Wallace & Gromit in Muzzled! Recenze Wallace & Gromit in Muzzled!

Wallace & Gromit in Muzzled!

Tomáš Nadrchal

Tomáš Nadrchal

17. 6. 2009 22:35 1
Reklama

Dokonalý zločin byl vyřešen, zlotřilí psíci Poogie-Woo a Tinkie-Wee sedí za katrem a městečko může opět začít žít svůj klasický život, kdy neutichající klid narušuje jen nekonečný rámus z Wallaceova suterénu. Aby ne, vynálezce přeci musí neustále něco kutit, vymýšlet, testovat a experimentovat, že? Klid ale netrvá dlouho, bohužel pro obyvatele, bohudík pro hráče. Silná bouře, jež postihla městečko, totiž zcela zdevastovala místní psí útulek a chudákům bafanům nezbylo nic jiného, než se rozeběhnout po městečku a nalézt si přístřešek jinde, třeba i v domečku Wallace a Gromita.

O nastalé katastrofě se psalo v novinách v celém kraji, čehož si nemohl nevšimnout ani velkopodnikatel Monty Muzzle, vyhlášený egoista a milovník psů. Neváhá přitom ani minutku, vytiskne letáky a oznámí, že na louce za městečkem uspořádá dobročinnou pouť, o níž budou návštěvníci vyprávět i svým dětem a vnoučatům. O všeobecnou radost a veselí, jež tato informace způsobila, se stará nejvíce major Crumm, jenž se těší na soutěž v pojídání koláčů a na hlavní atrakci, kolotoč s letadly, která mu připomínají staré „dobré“ časy ve službách RAF. Svou troškou do mlýna přispějí i Wallace s Gromitem, kteří přivezou svůj „zmrzlinovač“, přístroj, který dokáže vytvořit zmrzlinu libovolné chuti podle dodaného vzorku, kupodivu funkční :-). Veškerý výdělek nejen ze zmrzlin, ale i z celé pouti jako takové, má přitom jít na výstavbu nového psího útulku, jenže vše není tak čiré a jasné, jak se zprvu zdá…

Pánové z Telltale Games, znalí to tvůrci epizodicky vydávaných adventur, si moc dobře uvědomují, kterak zrádný je tento žánr, nedostatek invence totiž vede přímou cestou do pekla stereotypu. Na třetím dílu tedy můžeme zcela zřetelně pozorovat, kterak se snaží připravit něco nového, netradičního. Jednak přibyla jedna nová postava, zmiňovaný podnikatel-křivák Monty Muzzle, z něhož lze od prvních vteřin vycítit vše, jen ne dobré úmysly, přibyla i nová lokace, pouť za městečkem, kde se odehrává odhadem tři čtvrtiny celého děje. Vůbec nejzásadnějším rozdílem je ale přímo u hlavních postav, Wallace si tentokráte mnoho neužijeme, valnou většinu práce musí obstarat inteligentní hafan Gromit. Děj se tak naprosto nečekaně přenáší do naprosto odlišné roviny, než na kterou jsme byli zvyklí z předchozích dílů, neboť ač jde o psa velmi, velmi inteligentního, mluvit se ale ještě nenaučil. Hráč se tak přesouvá do role němého pozorovatele, který si vyslechne nejeden rozhovor ostatních postav, stává se vrbou pro všechny, kdo si chtějí postěžovat, ale kdo nečeká odpověď. Tato nová rovina přináší spoustu zábavy, kdy člověk mnohdy až vyprskne smíchy, a tak to má být.

Na své si na chvilku přijdou i fanoušci Wallace, toho se hráč ujme v samém závěru děje zhruba na čtvrt hodinky, celková hrací doba se přitom tentokrát zkrátila na i tak pěkné 4 hodiny. Děj má přitom nebývalý spád, logická hádanka střídá logickou hádanku, a i když se zápletka svou průhledností může směle rovnat sklence křišťálově čiré vody, nelze říct, že by to bylo na škodu. Stejně jako u předchozích dílů tak i tentokrát se totiž, jakožto hlavní prvek hratelnosti, představuje nebývalý smysl pro humor, který do scénáře dokázali tvůrci vložit. Za velmi kvalitní lze považovat i audiovizuální zpracování, grafika se nese v kvalitách předchozích dílů, z ozvučení zaujal zejména dabing Montyho Muzzlea.

Není ale všechno zlato, co se třpytí, a tak i třetí epizoda Wallace a Gromita má své mouchy. Občasné záseky o předměty nechme stranou, během hraní jsem ale narazil bug z kategorie natolik zásadních, že mi zcela znemožňoval hru dokončit. V jistém okamžiku totiž musíte na náměstíčku sebrat zrní, díky němuž následně ošálíte slepice, např. při piškvorkách. Jenže, co čert nechtěl, zrní pod oknem nebylo a já neustále dumal, kterak donutit manžela paní Gabberleyové, aby mi je hodil. Po několikahodinovém přemýšlení a zkoušení krizového všechno na všechno mne napadla spásná myšlenka, spustit hru od začátku a proklikat se až k inkriminovanému místu a hle – zrní bylo na světě! Nevím, kolik obdobných bugů se ve hře ještě může ukrývat, rozhodně to ale na výsledném dojmu nepřidá.

Nechme nicméně bug stranou a zakončeme na pozitivní vlně, třetí epizoda příběhů Wallace a Gromita je ještě o kousínek lepší než její předchůdkyně, série tak zdá se zraje jako kvalitní víno a nelze než doufat, že poslední čtvrté pokračování, jehož bychom se měli dočkat zhruba za měsíc, bude v nastoleném trendu pokračovat. Jen tak dál.

Wallace & Gromit in Muzzled!
Windows PC

Verdikt

Ještě lepší než minule, série, zdá se, zraje jako kvalitní víno a po vlažném začátku stabilně přináší více a více zábavy.

Co se nám líbí a nelíbí?

Obrovská porce humoru, velká porce hry za Gromita přináší nový, zajímavý rozměr, všeobecná snaha vyhnout se stereotypu.
Průzračnost zápletky a logických úkolů nepotěší každého, minimálně jeden velmi nepříjemný bug.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama