Star Wars: The Old Republic Článek Star Wars: The Old Republic – dojmy z hraní

Star Wars: The Old Republic – dojmy z hraní

Ondřej Novotný

Ondřej Novotný

21. 12. 2011 23:49 4
Reklama

Old Republic jsem si zamiloval. A že to láska na první pohled stoprocentně nebyla; však je těžké propadnout okamžitě hře, která na vás po šesti letech vývoje mrkne grafikou, podobající se spíše starým KOTORům. Hráčům, včetně autora tohoto článku, kteří budou do TOR přecházet z graficky úžasného Skyrimu (a že jich vzhledem k blízkému datu vydání není málo), to pravděpodobně způsobí menší šok. Jenže jakmile se z něj vzpamatují, zjistí, že teď už není důvod se ke Skyrimu vracet. Ani k žádné jiné hře. V předaleké galaxii Star Wars totiž čekají dobrodružství, o jejichž hloubce a délce si může Skyrim nechat jen zdát.

Pokud teď zvědavě scrollujete dolů a hledáte číslo v hodnocení, ještě chvíli vydržte. Toto jsou jen první dojmy z hraní plné verze (navazující na dojmy z bety), plnohodnotná recenze ovšem bude následovat až později. Už jste jistě pochopili, že první dojmy jsou velmi pozitivní, bude však ještě nějaký ten týden trvat, než se odhodláme vynést finální verdikt nad tak rozsáhlou hrou, jakou TOR je. A s jistotou můžeme slíbit, že se ke hře ještě v následujících měsících budeme vracet.

Bioware, vyprávějte mi pohádku

Proč už tedy nyní tvrdím, že jsem si hru zamiloval? Ono to není až tak těžké. Jakkoliv iritující může být přístup vývojářů z Bioware ke svým hitům poslední doby (viz podivný přerod Dragon Age v druhém dílu, nebo rostoucí podíl akce v Mass Effectu), jednu věc tomu studiu zkrátka upřít nelze: vyprávět příběhy umí jako málokdo v herním průmyslu. A také zvát na místa, která, byť jsou virtuální, berou dech. Vzpomeňte Citadelu v prvním Mass Effectu, nebo i Taris v prvním KOTORu. Zkombinujte tyto dvě chvályhodné vlastnosti, vynásobte slůvkem masivní, neboť právě to nese TOR v názvu žánru MMORPG, a... pochopíte. Nechat se unášet příběhem, cestovat po úžasném světě Star Wars, a to vše v mimořádně rozsáhlém provedení a žijícím světě tisíců postav, to v určitých chvílích skutečně působí jako herní nirvána. Ale popořadě.

Už v dojmech z bety jsem uvedl, že hra nabízí široké možnosti větvení už od začátku: čtyři povolání za Republiku, čtyři za Impérium, každé s mírně odlišným příběhem. Povolání mají různé startovní lokace, i když ne úplně všechny: existuje vždy jedno společné místo pro dvojici profesí, například planeta Tython pro dvě jediiské povolání nebo Ord Mantell pro vojáka či pašeráka. Anebo Korriban, domov Sithů, pro sithského válečníka a inkvizitora. Beta ve mně sice zanechala velmi pozitivní dojmy, i co se hraní za „ne-jediiské“ profese týče, ale kruci, odpustit si tuto možnost v plné verzi, to by byl hřích. Minule jsem prošel začátek hry jako Jedi, nyní tedy Sith.

KOTOR2

Po hraní KOTORu 2, kde byl Korriban zúžen na několik desítek minut hraní, je jeho procházení na startu sithského příběhu pohlazením po duši. A stejně tak grácie, s jakou Bioware uchopili Star Wars reálie. Ano, takhle nějak by to v sithském světě asi vypadalo: od začátku se setkávate s intrikami, zradou, ale také schopnými a rozvážnými imperiálními veliteli. A také mocnými sithskými lordy, jejichž záměry nejsou vždy úplně jasné; questy, na které vás posílají, ale dokáží pobavit. Někdy jde sice o klasické poslíčkování nebo zabití bosse v jakémsi dungeonu, vždy je ale podbarveno zajímavým příběhem, který vás motivuje k splnění úkolu. Najdou se i zajímavější questy, jako třeba výslech vězňů, u něhož – hurá! - není černobílé řešení, věc, které jsem se z bety dosti obával.

Nejde však ani tolik o posun oproti betě, celkově mi totiž přišla sithská linka, nebo aspoň její začátek, o něco zajímavější. Stejně jako u Jediů ale platí, že okolo 10. úrovně dostanete světelný meč, společníka a poputujete z domovské planety na jinou. Ještě předtím ale uděláte zastávku na imperiální flotile, kde si lze vybrat jednu ze dvou specializací: v mém případě buď univerzálnější Sith Marauder, nebo „tank“ Sith Juggernaut. Poté následuje cesta na imperiální základnu na planetě Dromund Kaas, ponuře laděném, deštivém – a také hutně atmosférickém místě. Přeletět tam můžete buď rovnou, nebo přes Flashpoint: jakousi obdobu instancí ve hře, tedy dlouhých misí, které plníte s partou živých kumpánů. Flashpointy jsou skvělým oživením – jednak jde o silně příběhové části hry, kde je třeba udělat několik důležitých rozhodnutí v dialozích, jednak vás donutí spolupracovat s ostatními živými hráči. Dialogy ve více lidech navíc nabízí určité napětí, jelikož vždy losují z vašich voleb výslednou odpověď. Ale nemusíte se bát: i když někdy třeba nebudete s výsledkem souhlasit, klíčové volby (přidávající body světlé nebo temné strany) se vám uchovají, ať už dialog jako parta zodpovíte jakkoliv.

Chtěl jsem říct...

U dialogů je vůbec třeba se zastavit. Jsou kompletně nadabované, včetně vaší postavy, což hodně umocňuje pocit vžití se do charakteru. A co je perfektní, všechny důležité volby mají následky, které se většinou celkem brzy projeví. Někdy dokonce okamžitě, jelikož na ně reagují i vaši společníci v partě, a to v daleko větší míře než třeba v KOTORu 2. Poklona, Bioware.

A i ta grafika... na první pohled sice opravdu nevypadá vábně, má ale určité kouzlo, možná i evokací vzpomínek na KOTOR. Ale pozor – i když hra působí zastarale, může se dobře stát, že se vám bude hlavně ve větších a přelidněných prostorách sekat. V tom případě doporučuji přidat operační paměť: s 2 GB RAM jde hrát opravdu stěží, s dvojnásobkem byste však neměli mít výraznější problémy. Kazit si jimi takový zážitek by byla škoda.

Během testování mně vadila snad jen jedna věc, a to nešikovné vybavování vašich společníků. Na rozdíl od hlavního charakteru u nich nefunguje porovnávání nalezených věcí s těmi vybavenými, a tak musíte zkoumat všechny hodnoty a sami určit, která věc se vám hodí lépe. Ale to je jen detail.

Toť vše pro dnešek. A co příště? Odletíme z Dromund Kaasu vlastní lodí a zjistíme, jestli TOR zůstává zábavná i po dalších desítkách hodin hraní. V recenzi se samozřejmě budeme detailněji věnovat i dosud opomíjeným prvkům typu PvP či crafting, na jejichž důkladné otestování dosud nebyl čas. Tak zatím... may the Force be with you.

 

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama