Outlaw Chopper Recenze Outlaw Chopper

Outlaw Chopper

20. 7. 2006 22:59

Nikdy jste o hře s názvem Outlaw Chopper neslyšeli? Nejste asi jediní. Když se mi tento titul dostal do rukou, věděl jsem, že jde o jízdu ve volném prostředí na hezky silné motorce. Nyní vím toto: Outlaw Chopper je nepříliš povedeným klon GTA, odehrávající se ve městě Rockland City, kde si místo aut vyzkoušíte jedinou motorku, z které navíc nemůžete sesednout. Výsledek? Zajímavý zážitek na vyzkoušení pro skalní fanoušky silných motorek. Pro všechny ostatní? Vyhozené peníze. Co stojí za neúspěchem tohoto projektu?

Jsem tvrďák, ten největší… věř mi, Chucku

Jmenuju se Rex (jo stejně tak, jako ta dobrá psí konzerva a čokl vaší sousedky) a chtěl bych vám vyprávět svůj životní příběh. Rozhodně to není med, takže se dobře posaďte, vemte si ty sáčky před sebou a za žádnou cenu mě nepřerušujte. Před pěti rokama sem byl na vrcholku svý kariéry. Klan motorkářů Vipers si ve městě dělal prakticky co chtěl a právě já ho vedl pevnou rukou spravedlnosti. Policajty jsem uplácel, kočky mi sami lezly do postele a mohl jsem mluvit sprostě na ulici. Jednou se to ale pěkně po*ralo. Začalo to příchodem Bladea (ne, upír ani přičmoudlej nebyl) do našeho klanu. Byl to fakt nadanej týpek, uměl stejně dobře střílet, jako jezdit a měl pár zajímavých kontaktů. Tak jsme ho vzali a měli první zakázku v doku. Stráže podplacení, všechno jelo podle plánu. Pak se to ale zvrtlo. Policajti byly najednou všude kolem a já měl co dělat abych zvedl nad palici svý těžký pracky. Do toho všeho se mi ten malej křivák smál, jak si to hezky s fízlama zařídil. Pět let jsem si poseděl v chládku, abych pak zjistil, že mýmu bývalýmu klanu teď velí právě Blade. Chci se dostat zpátky na výslunní, kam patřím a toho neřáda pořádně ztrapnit. Cesta to rozhodně nebude lehká, ale s tvojí pomocí to určitě zvládnu. Co říkáš?

Grand Theft Auto po stopadesáté druhé

Základem Outlaw Chopper je veliké imaginární město Rockland City, rozdělené do několika částí. Podíváte se do klasicky nazvaných čtvrtí, jako Západní, Východní, Downtown, Little Italy nebo Chinatown. Mezi jednotlivými částmi se hra bohužel dlouho načítá, což ruší komplexní pocit z hraní. Město je navíc celkově značně zmatené a občas nevíte, kam si máte jet pro další úkol. Začínáte jako úplný zelenáč se zrezavělou motorkou a musíte se na vrchol dostat od nuly, což je u podobných her více méně ohraná pohádka. Základními parametry na vašem monitoru bude zdraví, peníze, výdrž vašeho stroje, ukazatel policejního zájmu a velice důležitý respekt. Nečekejte ale žádné změny v chování NPC postav, když budete stoupat výše. Jde pouze o to, že za splnění jakéhokoliv úkolu dostanete kromě finanční injekce i nějaký ten stupínek do respektu. A jakmile takto splníte dostatek vedlejších misí a rtuť se naplní, objeví se další příběhové vodítko. Jedná se o poměrně povedený systém (i když rozhodně ne originální), avšak velice rychle vás omrzí dělat stále stejné vedlejší úkoly. V jednotlivých čtvrtích jich totiž není příliš a tak nezbývá než se opakovat.

Vraťme se ale ještě na moment k Rockland City. Jako správný motorkář máte samozřejmě svou garáž, což bude jedno z nejdůležitějších míst, kam zavítáte. Kromě toho, že si zde svůj stroj spravíte (ukazatel výdrže), můžete si ho především vylepšovat a nebo kompletně vyměnit. Tato pasáž je bezesporu nejpovedenější na celém titulu a hrát si s jednotlivými částmi vašeho stroje je opravdu zábavné. Můžete si kupovat nová světla, blatníky, motor, sedadlo, přední kryt, pneumatiky, poklice a neskutečné množství dalších drobností. Vždy máte několik značek s různými stupni kvality. Atributy kvality je akcelerace, výdrž motorky, brzdy a rychlost. Základem je samozřejmě dostatek peněz, protože špičkové kousky jsou poměrně nákladné. Kromě vylepšování jednotlivých částí si můžete koupit celou novou konstrukci a do ní pak dosadit jednotlivé části. Samozřejmě nechybí ani upravování barev a celé grafiky na motorce. Mimo vaší garáže se ve městě nachází několik nemocnic, kde se můžete za menší poplatek nechat uzdravit. A pokud se vám nechce platit, stačí chvíli jezdit po městě, kde se povalují bonusy jako nitro, peníze, policejní odznaky (znáte z GTA) nebo právě uzdravení.

