Virtua Tennis 3 Článek Virtua Tennis 3

Virtua Tennis 3

Julius Rácz

Julius Rácz

2. 12. 2006 23:44

Na příští rok naplánované vydání třetího Virtua Tennisu nemohlo přijít ve vhodnějším okamžiku a fanoušci série, která se naposledy blýskla svým druhým dílem v roce 2002, se tak už nyní mohou radovat, že čtyřletá pauza už za pár měsíců skončí. Byla pravda přerušená povedeným titulem Virtua Tennis: World Tour (2005), ale ten vyšel pouze na handheldu Sony PSP a navíc šlo o jakýsi konglomerát obou předchozích VT her. Nebudeme však dále plýtvat drahocenným místem tlacháním o herní historii a raději si něco povídáme o budoucnosti, tudíž o Virtua Tennis 3.

Na prvním místě

Zřejmě největším generátorem zájmu o VT3 je slibované precizní audiovizuální zpracování, v jehož rámci by se měli hráči dočkat realistického ztvárnění tenistů i jejich pohybových animací a samozřejmě i kurtu se vším co se na něm během zápasu děje. Zmíněná grafická show by však měla kráčet jen o pomyslný krok před kvalitním herním systémem, jež vychází z principů, které se osvědčily v předchozích dílech. No a aby nezůstalo u průměrnosti, tak se tvůrci rozhodli osvědčený základ oživit novými prvky, jejichž implementaci umožňuje výkonný hardware současných PC, PSP a next-gen konzolí.

Tváří v tvář

Příjemné ovládání, variabilita herních módů a další aspekty podobného ražení mají na životnost hry typu VT3 stejně velký vliv, jako angažmá tenisových es z horních pater žebříčku ATP (jen tak na okraj – kořeny tenisu sahají někam do Francie dvanáctého století). Na kurtech VT3 se setkáte tak setkáte se známými tvářemi Rogera Federera, Lleytona Hewitta, Jamese Blakea a dokonce i Martiny Hingisové a sester Williamsových. Chybět pochopitelně nebude ani půvabná tenistka-modelka Maria Sharapová. Když už je řeč o konkrétních tenistech, resp. tenistkách, tak je třeba zmínit, že všichni ve hře přítomní tenisté budou hrát stejným stylem, jako jejich reálné předlohy. V praxi to bude znamenat, že například virtuální Serena Williamsová bude soupeřky strašit svým tvrdým podáním, zatímco Lindsey Davenportová bude inklinovat k záludným backhandům.

Realita na druhou

Jednou z věcí, která dělá sérii Virtua Tennis tak populární, je vysoká míra autenticity, čímž se však nemyslí realističnost samotné hry, jejíž kořeny jsou čistě arkádové. Výjimkou jsou snad jenom relaxačních a často poněkud absurdní minihry. Kromě skutečnosti odpovídajícímu designu kurtů, nebo postav tenistů, je realitu navozujícím stimulantem i na hřištích panující atmosféra. Ta bude ve VT3 utužována malými, někdy až neznatelnými doplňky, jako jsou například dialogy protihráčů, gestikulace zúčastněných, či mírně televizní povaha kamery ve specifických, emocionálně vypjatých, situacích. Vezměte si třeba okamžik, kdy zahrajete špatný míč v důsledku zcela banální chyby. Není pochyb o tom, že byste v ten moment začali pěkně nadávat. Stejně by se v takové kritické chvíli měli zachovat i virtuální tenisté, respektive tenistky. Kamera se v ten moment přepne na malou chvíli do first-person perspektivy a rozpohybuje se do stran, jak postižený sportovec kroutí hlavou, protože zkrátka nevěří vlastním očím. Výrazným oživením hry, která na PS3 poběží v rozlišení 1080p, by se měly stát i meziherní animace v přestávkách jednotlivých zápasů.

Trávou i antukou

Ve skutečném tenisu se žádný pořádný hráč neobejde bez pravidelného, hodně důkladného a hlavně řadu let trvajícího tréninku. Výhodou virtuálního zpracování tohoto sportu je to, že se jeho základní principy dají osvojit v relativně krátké době. Skutečné mistrovství a dokonalé zvládnutí různých fines však vyžaduje čas, stejně jako ve skutečnosti. Neznamená to sice, že budete Virtua Tennis 3 zdolávat několik let, ale bez pravidelného hraní se zkrátka ani tady neobejdete.

Co se kurtů týče, tak by se měl jejich celkový počet ve hře pohybovat okolo třiadvaceti. Hrát se bude na různých površích a v různých exteriérech. Užijete si měkké trávy, rudé antuky i pevnějších umělých povrchů. V souvislosti s hřišti, nebo spíše v souvislosti s pohybem na nich, se objevilo hned několik informací ohledně způsobu ovládání postav. Levá analogová páčka by měla mít na starosti pohyb hráče, zatímco trojice základních tlačítek ovladače (kruh, křížek, čtverec) bude určovat typ úderu (forehand, backhand, atd.). Čerstvý vítr do plachet snad přivane i podpora PS3 ovladače SIXAXIS, který nabídne možnost ovládat pohyby sportovců nakláněním ovladače do několika směrů (při jemném záklonu ovladače tenista ustoupí vzad a podobně). Tímto způsobem bude možné citlivěji a přesněji ovládat nejen pohyb hráče po kurtu, ale i jeho údery do míčku.

Od jednoho ke čtyřem

Co se herních módů týče, tak budou k dispozici klasické režimy jako například Turnaj, Exhibice a podobně. Hlavním herním módem je však jako obvykle World Tour, který bude ve Virtua Tennis 3 přítomen v notně upravené podobě. Buď si zvolíte jednoho z předpřipravených tenistů, nebo si stvoříte obraz sebe sama a vydáte se s ním na dlouhou cestu skrze tenisové turnaje, minihry a výzvy konkurentů, to vše s cílem dostat se na samou špičku světového hodnocení. Výše zmíněných miniher se ve hře objeví celá řada. Většina z nich bude hráčům předešlých VT titulů dobře známá. Chybět však nebude přinejmenším desítka miniher nových.

Virtua Tennis 3 se zatím jeví velmi slibně a pokud se něco nepokazí, tak nás čeká zábavná, rychlá a hlavně návyková sportovní arkáda. Fanoušky tenisu určitě potěší přítomnost prakticky všech známých tenistů současné doby, ale i podpora lokálního a online multiplayeru v několika módech, které se dočkají všechny čtyři chystané verze. Jediné co nám v tuto chvíli trošku kazí radost je fakt, že se Virtua Tennis 3 dočkáme až na jaře příštího roku. Holt kdo si počká, ten se dočká.