Left 4 Dead Článek Svoboda zombíků? Tssss!

Svoboda zombíků? Tssss!

Luke

Luke

26. 11. 2008 23:40 14
Reklama

Jaký je váš názor na svobodu zombíků?

Svoboda zombíků? Tssss! Chci je vyrubat dřív, než vyrubou oni mě!

To jde. A o tom je celá hra?

Ve zkratce řečeno: musíte přežít zombie apokalypsu s vašimi kamarády, jde tedy především o spolupráci. V jiných hrách hrajete společně s lidmi, ale v téhle musíte skutečně spolupracovat.

Najdeme ve hře také něco jiného, než je konstantní střílení, třeba puzzlíky?

S takovými věcmi jsme experimentovali a některé zbytky ve hře ještě máme. Zjistili jsme, že intenzita zážitku a nutnost neustále sledovat, co se děje s vašimi spolubojovníky, vás úplně zaměstná. Takže jsme se vyhnuli takovým těm fyzikálním puzzlíkům, jaké třeba byly v Half Life 2 – protože do těch vypjatých akčních situací neseděly. Ale máme ve hře třeba benzínovou pumpu, kterou můžete vyhodit do vzduchu a zbavit se tak celé hordy zombáků.

Celé hordy říkáte? V zombie filmech často hrdinové stojí proti obrovské mase zombáků, proti stovkám tisícům nemrtvých. Strašný, fakt strašný. Máte ve hře podobný pocit? Třeba vaše čtverka proti třem stovkám zombíků?

V jedné chvíli může náš engin zobrazit asi tak třicet zombáků, ale umíme s tím pracovat, takže třeba v jedné hordě jich bude padesát a v celé herní úrovni na několik stovek. Funguje to tak, že engine sleduje váš postup mapou a přidává do vašeho okolí zombáky, kteří po vás jdou a když odejdete, tak je zase ubere. Tím vzniká dojem, že bojujete se stovkami nepřátel.

Jak v takovém případě pracuje umělá inteligence? Je postavená na nějaké kolektivní taktice nebo jsou zombáci samostatní?

Každý zombák má vlastní inteligenci, takže přímo nespolupracují ve vytváření nějakých taktických manévrů. Jejich základní taktika je, že se plouhají okolo a jakmile vás uvidí, tak po vás jdou. Pohyb zombíků skrz svět je docela komplikovaný, protože prostředí je zničené a všude leží nějaké trosky a tak. Vezměte si navíc, že výbuchem můžete odhodit třeba takový vrak auta a ten pak bude na jiných souřadnicích. Takže naše umělá inteligence musí být schopná navigovat se skrz rozvrácené prostředí, které se navíc ještě může změnit. Hodně jsme na tom makali. V podstatě není místo, kde byste se mohli bezpečně schovat.

Jaké změny jste provedli v Source enginu od Valve?

Jak víte, Valve naše studio koupila a my se teď jmenujeme Valve South. Tímpádem máme mnohem více prostředků pro vytvoření takové hry, jakou chceme udělat. Je to super. Dám vám příklad. Dlouhou dobu jsme byli rozhodnutí, že nebudeme v enginu vůbec nic měnit, že budeme pracovat na hratelnosti s tím, co máme. Pak se za námi stavili programátoři z Valve, viděli, co děláme a říkali: 'Hele, kluci, co kdybychom předělali trochu práci se světlem, abyste mohli s baterkou rozhánět stíny?' A my jsme zařvali: 'Jó!' Takže tyhle věci se měnily. Stěny teď mají bumpové mapování a jsou na nich stíny. Tím jsme se přiblížili reálnějšímu filmovému zážitku, což je náš cíl. Několikrát jsme překopávali úrovně a snažili se je udělat dojmovější a tak.

Co je pro hráče při hraní nejdůležitější?

Hráče bude asi nejvíc bavit náš speciální systém osazování zombíků do jednotlivých map. Pokaždé jsou karty rozdané jinak a i když mapu projdete stokrát, tak nebudete vědět, kde na vás ty svině čekají. Víte, strávili jsme řadu let prací na modování Counterstrike, to je vlastně náš předek, takže o nové hře přemýšlíme jako o něčem mezi Counterstrike a Half Life 2. Rozhodně to má stejně příběhu jako Half Life 2 a zábavnost Counterstrike.

Jedna z posledních otázek, jak plánujete podporovat komunitu?

Ve Valve je komunita samozřejmě velká věc, na které se neustále pracuje. Máme velké plány. S určitostí nyní můžu říci, že budeme rozšiřovat herní svět. Víte, je tu tolik věcí, které můžeme udělat... vždyť je to zombácká hororová hra. Můžeme mít více kampaní, více herních módů, monster... nekonečné možnosti.

Takže odpověď zní ANO, chcete po premiéře vydávat obsah.

Budeme to brát podobně jako u Team Fortress 2 nebo Counterstrike. Prostě nový obsah, aby vás bavilo hrát Left 4 Dead.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama