civilization-iv-nove-informace-o-pokracovateli-strategicke-nirvany
Novinka Civilization IV - nové informace o pokračovateli strategické nirvány

Civilization IV - nové informace o pokračovateli strategické nirvány

sleepless.

sleepless.

18. 5. 2005 09:10
Reklama

Civilization - o každém dílu téhle fantastické série tahových strategií se říkalo, že je dokonalý. Přesto už Sid Meier, pro mnohé nejrespektovanější osobnost herního průmyslu, chystá už třetí pokračování - a tentokrát ve 3D grafice a s mnoha změnami.Server IGN získal nové informace ve svém rozhovoru s producentem hry Barrym Caudillem (součástí je i šestice nových screenshotů). Ten přiznal výrazné změny: ne v herním konceptu, neboť opět půjde především o to provést vybraný národ od starověkých počátků 4 000 let před Kristem až k zářné budoucnosti poloviny 21. století. Nicméně už pohled na obrázky napoví, že cesta, jakou hráč podstoupí, bude minimálně o poznání detailněji a moderněji graficky zpracována. Hra běží na 3D enginu Gamebryo, který znají hráči Sid Meier's Pirates!, přičemž cílem autorů bylo prostředí pořádně oživit. A tak voda v řekách bude téci, koně v místech, kde je lze odchytávat, běhat, a jednotky při přesunu patřičně ohýbat končetiny. Bez zajímavosti není ani, že města budou viditelná na mapě i se svými významnými stavbami, takže nebude třeba speciální obrazovky, aby se hráč pokochal pyramidami či Sixtinskou kaplí.Změn se dále dočká interface, přičemž půjde jednak o řadu pop-upů a tipů, které usnadní proniknutí do hry začátečníkům, jednak zeštíhlení speciálních obrazovek - prakticky všechny funkce by se měly dát ovládat z hlavního výhledu na globální mapu. Co se nových národů týká, objeví se mezi nimi indiánské kmeny jako Aztékové, Inkové, či africká civilizace Mali, celkový počet v základním balení bude 18. V oblasti herních mechanismů dojde k mírné změně u kultury - hráči nedostanou žádný bonus do začátků a pokud budou chtít silnou kulturu, budou do toho muset vrazit nezanedbatelné finanční prostředky, což vyplývá z přesunutí kultury na místo Luxuries, kde se bude bít s vědou o peníze. To znamená následující: peníze pro kulturu -> šťastnější lidé -> naštvaní vědci a státní pokladní. Co se diplomacie týká, Barry přislíbil, že tentokrát už AI hráči budou respektovat hranice, ale půjde účinně domluvit i jejich otevření, k mání bude řada nových speciálních surovin k obchodování. Lehkým převratem potom bude možnost obchodovat s jídlem i v rámci vlastních měst, i když převezené obilí nebude možné použít k růstu jinak stagnujících sídel. Čeho se hráči třetího dílu ve čtyřce nedočkají, to jsou přeměny mezi jednotlivými érami (dít by se to mělo jaksi plynule) a armády, překopány byly bombardovací jednotky. Zajímavě vyřešeny jsou vlády. Už si hráč nevolí jen mezi demokracií, komunismem atp., ale nastavuje hodnoty pěti důležitým prvkům: Vláda, Soudy, Práce, Ekonomika a Náboženství. Jejich kombinací pak vznikne podoba země třeba jako teokratický policejní stát s nucenými pracemi občanů. Náboženství vůbec bude výrazně odlišné od toho, co prezentovala Civilization dosud. Po objevení příslušné technologie dojde k založení domovského města dané víry a ta se postupně odsud šíří. Tento proces může hráč urychlit misionáři, či naopak zpomalit a třeba i víru docela zničit překonvertováním na jinou už existující. Na zajímavou otázku, proč Civilizace nezpracovává problematická témata historie jako je otroctví, epidemie nebo ideologické konflikty Barry odpověděl, že i tentokrát bude vše přísně abstraktní. Nicméně otroctví jako protiklad emancipace přítomno bude a jen hráč sám zvolí cestu, kterou se vydá jeho země. Zvýšit by se měla role velkých vůdců, kteří se rozdělí do kategorií jako Prorok, Umělec, Vědec a další. Bojový systém zůstane víceméně zachován, s tím, že každá jednotka bude mít proti různým typům nepřítele bonusy a postihy, útočné a obranné číslo pak nahradí jedna hodnota síly. Početně jednotek nebude mnoho, několik nových se sice objeví, ale půjde spíše o kosmetické změny, jako že váleční sloni už nebudou výsadou jednoho národa. Co se týče výzkumu, technologický strom by měl být volnější, nesvázaný érami a navíc nebude potřeba vynalézt všechny technologie vedoucí k vybrané - stačí se k ní libovolnou z cest dostat. K vítězství povede mnoho cest, autoři ale citlivě vypreparovali všechny teroristické praktiky. Nadmíru zajímavě zní volna mezi hrou Quick, Normal a Epic - Normal bude standardní hra jako ze starších dílů, Quick rychlá a méně zdržující v pozdějších dobách a Epic něco pro fanatiky. Multiplayer, jakkoliv to u hry tohoto typu zní dost divně, je v plánu. Hrát bude možné v normálním módu či se simultánními tahy, základem bude GameSpy Arcade, ale chybět nebude Hot Seat a hra přes e-mail. Módy hry nicméně upřesněny zatím stále nebyly. Příjemným slibem pro kreativní hráče je potom snadná modovatelnost čtvrté Civilizace. A datum vydání již o těchto prázdninách je jako z říše snů...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama