Gothic 3 - otevřenější, atraktivnější a opět neuvěřitelně rozsáhlé RPG

21. květen 2005 11:57 / sleepless. / Novinky / Diskuze (0)

Elder Scrolls: Oblivion není jediné napjatě očekávané velké RPG. Piranha Bytes pracují na neméně atraktivním pokračování fantasy ságy Gothic, které by mělo být otevřenější, rozlehlejší a o nic méně chytlavé než předchozí díly. Dějová linie třetího dílu v sérii Gothic přímo navazuje na ten druhý. Na jeho konci se hlavní postava vydávala z ostrova na cestu k pevnině - a právě příjezdem sem se otevírá Gothic 3. Namísto uvítání však hlavního hrdinu čeká nepříjemné překvapení: zemi drancují krvelační skřeti, lidská města byla povětšinou vypálena a přeměněna v rozpadající se trosky a zem se utápí v krvi nevinných i vinných. V tuto chvíli si většina hráčů asi řekne: aha, jasně, takže typický příběh - slavný hrdina zachrání zbytky lidstva, obludky na hlavu porazí a pořádně to oslaví. Ta možnost tu skutečně je, je to ale jen jeden ze tří možných přístupů. Krom dušínovského boje za spasení zbytků lidského druhu se může hráč přidat k surovým nájezdníkům, anebo po vzoru trubadúra z Bard's Tale cynicky pozorovat, jak se situace vyvíjí, a v závěru poklidně odejít do pouště - třeba za Gothicem 4. Tři přístupy jednoduše znamenají tři docela různé dějové linie, questy a samozřejmě zakončení celé hry. Větší svoboda je hlavním heslem nového Gothicu, čímž se z něj ještě mnohem více stává přímá konkurence pro nový díl v sérii Elder Scrolls, i když jeho rozlohy a nelinearity pravděpodobně nedosáhne. Každopádně kontinent, na němž se dobrodružství budou odehrávat, je celkově třikrát větší než prostory Gothic 2, což v řeči čísel znamená 75 kilometrů čtverečních. Aby se procházení nezvrhlo v nudné dlouhotrvající chození, přidali tvůrci - i s ohledem na ohlasy a přání hráčů - jezdecká zvířata, která pohyb urychlí. Dále Pranha Bytes zapracovali na oživení herního světa. Denní rytmus tak nyní znamená, že kupříkladu není možné nakupovat v noci - obchodníci také spí a otevřou zase až ráno. Na vyšší úrovni živější svět znamená, že v kontaktech s tisícovkou unikátních NPC hraje výraznou roli reputace, kterou si hráč vybuduje. Podle toho, jak se doposud choval, se k němu přidají nebo nepřidají, vrhnou se boje, poskytnou důležité informace, či se zachovají docela jinak. A fungovat to bude i na ještě vyšší úrovni, kdy pro hráče, který se dal na stranu lidí, bude velmi obtížné dostat se do skřety obsazeného města. Konvenčními cestami by si šel pro jistou smrt, a tak nezbývá, než se pokusit někudy dovnitř proplížit a třeba osvobodit vězněné a otročící lidi na pomoc v boji. Pomoc potom mohou poskytnout i divocí živočichové. Autoři na E3 předvedli mimořádně sugestivní příklad: skupinku tyranosaurů navedli do jmenovaného skřetího města - a jelikož skřeti T-Rexe nenávidí a bojí se jich, strachy utekli a nechali ulice napospas. Už z uvedených příkladů je zřejmé, že se v Gothic 3 objeví leckdy boje skutečně velkého rozsahu. Na obou stranách při nich může být až dvacet bojovníků, což slibuje silné zážitky. Výrazných zlepšení doznalo audiovizuální provedení, zejména díky úplně novému enginu, který si autoři nemohou vynachválit. Realističtější terén s trávou a různým porostem, pěkné stromy, detailní modely zvířat a samozřejmě kouzelná města se svými obyvateli by mohla být slušnou konkurencí i pro v tomto směru fantastický Oblivion. Sliby ohledně více user-friendly ovládání a nových možností ohledně rozvoje postavy nebyly zatím blíže upřesněny - a ověřit si je stejně budou hráči moci až na začátku příštího roku, což je zatím stále platný termín vydání. Už někdy na konci roku tohoto by ale Piranha Bytes měli vydat rozsáhlou hratelnou demoverzi.

Zdroj: GameSpy

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!