Test Drive Unlimited Článek Test Drive Unlimited

Test Drive Unlimited

michal.jonas

michal.jonas

10. 4. 2006 22:55 3

O novém a „bezlimitním“ Test Drive se již dlouho mluví, protože původně to měl být exkluzivní titul pouze na Xbox 360, ale naštěstí tento neobvyklý simulátor vyjde s mírným zpožděním i na PC. Je to vskutku logický krok, protože Test Drive Unlimited (TDU) je striktně pojatý jako otevřené závodění online a s offline režimem se počítá pouze do počtu. Nicméně byste si měli již urychleně zařizovat vysokorychlostní internet (pokud jej ještě nemáte), protože TDU slibuje neskutečnou rozsáhlost a nebývalý důraz na komplexní pojetí silničních závodů, které jsme ještě neviděli.

Luxusní poježdění

Tvrdé jádro tvoří špičková nabídka přibližovadel, a to jak dvoustopých, tak i jednostopých. Na výběr tedy bude 125 luxusních a drahých supersportů od 25 světových značek na dvou i čtyřech kolech. Ohledně motocyklů zatím byla potvrzena pouze značka Ducati, jistě v tom nakonec nebude sama. U automobilů je situace mnohem příznivější, protože tvůrci ze studia Eden Games mající zatím na svědomí např. Need for Speed: Porsche Unleashed a sérii V-Rally, již poodhalili závoj skladby vozového parku.

Škodu nehledejte

Všechny stroje ve hře jsou plně licencovány a jak jsem již předeslal, jedná se výhradně o luxusní supersporty, z nichž některé jste s největší pravděpodobností ještě nikdy v reálu ani v jiné hře neviděli. Zatím tedy jde o tyto značky: Dodge, Mercedes, Ford, Nissan, Saleen, Koenigsegg, Jaguar, Shelby, Aston Martin, Pagani, Lamborghini, Lotus, Spyker a Ferrari. Jestli vám ve výčtu vadí „civilnější“ značky Ford a Nissan, vězte, že do hry dodaly pouze své špičkové modely, takže nic horšího než Ford GT a Nissan 350Z v jejich showroomech nenajdete. Tento impresivní katalog ještě zvýrazní přesné a živé kokpity všech vozů i motocyklů a také skutečné jízdní vlastnosti (maximálka, akcelerace a brzdná dráha) všech strojů.

Před vstupem do tohoto virtuálního světa si vytvoříte podobně jako v Oblivionu svého řidiče, či řidičku, ovšem místo meče a kutny jej oblečete do slušivých kváder a šatů, nebo profesionální kombinézy včetně nezbytných doplňků jako jsou brýle, či kožené rukavice. Za vydělané peníze si pak později budete moci přikupovat pro svého avatara i mnohé další a hlavně dražší oblečky, od klobouku a helmy, až k botám z krokodýlí kůže.

Pozor na malárii

Když je postava vytvořená, zapůjčíte si nějakou obyčejnou káru a můžete vyrazit. Prostředí všech závodů tvoří Havajský ostrov Oahu, který je protkán více než 1600 kilometry silnic, na kterých se podniky odehrávají. Krásné počasí, modrá obloha a ještě sytější moře, stejně jako všudypřítomné palmy jen dokreslují luxusní atmosféru letoviska. A v tomto světě má podle vize tvůrců najednou „žít“ i několik tisíc připojených hráčů. To jsem sám zvědav, jak to budou kmenové servery zvládat.

Závodní turistika

Zdejší život ovšem nebude znamenat pouhé závodění, nýbrž i mnoho ostatní omáčky okolo. Jako čerstvě přilétnuvší boháč se můžete volně pohybovat po celé pevnině a hledat ten svůj vyvolený model vozu u mnoha dealerů roztroušených po ostrově. U nich se pak můžete chovat jako ve skutečnosti, i když nakupování Zondy od Paganiho, nebo Murciélaga asi nepatří pro většinu z nás ke každodenní kratochvíli jako nakupování rohlíků v konzumu. Takže je libo usednout do luxusního interiéru a vyzkoušet si všechny funkce? Zapnout rádio a CD přehrávač, otestovat ovládání oken a projet se na zkušební jízdě? Všechno prý bude možné, stejně jako ovládání světel, nebo stěračů i za jízdy!

Tisíc babek sem, tisíc babek tam

Peníze na ještě luxusnější modely si ovšem budete muset zasloužit jen na asfaltovém povrchu. TDU již v základě nabídne poměrně rozsáhlou nabídku závodů, od klasických časovek (kdy soupeříte s časy skutečných hráčů), přes rychlé sprinty, poháry pro určité kategorie vozidel, až po několik dní trvající turnaje pro stovky účastníků. Kromě nových strojů můžete utrácet i za komplexní tunning a individualistické programy jednotlivých automobilek a motoráren. Abyste měli plechové miláčky kde uložit, jistě se budou hodit realitní kanceláře s širokým portfoliem luxusních vil a garáží, neboť vaše luxusní skvosty přece nebudete válet někde u cesty.

Aston Martin Vantage poprvé...

Jak na Xboxu, tak i na PC tvůrci slibují grafiku z oblasti snů a podle dostupných screenshotů to vypadá opravdu nadějně. Na ostrově tudíž nechybí různá hustota místní dopravy a při závodech může najednou startovat až osm hráčů. Skrze jednoduchý editor je možné generovat vlastní podniky, jejichž parametry od startovného, přes vypsané třídy, až po vytýčení trasy zadáváte přes padesátku různých nastavení a voleb. Vlastníky stejných modelů a značek pak spojují značkové kluby, které slouží jednak jako podhoubí pro obchod mezi hráči a nebo pro dražby vytuněných modelů.

Adrenalinové výzvy

Pro okamžitou kontrolu nejen vašich statistik dobře slouží velmi podrobné žebříčky všech účastníků, včetně filtrování např. podle značek, modelů, nebo objemu motoru. Opravdovou lahůdku tvoří systém tzv. „řidičských výzev“, kdy s vidinou tučné odměny musíte kupříkladu dovézt opožděného cestujícího na letiště, zaimponovat krásné slečně sedící vedle vás, dostihnout prchajícího zloděje, nebo ujet psychopatovi za volantem, který chce zabít všechny další účastníky silničního provozu.

V rámci přiškrceného offline režimu pak budou dostupné pouze některé závody a časovky, hlavní důraz je podobně jako u válečného Battlefieldu kladen pouze na online mód. Zbývá jen doplnit, že po každé kolizi jsou vozidla opět jako nová (oprava se ale prodraží finančně) a ovládání bude inklinovat spíše k jednoduššímu arkádovém stylu, aby TDU obsáhl co největší škálu potenciálních hráčů. Podobně komplexní online závodění v současnosti nemůže nabídnout prakticky žádná jiná hra, takže jestli nový Test Drive dostojí své pověsti, mají se všichni virtuální závodníci na co těšit. TDU vyjde na Xbox 360 v průběhu letošních letních prázdnin a s krátkým zpožděním na PC.