednávání respektu v ulicích s ostatními niggas z letky, považují ho prestižnější vydavatelé za blázna. O to víc pak ale v záplavě překombinovaných herních šlágrů potěší zpráva, že se neznámý nebojsa pokouší prorazit s něčím tak elementárním, jako je klasická kooperativní izometrická akce plná nemilosrdného vybíjení monster všeho druhu.

Artifical Studios, tabula rasa (skoro)

Výhoda vývojářů z Artifical Studios je zjevná – nikdo je moc nezná. Na triku mají jen napůl technology demo CellFactor: Revolution (na jehož základě se chystá regulérní titul CellFactor: Combat Training), chystají dnes popisovanou akci Monster Madness a jinak je jejich největším úspěchem vlastní engine Reality, který byl v roce 2005 prodán společnosti Epic Games. Na kolbiště herního vývojářství tudíž vstupují s víceméně čistým štítem a nejsou tak zatíženi chorobnou představou, že hra, v níž nerapuje 50cent, nestojí ani za krátkou úvahu. Rozhodli se vsadit na kartu, která ač se může mnohým jevit jako dávno cinklá, vrátí každého hráče během pár vteřin do reality. Do reality v níž platí, že nezáleží na příběhu, nezáleží na akční kameře ani na ultrarealistickém odlesku vodní hladiny – to co vždy rozhodovalo a třídilo dobré hry od těch špatných byla odzbrojující síla intenzivní, nejlépe multiplayerové, hratelnosti.

Pacifisti z Pacifiku

Monster Madness: Battle For Suburbia
A tak se zrodila akční řežba Monster Madness pro Xbox 360 a PC (PS3 verze byla částečně odpískána a možná se jí hráči dočkají až v případě úspěchu hry na Xboxu 360 a PC). Izometrická akce ze staré školy, která sází právě na přitažlivou sílu jednoduché multiplayerové řežby, ovšem v nezbytném a patřičně sofistikovaném next-gen hávu. Příběh poskytuje jen základní odrazový můstek pro rozpoutání pravého akčního pekla. Parta amerických teenagerů zůstane po odjezdu rodičů sama doma, ale právě když se chystá rozjet ty pravé mládežnické orgie (50cent už se div nesápe se svým nejnovějším hitem po klice), zasypou jejich pokojné předměstí hordy monster.

No a protože jsou to všechno hrdí Američané a slovo pacifismus si spojují leda tak se souostrovím v Tichém oceánu, neváhají děti sáhnout po první odjištěné brokovnici a milá monstra z okolí svého domu vyhnat. No a že jsou důslední jak se patří, poženou je z baráku přes hřbitov, nákupní středisko, školu, opuštěný zámek, až po širé vody oceánu...pacifistického. Počet lokací by se měl vyšplhat až na 20, což je vzhledem k tomu, že jedna má zabrat až 30 minut herního času, celkem solidní počet. Tyto časy je však třeba brát s rezervou, protože hra je koncipována tak, aby se hráč (posilněn zbraněmi a schopnostmi z jiných levelů) vracel do již jednou absolvovaných lokací a pokoušel se splnit úkoly dříve nedostupné, či nesplnitelné.

PhysX

Jak už bylo řečeno, Monster Madness je hra s hrdým přídomkem next-gen a jako taková se nemůže obejít bez všeho pozitivního, co k příslušenství této elitní sorty her náleží. Asi nejvíce se během hraní projeví schopnosti použité fyzikální technologie PhysX. Jak název napovídá, stará se tento vynález od pánů ze společnosti Ageia o působivé fyzikální chování herního prostředí a značně tak oživuje mnohokrát zmíněný koncept klasické izometrické akce. Hlavní hrdinové si tak během potyček vypomáhají vším co se právě nachází po ruce, hází po dotírajících příšerách skříně, křesla, prorážejí stěny no a pak taky brázdí mapy celou řadou vozidel, lodí a jiných myslitelných dopravních prostředků.

Na vlně interaktivních map se poveze také široká paleta zbrojního arzenálu – od klasických brokovnic, rotačních kulometů a raketometů až k futuristickým zbraním, které po vzoru Katamari Damacy nabalují vše ze svého okolí do jednoho obřího projektilu, aby následně dotírající potvory zaplavily sprškou nejrůznějšího haraburdí o rozloze menšího horkovzdušného balónu. Každou zbraň bude navíc možné upgradovat až na tři rozdílné stupně a během pár levelů tak z obyčejné baterky vytvoříte zabijácký světelný meč, který by naporcoval i mistra Jodu. Ostatně až 50 druhů monster si nějaký ten efektní odchod do věčných lovišť přece zaslouží.

Je libo multiplayer?

Ačkoliv je Monster Madness plnohodnotnou hrou i v offline singleplayeru, tak ty pravé obrátky dostává až ve chvíli, kdy se do hry zapojí vícero hráčů – ať už offline, nebo prostřednictvím služby Xbox Live, či klasického online browseru v případě PC verze. K dispozici bude jak kooperativní multiplayer, sledující hlavní dějovou linii (hráči u jedné obrazovky se budou moci do hry zapojovat plynule kdykoliv během hry), tak celá řada kompetitivních módů, kterých se bude moci účastnit až 16 hráčů najednou. Výběr by měl zahrnovat klasický Deahtmatch (8 proti 8, nebo všichni proto všem), Capture the Flag, King of the Hill, ale i některé speciální módy.

Monster Madness: Battle For Suburbia
Například v Monster Hunter módu se tým lidí utká s týmem příšer. Deathmatch se bude navíc odehrávat na speciálně upravených a zmenšených mapách, snímaných fixní kamerou - to aby nebylo nutné vypomáhat si nepřehledným split-screenem. Čistě účelová úprava však může přinést víc zábavy, než všechny mega mapy s desítkami vozidel dohromady. Jen si představte 16 lidí s raketomety, jak nahánějí jeden druhého na mapě o velikosti průměrné garsoniéry. Skóre dosažené v onlinových soubojích bude přirozeně pečlivě dokumentováno a zveřejňováno v rámci oficiálních online statistik.

Monster Madness má všechny předpoklady stát se multiplayerovou modlou nové konzole Microsoftu a docela solidní paseku by mohl nadělat i na PC. Ač se v zásadě jedná o návrat ke kořenům, skvělá cartoonová grafika, schopný engine a lehce hororový nádech, hru posunují k mnohem vyšším příčkám. Na závěr se sluší připomenout, že se s vydáním hry ve všech chystaných verzích počítá na jaře příštího, za pár dní už ovšem tohoto, roku – 2007. Do té doby mohou majitelé Xboxu 360 trénovat reflexy v nespočtu titulů na Xbox Live Arcade a ti co doma mají PC si zas mohou vyhledat a stáhnout freewarovku kopírující legendární Gauntlet.