Stupidní úkoly a nepříjemnosti na každém rohu

Je jasné, že podobný typ hry stojí a padá na zpracování jízdy a různorodosti misí. V Outlaw Chopper se bohužel nepovedlo ani jedno. Úkoly jsou stále na stejné brdo, většinu času děláte jednoduše poslíčka, kdy se obměňuje jen to, jestli vezete zbraně nebo pozvánku na narozeninovou párty (neděláme si legraci, opravdu tu taková mise je!). Prostě převezmete zadání, na minimapě se vám vyznačí červené puntíky a jede se. U daného bodu musíte zcela zastavit, což bývá ze začátku se slabšími brzdami problém, takže vás čeká zdržující couvání. A jede se k dalšímu místu. Obtížnost je velice nízká a spíše jde o to se nevybourat nebo nesrazit s policií. Ve splnění úkolu vám také mohou bránit všudypřítomné bugy, což je sice jako ztížení hry fajn, ale pochybujeme, že to byl záměr autorů. Zasekávání v cedulích, nereagující zatáčení, zjevení policie (ne, že by byla nějak nebezpečná, ale…) a podobné kousky vás jistě nepotěší. Kromě klasického doručování se později dostanete i do městských závodů, v kterých však chybí jakýkoliv adrenalin, protože se spíše ploužíte městem a doufáte, že nenarazíte do auta, které se před vámi zjeví (viditelnost je naprosto minimální) nebo nevyletíte z motorky díky pouličnímu sloupu. Další možností je střelba z motorky (máte i baseballku, ale její možnosti použití jsou minimální), tudíž můžete opětovat střelbu na policii nebo gangstery z jiných klanů. Střelba je ale za jízdy velice obtížná, takže je lepší pořádně šlápnout na plyn.

Jistě si dobře pamatujete, jak bylo zábavné se jen tak projíždět v GTA po městě a užívat si okolního ruchu a blbnout na různých připravených skokáncích. Outlaw Chopper k tomu přímo vybízí, ale bohužel se mu to díky nepovedené interface a dopravě nedaří. Většinu času totiž musíte dávat především pozor, abyste se jen neťukli s autem nebo dokonce i plotem či sloupem. Odměna za tuto nepozornost vám je desetimetrový let Rexíka (a to i v minimální rychlosti) a rapidní snížení vašeho zdraví i stavu motorky. Když už se tedy začínáte ježděním bavit (město obsahuje spoustu dobrých skokánků) a zkoušíte dostupné triky (stání na sedadle motorky, zaklonění, klouzání po zemi vedle motorky), za které si můžete také slušně vydělat, přijde najednou řada různých pádů díky občas přehuštěnému provozu a zcela nevyhovující citlivosti srážek. Zatáčení je poměrně slabé a bez ruční brzdy byste se neobešli prakticky nikdy.

Úmrtní listina: Zemřela šťastná, ale neznámá…

Grafika a celý život v Rockland City je velice strohý, design města bez nápadu a čekají vás jen nepěkné, šedé budovy mezi kterými se občas zazelená trávník a jeden strom (o který se zase můžete vysekat). Na grafice můžeme vyzvednout snad jen dobrý model motorky a hlavního hrdiny. Auta i chodci na ulicích jsou stejné, nebe se nemění a krajina vám žádné hezké scenárie nenabídne. Animace jsou prázdné, bez akce a s vaší postavou se díky přílišné „drsnosti“ nesžijete. Jestli si autoři mysleli, že s tetováním na ruce a třemi sprostými slovy v jedné větě něco zachrání, jsou na omylu. Hudba vypadává a zvuk je pouze průměrný.

Škoda, že si na hře nedali tvůrci více záležet. Vždyť ona ze začátku nevypadá zase tak špatně a nebýt opakujících se úkolů, zvláštního ovládání a nedodělků, rádi bychom se s ní chvíli pobavili. Na takovém stroji jsme si arkádově dlouho nezajezdili a možná, že ani do příštího GTA pořádně nezajezdíme. Jediným tahákem tedy zůstává vylepšování vaší motorky a volnost ve městě, kde můžete blbnout s několika triky a skoky. Promiň holka, ale to nestačí.

Outlaw Chopper

Naše dívčina se sice oblékla do – na první pohled – slušivé minisukně, pod kterou se ale neskrývá nic zajímavého (berme to z herního hlediska, pánové) a po velice krátké chvíli omrzí. Škoda těch zbytečných nedodělků a zcela nudných úkolů.

Nápad s motorkářsky založenou hrou, vylepšování vašeho stroje, volnost ve městě.
Rozsekaná hratelnost, stupidity a chyby na každém rohu, stereotypní úkoly i celá hratelnost, strohá grafika i animace, časté nahrávání nové čtvrti, odbytý příběh.