Turning Point: Fall of Liberty Článek Turning Point: Fall of Liberty

Turning Point: Fall of Liberty

7. 8. 2007 22:00 4

Píše se 13. prosince 1931, na 5.Avenue byl sražen projíždějícím taxíkem Winston Churchill. Nehodu muž, jenž provedl Velkou Británii druhou světovou válkou, přežil. To je realita, jak ji známe. Tvůrci ze studia Spark Unlimited pod záštitou Codemasters laškují s představou, že Churchill nehodu nejenže nepřežil, jeho smrt dokonce změnila celé dějiny. Vojsko Jejího Veličenstva by dle jejich představy bez jeho strategických schopností nedokázalo spolu se Spojenci čelit nacistické hrozbě. Hitler se svojí armádou by nejenže ovládl celou Evropu, ale zachtělo by se mu v roce 1951 také sesadit baštu svobody, věhlasné Spojené státy americké.

Jeden taxikář to zpackal, druhý to musí napravit

Právě toto je okamžik, jenž nás uvádí do děje first person akce Turning Point: Fall of Liberty. Hlavní hrdina, Dan Carson, sedí ve svém voze po náročné šichtě a odpočívá, zatímco se mu nad hlavou snáší k zemi stovky německých parašutistů. Z letargie všedního dne jej probere až tvrdé přistání jednoho z fašistů na čelní sklo jeho taxíku. Ale protože Danny je muž činu, nehodlá se vydat nepříteli bez boje a několika trefnými údery soka skolí k zemi. Následuje rozhlédnutí po okolí – celý New York zaplavují stovky, ba možná tisíce vojáků s hákovým křížem na paži. Vylodění je v plném proudu. Scénu jak vystřiženou z holywoodského filmu si můžete prohlédnout na nedávno uvolněném traileru, jenž se dost možná stane i intrem celé hry.

Turning Point: Fall of Liberty
Danny není jediný, kdo má chuť postavit se nepříteli. Vedle něj je to další nespočet spoluobčanů, kteří si nenechají jen tak něco líbit. Během hraní se s nimi potkáte, ať už při plnění stejného cíle jako je ten váš, anebo nějakém jiném. Čekáte-li taktické udělování rozkazů, pak vás zklamu. Každý jedná na vlastní pěst, nikdo není nadřízený, nikdo podřízený. Všichni si chtějí zachránit svůj krk a žít opět ve svobodné zemi, ó jak povznášející to věta :-). Určitě potěší přítomnost dvou druhů likvidace nepřátel, se zbraní v ruce a „na férovku“. Zejména pěstní souboje by měly dodávat více na tuhé atmosféře, k zneškodnění fašisty budete moci využívat značné interakce prostředí. Efektní i efektivní by mělo být například prohození soupeře oknem či vytržení zbraně z rukou zpoza rohu a následné krytí sebe sama živým štítem.

Nově vyvinuté nacistické zbraně v praxi

Když už jsme u těch zbraní, alternativní průběh války umožnil fašistům také větší rozvoj válečné techniky. Uvidíme tedy v akci nejen všemožné prototypy, které jsou dnes k nahlédnutí pouze v muzeích, ale i upravené již známé běžně používané zbraně. Trailer ukazuje vylepšené Zeppeliny, proudová letadla, obrovské křižníky plující směrem k New Yorku. Právě tam se bude odehrávat značná část děje, další prozatím zveřejněnou lokací je hlavní město Washington DC. Podívat bychom se měli dokonce i do samotného Bílého domu. Otázkou ale zůstává, jaké pokračování děje můžeme čekat. Podaří se snad prostému taxikáři vyburcovat svobodný svět k tak velkému odboji, že nejen odrazí vylodění, ale také zaženou Hitlerovy knedlíky zpátky do Bavorska? Anebo Spojené státy uzavřou se Třetí říší mírovou smlouvu? Na tyto otázky si prozatím nedokážeme odpovědět.

Turning Point: Fall of Liberty

Tvůrci Turning Point sázejí na atmosféru plnou strachu, napětí a násilí. K tomu přispěje krom promyšleného nápadu a válečného prostředí také několik drobností. Na obrazovce například nebudou zobrazeny stavy počtu nábojů ani zdraví. Tyto údaje budou k dispozici pouze v menu, takže během přestřelky nebude jasné, zda poslední náboj vyjde za dvě nebo za deset vteřin. A těchto pár vteřin může rozhodnout o dalším bytí či nebytí. Zajímavé je, že Danny se bude v průběhu času zotavovat z úrazů z boje, možná tak z úrovní konečně zmizí lékarny.

Turning Point je primárně zaměřen na singleplayer, hra pro více hráčů přítomna bude, ale pouze klasický a týmový deathmatch. Ostatně proč se zatěžovat s dalšími variantami multiplayeru, když se dají následně dodat buď v oficiálních updatech, anebo ve fandovských přídavcích. Podobně jako u ostatních next-gen titulů se i tentokrát můžeme těšit na nevídané grafické orgie, jež zaručuje použitý Unreal 3 engine. Zveřejněné screenshoty jsou důkazem, že boje v rozbořených severoamerických velkoměstech budou pastvou lahodící nejen očím hráče.

Těsíme se? Ano, jen to nepokazit…

Pokud nepřijde nějaká hrubice v podobě nesmyslného příběhu, dočkáme se na podzim tohoto roku velmi nápaditého dílka. Ostatně tvůrci mají všechny trumfy ve svých rukou – nacisté během války vyvinuli spoustu techniky, konečně je uvidíme v praxi. Navíc, vidět válkou téměř nedotčenou chloubu Spojených států, město Velkého jablka v troskách, to se jen tak nepoštěstí.