Zoo Tycoon 2: Extinct Animals Recenze Zoo Tycoon 2: Extinct Animals

Zoo Tycoon 2: Extinct Animals

Maxim Kucer

Maxim Kucer

29. 11. 2007 23:00

Zoo Tycoon 2 patří ke hrám, které se vyplatí alespoň zkusit. Je to mírumilovný titul, který by neměl opomenout žádný správný hračička. Přehledný interface, celkem líbivá grafika a mnoho možností, jak jinak fádní zoo předělat na skvělé místo pro odpočinek virtuálních človíčků, si získaly řadu příznivců. Datadisk Extinct Animals přináší do hry kouzlo tvorů již dávno vyhynulých, na našich monitorech ale opět ožívajících.

Místo vína voda

Už při výběru místa, kde postavíte vaši zoo, objevíte pět nových lokalit – například zajímavě znějící Americká prérie, Amazonské povodí či Poušť Gobi. Po startu scénáře na vás čeká klasické budování zoo na zelené louce (či na písečné duně) a můžete si začít mnout ruce, jaké že jsou ty slíbené novinky. Počáteční nadšení opadne ve chvíli, kdy zjistíte, že krom relativně velkého počtu nových zvířat je všeho poskrovnu. Špetka nových budov, tři nové typy zaměstnanců (paleontolog a dva baviči ve stylu šavlozubého tygra a dinosaura), pár nových druhů potravy, několik přístřešků pro zvířata a něco dekorací.

Mini hry, vrtochy zvířat a podobně

Příjemným zpestřením brzy monotónního života v zoo je, alespoň na chvíli, hledání fosilií. K tomu vám poslouží přístroj, který se designově podobá paprskometům z béčkových sci-fi filmů osmdesátých let. S ním budete chodit sem a tam po zahradě a sledovat, jestli se měřič blízkosti fosílie nezblázní a nevyskočí ze zelených do červených hodnot. Jednotlivé fosílie symbolizují kusy skládanky. Když jich máte pro jednotlivý vyhynulý živočišný druh dostatečný počet, v laboratoři je složíte, což vám zabere tak půl minuty, a pak se prostřednictvím DNA mini hry pokusíte naklonovat třeba nějaké tunové masožravé zvířátko. Ovšem pokud se vám klonování nepovede, může se stát, že místo velociraptora dostanete zakrslou veverku.

Blue Fang Studios si připravili do zálohy ještě další dvě minihry, a to v měřítkách Zoo Tycoonu akční Dino Rampage a Disease Curing. V Dino Rampage se chopíte trankvilizéru (tedy zbraně, jež je nacpaná náboji se sedativy), který se pro změnu podobá velké vodní stříkací pistoli, a jdete nadopovat zuřícího ještěra. V Disease Curing je zase vaším úkolem hledat léky pro nemocemi sužovaná zvířata.

Čeká na vás dalších třináct druhů dinosaurů a s nimi plejáda více či méně známých vyhynulých zvířat. Dojem z nich není sice tak efektní jako z Putování s dinosaury či pravěkými zvířaty, ale neurazí. Potěší, že si můžete postavit zoo ve stylu Jurského parku, včetně krále všech predátorů jménem tyranosaurus rex. Počítejte však s tím, že rex a jeho další masožraví současníci své lovecké pudy nezapřou. Takže jestli nějakým nedopatřením umístíte do rexova výběhu nebohého triceratopse, očekávejte, že se z něho stane brzy svačinka.

Dinosaury rovněž často popadá amok, hlavně když jim nedáte pořádně najíst, většina z nich má obdivuhodný apetit. Výsledkem jejich běsnění může být jednoduše to, že vám upláchnou. Zamezit tomu můžete už na první pohled efektivním elektrickým plotem, protože vysoce kvalitní ocel nadupaná několika tisíci volty vyvolá respekt i u těch největších rebelů.

Starého psa novým kouskům nenaučíš

Bohužel, i u EA budete jen kroutit hlavou, když zjistíte, že si autoři zase nepohráli s některými staršími chybami. Tak například se nedivte, když uvidíte tyracosaura, jak se vehementně snaží projít skrz strom a ani po půl hodině ho to nepřestane bavit. Další nepříjemností, i když to možná bude vypadat, že jsem puntičkář, je prolínání modelů, respektive jejich nedostatečná kolize. Běžně uvidíte dvě zvířata procházet skrz sebe jakoby nic nebo jejich těla rozpůlená promenádou po při plotu.

Jestli pro vás byl ZT2 zábavou na pár volných odpolední, datadisk vás nijak silně neosloví. Pokud přece jen chcete přidat do hry něco nového, doporučuji navštívit fanouškovské stránky. Tam shledáte, že můžete elegantním způsobem ušetřit pár stovek stažením všemožných fandovských výtvorů, jež se často kvalitou vyrovnají tomu, co nabízí oficiální přídavky. Ovšem řadíte-li se do skupiny hráčů, kteří se rozplývali nad tím, že si mohou postavit vlastní zoo, dívat se na zvířata a všechno navíc spravovat, bude pro vás Extinct Animals se svými drobnými přídavky vítaným zpestřením nadcházejících dlouhých zimních večerů.

Zoo Tycoon 2: Extinct Animals

Datadisk nepřekvapil, ale ani neurazil. Pro zaryté faunofily titul do sbírky, pro zbytek nepotřebná položka :)

Na krátkou chvíli zábavné mini hry. Dinosauři. Nízká HW náročnost.