Polda Článek Sleep Team Labs - profil

Sleep Team Labs - profil

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

23. 12. 2006 23:48 2
Reklama

Na zvídavé otázky Hrej.cz odpovídala hned trojice členů – Lubor, Kamila a Jarda vlastními slovy přiblíží, co chystá jejich portál Iwannaplay.com, či jak to vypadá s před časem oznámeným adventurním projektem...

Sleep Team už na české nezávislé scéně funguje nějaký ten pátek. Kolik lidí zastřešuje tato značka v současné době a jaké jsou jejich role?
Samotný SleepTeam Labs dnes čítá deset členů a zhruba stejný počet externích spolupracovníků, poradců a konzultantů.

Svou herní kariéru jste začali komerční adventurou Polda. To byl docela úspěšný start v profesionální sféře: proč jste se rozhodli z ní odejít a nějaký čas se věnovali pouze freewaru?
Od začátku byla naším cílem úplná svoboda a nezávislost a na konci 90. let nám to začal umožňovat internet. První hra, která nám otevřela dveře ke světové on-line distribuci a umožnila získat potřebné zkušenosti, byla hra Combat Pillows (Bulánci) v roce 2002. Všechny naše nezávisle distribuované hry vydáváme zdarma pouze pro české hráče.

Co podle vás stálo za velkým úspěchem akční freewarovky Bulánci? Vede si podobně dobře i její anglická shareware verze Combat Pillows?
Hra Combat Pillows si vede dobře, ale její úspěch se nedá srovnávat s ohlasem mezi českými hráči. Bulánci svým ohlasem předčili Poldu i všechny naše ostatní hry, ale nevíme konkrétně, čím to bylo.

V současné době provozujete shareware portál IWannaPlay.com a z role vývojářské jste se přesunuli spíše do role distributora. Jaké jsou výhody a nevýhody vašeho způsobu vydávání her?
Hlavní výhodou je úplná svoboda a nezávislost, o nevýhodách zatím nevíme. Kromě provozování labelu IWannaPlay.com se stále věnujeme i vývoji nových her, ať už sami nebo ve spolupráci s ostatními týmy.

Vaše politika vydávání her je příznivá pro české hráče. Své tituly v české verzi šíříte zdarma a placena je pouze verze anglická. Týká se to třeba skvělé arkády Fuk (Puck), scrabble hry Criss Cross 2, či už zmíněných Bulánků. Hodláte u tohoto modelu setrvat? Myslíte, že se na shareware hře v ČR nedá vydělat?
Pro české hráče budeme vydávat naše PC hry zdarma i v dalších letech. Dosud se tu shareware hry nedaly s úspěchem prodávat, ne snad proto, že by čeští hráči nebyli ochotni platit, spíš tu chyběl rychlý a pohodlný prostředek pro menší internetové platby. To se ale možná změní s příchodem PayPalu do ČR.

Není-li to tajemství, která z osmi v současné době nabízených her na IWannaPlay.com sklidila největší úspěch? Konkrétní čísla asi neposkytnete, ale aspoň rámcově – kolik se musí prodat sharewarovky, aby byla úspěšná?
Největšímu zájmu se těší hra Air Guard, každý den si stáhne její demo přes dva tisíce lidí z celého světa. Úspěšná hra je pro nás každá, kterou si koupí více než tisíc lidí. To se může zdát málo, ale v porovnání s komerčními hrami je podíl autorů na zisku z prodeje zhruba desetinásobný.

Ve spolupráci s Hrej.cz vydáváte na Vánoce českou verzi hříčky Drak. V čem spočívá její kouzlo, proč by si hráči měli stáhnout?
Ze svého dětství máme stále v paměti malé digitální hry, které se tu tehdy staly hitem. Tahle hříčka je vlastně takovým ohlédnutím za těmi časy. Nechtěli jsme tím nic sdělit, spíš jen udělat radost nám a těm, kteří stále nostalgicky vzpomínají na to, jak chytali vajíčka do košíku nebo se potápěli do hlubin oceánu, kde vládla obrovská chobotnice.

Co nového chystáte na IWannaPlay.com v nejbližších týdnech a měsících. Můžeme se těšit na nějakou novou hru?
Nejblíže je uvedení hry Air Conflicts od týmu 3Division, které plánujeme na leden a v roce 2007 pak připravujeme k vydání další tři hry. Největší novinkou je ale zcela nový systém a design webu, který představíme na Nový rok a IWannaPlay.com tím více přiblížíme portálům našich hlavních světových konkurentů.

Ve starším rozhovoru pro Plné hry jste zmiňovali „dost atypický adventurní projekt“, jenž měl vyjít na konci roku 2005. Co se s ním stalo?
Rozhodně jsme se ho nevzdali. Jeho příprava sice pokročila, ale stále postrádáme dostatek kvalitních 3D grafiků, animátorů a programátorů. V současné době jednáme o koprodukci s filmovou a televizní fakultou AMU a předpokládaný termín vydání je podzim 2008.

Zkuste ve stručnosti shrnout dlouhodobější plány SleepTeamu. Figuruje v nich třeba i expanze na dosud neoraná pole – mobilní hry, hry pro kapesní zařízení, konzolový trh nebo nějaký větší PC projekt?
Expanzi plánujeme především na poli PC her. Veškeré úsilí vývojového týmu teď směřuje do tvorby naší první 3D hry, která sází především na zábavu v multiplayeru. Kromě toho se chystáme potěšit také uživatele Linuxu a počítačů Apple, pro které chystáme konverze našich nejúspěšnějších her. Konzole i kapesní přístroje budou pro nezávislé tvůrce do budoucna zajímavým trhem a naší první vlaštovkou na poli mobilních telefonů je konverze hry Bulánci, která už je ve fázi testování a portování pro všechny hlavní typy telefonů a na českém trhu se objeví v prvním čtvrtletí 2007.

A poslední otázka: kterou mapu z Bulánků máte nejradši? ;-)
Ta zatím ještě nevznikla! :)

Díky za rozhovor a pěkné Vánoce
Také děkujeme a přejeme pohodové Vánoce.
Kamila, Jarda, Lubor / SleepTeam

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama