Stranglehold Článek Stranglehold

Stranglehold

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

14. 9. 2006 22:54 3
Reklama

Režisér John Woo patří (patřil) mezi největší režisérské ikony akčních filmů. Stačí vzpomenout na Hard Boiled, kterému vévodila více než půl hodiny dlouhá přestřelka v nemocnici, jež dodnes nemá konkurenci. Po tomto snímku se Woo přesunul z rodné Číny do Ameriky, kde vypustil na svět filmy jako Tváří v Tvář nebo druhý díl Mission Impossible. Zhruba před rokem a pár měsíci byl ohlášen akční titul s názvem Stranglehold, který bude takovým duchovním nástupcem filmu Hard Boiled. Hru vyvíjí tvůrčí tým Midway Chicago a velký podíl na její výrobě má firma Johna Woo, Tiger Hill Entertainment.

Klišovitý příběh a Chow Yun-Fat v hlavní roli!

Příběh zrovna moc originality nepobral, což však čtenářům zaběhnutým ve světě filmu mohlo po přečtení režisérova jména ihned dojít. Jenže, která stránka vždy převyšovala celý film? Odpověď na položenou otázku zná jistě každý. Dějová linie Strangleholdu je asi taková: hlavnímu hrdinovi, vynikajícímu inspektorovi s lehce alkoholickým jménem Tequilla, unesou ex-manželku. Nebude to však nikdo jiný, než tisíckrát profláknutá ruská mafie. Tequilla to pochopitelně nepřijme úplně v klidu, sebere své oblíbené náčiní ráže 9mm a ze zatuchlého Hong-Kongu si to prostřílí až do Chicaga, kde si to s únosci pěkně vyřídí. Stejně jako v již zmiňovaném snímku Hard Boiled, i zde se představí v hlavní roli Chow Yun-Fat, který propůjčí postavě ve hře nejen vzhled a hlas, ale i pohyby při akcích. Yun-Fat a Woo jsou poměrně sehranou dvojkou, což by se mělo pořádně projevit i na finální podobě hry. Mimochodem, akce se bude odehrávat jak v Hong-Kongu, tak v Chicagu, v obou městech totiž sídlí jedna z vývojářských firem.

Akce až na první místě

Neutuchající střelba, při které desítky nábojnic dopadají na zem, krásná prostředí se během chvíle mění na haldu sutin, rozpadlého interiéru, pravého pekla a hlavně proděravěných těl válejících se v kalužích krvi po zemi – přesně to Stranglehold slibuje. Akce má být skutečně výsostně intenzivní a provedená s citem pro detail. Pokud si říkáte, že podobné věty slyšíte z úst vývojářů skoro u každé nově oznámené akce, pak tentokrát nebude pesimismus zrovna na místě. Sám John Woo se totiž na hře podílí a to nejen coby scénárista, ale hlavně jako choreograf akčních scén a pohybů. Stačí se podívat na vydané trailery a hned budete vědět, že to nejsou jen plky. Skoro až perfekcionistická, do detailu provedená jatka, při kterých hlavní hrdina skáče ze stolu na stůl, klouže po zemi, houpá se na lustru a při tom všem nezapomíná střílet, vyvolává poctu všem akčním filmům.

Pokořitel Maxe Payna?

Hra z pohledu třetí osoby a s podobným stylem právem připomíná akční herní ikonu Maxe Payna od Remedy (tvůrci už nějakou dobu kutí zajímavě vypadající titul Alan Wake – preview zde). Stejně jako s Maxem jste si mohli užít zpomaleného času, i zde o něj nebudete ochuzeni. Zdá se, že bude vyřešen podobně jako u ostatních her, čili bude omezený a dobíjet se bude podle počtu zabitých nepřátel. Tvůrci však slibují, že bullet-time bude značně vylepšen a nikde jinde podobný neuvidíme. Co je na tom pravdy nevíme, ale určitou jistotou by měl být Unreal Engine třetí generace, který by se měl postarat o neskutečně interaktivní prostředí. Ona celkově grafická stránka se dá nazvat z určitého pohledu jako next-gen. Unreal Engine 3.0 bude zřejmě nejvýkonnější engine blízké budoucnosti (stačí se kouknout na videa z Gears of War a podobně), ovšem pokud se podíváte na nějaká videa či obrázky, zjistíte, že grafická stránka není až tak next-gen. Tvůrci však mají ještě dostatek času vše doladit, přidat lepší textury a zapracovat na určitých pohybech. Hlavní devizou ale nebude až tak úchvatné grafické ztvárnění, nýbrž již zmíněné interaktivní prostředí. Vesměs vše by mělo jít zničit a chybět nebude realistická fyzika. Když si k tomu připojíme ještě vychytávky s kamerou á la John Woo, můžeme se pomalu ale jistě začít těšit. Kamerové oblety a zpomalené záběry při zabití nepřítele by mohly být po neúprosné akci příjemným osvěžením. A třeba se dočkáme i tolik oblíbených bílých holubic, které si prosazuje Woo do každého svého filmu. Obsah bullet-timu bude vylepšen o speciální pohyby, při kterých Tequilla sejme každého bastarda během efektní a zároveň efektivní otočky.

S multiplayerem se počítá, zatím však tvůrci drží informace pěkně pod pokličkou, takže můžeme jen přemýšlet s čím přijdou. Hra by měla podle posledních informací vyjít jak na PC, tak na konzole příští generace, tedy Xbox360 a PS3. O Wii řec nebyla a dle našeho mínění se s verzí pro tuto konzoli ani nepočítá. Zajímavý bude také pohled na finální hardwarové nároky, přeci jen Unreal Engine 3.0 patří mezi špičku. Vůně střelného prachu se začne pomalu vinout vaším pokojem někdy v únoru příštího roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama