Scarface: The World is Yours Článek Scarface: The World Is Yours

Scarface: The World Is Yours

derSpritz3r

derSpritz3r

24. 4. 2006 22:48
Reklama

„Přišli hledat americký sen. Jeden z nich ho našel v sluncem omývaných bulvárech Miami … bohatství, moc a vášeň za hranicemi jeho nejdivočejších snů. Byl jím Tony Montana. Svět si ho bude pamatovat pod jiným jménem … Zjizvená tvář“. Přesně to stojí v překladu na plakátě dovezeném za tvrdá Eura ze Západu, s Alem znázorňující Tonyho přesně v onom ležérním stylu pestrých, nikdy nedopnutých košil pod přesně padnoucími obleky, svírajíc pevně v ústech další „havanu“ a s oním arogantně sebejistým pohledem mafiána od srdce. To je přesně Tony Montana, mafiánský velkokníže z Miami, původem z ostrova svobody. Každý, kdo viděl slavný de Palmův film natočený dle scénáře Olivera Stonea z třiaosmdesátého, ví o čem mluvím. O předobrazu muže, který zosobňuje zločin a jenž se stal archetypem moderního mafiána uvolněných disco let sedmdesátých. Důvěru pro zpracování tohoto klenotu kinematografie dostalo studio Radical Entertaiment, známé vývojem takových titulů jako Simpons: Hit & Run či The Incredible Hulk: Ultimate Destruction. Vzhledem k tomu, že chtějí konkurovat i zatím neotřesenému GTA, budou muset z Tonyho charakteru vyždímat co nejvíc gangstappealu jen půjde.

Back in business

Počátek hry je celkem překvapivě zasazen do finálního souboje v závěru filmu, kdy Tonyho tělem prolétne poslední, smrtelná dávka z jednoho z mnoha samopalů Sosových nohsledů. Tony padá v smrtelných křečích do bazénku se svojí na zakázku vyrobenou sochou s nápisem „The World Is Yours“, „Svět je tvůj“. A přesně o tom je i připravovaná hra od Vivendi, Tony totiž zázračně přežije, ukryje se do ústranní na pár měsíců, než se stačí hodit do fazóny a zosnuje svůj plán na velkolepý návrat na scénu organizovaného zločinu. Jak už ale Al Pacino v kůži Tony Montany říkal ve filmu, nejdříve je třeba získat peníze. Potom moc, a jako poslední ženy. Stejný průběh bude mít i Scarface na PS2, kdy se budete muset vypracovat zpátky na vrchol postupně. V prvních misích bude třeba zahrnout do svého osobního majetku pár lokálů v okolí, kterými získáte zdroj peněz do začátku a zároveň tak získáte území, jež bude pod vaší kontrolou. A z něho poplynou jak peníze, tak i kýžená moc, navíc znovunabyté akvizice dobře poslouží i jako krycí činnost pro zločinné aktivity i jako praktické „pračky“. A někdy v budoucnu snad i ty ženské protějšky, ty ale skoro určitě náplň této hry tvořit nebudou. Místo toho posledním krokem k získání touženého klidu na špici bude zasunutí hlavně M16ky do úst Alejandra Sosy, člověka, jenž zničil jeho předchozí život a zahubil při tom jeho sestru.

Push it to the Limit

Z dostupných informací je zřejmé, že herní systém by měl být podobný tomu z GTA:SA, kdy hráč bude plnit jednotlivé mise, na něž narazí. Není zatím úplně jasné, zda-li nám bude nabídnuta taková volnost a rozsáhlost virtuelního světa, jako ta v San Andreas, leč potenciál pro to má. Co Scarface ale nabídne určitě, jsou téměř přesné lokace a kulisy z filmu, takže se můžete těšit na atmosféru floridského Miami 80. let, doby, kdy frčely pastelové barvy a mít pytlík koksu v každé kapse u saka. Duchem oné doby bude prosáklý též doprovodná hudba, která by měla obsahovat všechny tehdejší pecky, nejenom ty obsažené v soundtracku k filmu. Retro je dnes holt v módě a přelom 70s a 80s patří ke zlatým studnicím hudební historie. Pro ty, které ale minulost zas až tak neoslovuje, čekají různě po herním světě rozeseté moderní songy, převážně hiphopové, které si bude možno zahrnout do playlistu a poslouchat je při svých výletech po palmami lemovaných třídách rozpáleného Miami…

Jak že si přišel k tý jizvě, Tony?

Získávat nové akvizice do svého zločinného impéria by mělo jít standardní cestou, tedy někomu peníze ukrást a pak je jinému vnutit za svůj podnik. Občas se ale vynaskytne nějaká ta možnost ušetřit a získat kýženou věc za nějakou protislužbičku, například eliminováním vraždící eskadry, co je zrovna na cestě. Velkou náplní celé hry bude pochopitelně také ježdění vozidly a jiné formy transportu, takže nás čeká velký počet dobových aut, motocyklů a snad i helikoptér, ve kterých se bude pár mise snad také odehrávat. Pochopitelně nečekejte rozmanitost GTA:SA, přesto by mělo jít o úctyhodný vozový park. Některá vozidla budou naprosto běžná a bude jedno, jak s nimi budete zacházet, jiná budou ovšem naprosto ojedinělá a jejich ztráta bude zcela nevratná, takže si občas bude třeba dát pozor na svůj styl jízdy a nejezdit jak naši sociálnědemokratičtí poslanci, proslulí alkoholově opojenou jízdou po Praze. Na druhou stranu, čím více toho v autě naboříte, více lidí z chodníku smetete a jiné nekalosti provedete, tím více vám budou nabíhat „koule“. Nebo jak to nazvat. Prostě a jednoduše, čím více zla napácháte a čím častěji porušíte zákon, tím více vám narostou koule. A všichni víme, že Tony má pořádný koule, pořádně chlapský koule, zvlášť když se naštve. A když se tento „ukazatel koulí“ přeplní, pak je zle, Tonyho popadne jeho nezvladatelná běsnivost, pohled se přepne z tradičního pohledu třetí osoby do pohledu osoby první, nepřátele se zpomalí a na chvíli se stane téměř nepřemožitelným. Upřímně doufáme, že tyto scény bude podbarvovat ona slavná zvuková vložka, která vždy uváděla Tonyho afekty a dokázala diváku rozpumpovat srdce jako jemu.

„Každý den nad zemí je dobrý den.“

Souboje a jejich brutalita budou zcela jasně nejzábavnější částí hry a v tomto ohledu nás čeká snad opravdová atmosféra z filmu. Tonyho postava bude naprosto precizně vymodelována a z uvolněných screenshotů je patrné, že si autoři dali opravdu práci s reprodukcí tváře propůjčené od Al Pacina, tak i se zbytkem jeho gangsterského těla. Navíc by měl své nepřátele Tony častovat svými jadrnými a vždy k meritu věci směřujícími nadávkami a barvitými pojmenováními. Zde se zatím zcela jasně neví, zda-li hernímu Tonymu propůjčí Pacino svůj hlas, spíše se mluví o hodně zdařilém hlasovém dvojníkovi, nechme se tedy překvapit. Boje budou každopádně převážně Tony versus zbytek světa, jestli si bude moci přizvat na pomoc pár přisluhovačů jako tomu bylo v již mnohokrát citovaném GTA.SA, také není ještě jisté – nesmíme zapomínat, že hra se teprve dostala do své alpha verze vývoje. Co ale jisté je, že zaměřovací systém při ovládání zbraní dovolí používat automatické zaměřování cílů či po „švenknutí“ pravou páčkou zaměřování ruční. S tím by se mělo dát dobře cílit na všechny části těl soupeřů a tím je různě paralyzovat, kochajíc se poté pohledem na rozličně se belhající a plazící soky v potocích vlastní krve.

„Vždy říkám pravdu. Dokonce i když lžu.“

Jak již bylo řečeno, vývoj Scarface je teprve v plenkách a ještě nějakou dobu to potrvá, než se tony Montana dostane na naše TV obrazovky a LCD panely. Ovšem uvolněné materiály a prezentace dosavadního stupně vývoje hry ukazují, že je na co se těšit a pokud si chlapci z Radicalu dají opravdu záležet, mohla by nás čekat jedna z nejlepších konverzí filmových klasik vůbec. Musíme doufat, že i když nám teď třeba lžou, že nakonec se jejich slova promění v pravdu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama