defcon-info-o-novem-projektu-od-tvurcu-darwinie
Novinka Defcon - info o novém projektu od tvůrců Darwinie

Defcon - info o novém projektu od tvůrců Darwinie

sleepless.

sleepless.

19. 1. 2006 12:49
Reklama

Tvůrci z britského týmu Introversion Software chystají po originálních titulech Uplink a Darwinia už svůj třetí projekt, jehož název je Defcon a bude podle všeho neméně originální než jeho předchůdci. Zařadit žánrově Defcon je na první pohled menší oříšek, ale v zásadě se dá říci, že jde o globální simulaci, kdy proti sobě stojí až šest hráčů, kteří zastupují světové velmoci a snaží se zničit soupeře, konkrétně jeho jednotky i civilní obyvatelstvo. Defcon je primárně multiplayer titul (singleplayer bude k dispozici také, ale bude to vlastně multiplayer proti botům), kde budou moci hráči mezi sebou uzavírat dohody, formovat až trojčlenné aliance, tajně je porušovat, vzájemně spolupracovat i podvádět, intrikovat a snad se u toho královsky bavit.

Co se technického zpracování týče, bude Defcon velmi jednoduchý titul. Základem bude globální obrazovka na níž bude hráč bedlivě sledovat, jestli náhodou jeho radar neodhalil nepřátelskou jednotku, bude rozhodovat koho se nyní pokusí napadnout, s kým by měl uzavřít spojenectví a podobně. Hlavní je totiž přehlednost a velmi sugestivní atmosféra, kdy je pro tvůrce žádoucí, aby měl hráč pocit, že sedí někdo hluboko pod zemí v bunkru a stiskem několika tlačítek může rozhodnout o osudu obrovského množství lidí. Tvůrci proto ve hře omezí zvuky i grafické efekty na minimum a ponechají pouze občas znějící atmosféru podporující hudbu, jejíž tvorbu si na svá bedra vzali Alistair Lindsay a Michael Maidment, kteří mají na svědomí hudební doprovod v Darwinii.

Defcon nabídne několik herních módů, přičemž kromě klasického multiplayeru s možností nastavení všemožných parametrů včetně rychlosti hry bude k dispozici i tzv. Office mód. Ten bude určen pro hraní v kancelářích v pracovní době, kdy se hra při dvojitém stisku příslušné klávesy minimalizuje do traye a hráč se tak vyhne peskování od hlídkujícího nadřízeného. Hra mu pak bude i nadále prostřednictvím ikonky dávat najevo co se zrovna odehrává. Pokud bude hráči hrozit například nukleární útok, tak začne ikonka blikat a od té chvíle bude mít hráč celou půl hodinu na to, aby na vzniklé nebezpečí nějakým způsobem zareagoval. Hry v Office módu tedy budou logicky trvat mnohem déle než klasické rychlovky, které stejně zaberou minimálně 40 minut. Tvůrci totiž nechtějí z Defcon udělat click-fest, ale naopak i na nejvyšším možném stupni rychlosti chtějí zachovat taktický naturel hry. Proto třeba do hry implementovali pět stupňů bezpečnostní ochrany, přičemž v každém z nich hráč nemůže provádět určité úkony a čím nižší stupeň ochrany, tím širší pole působnosti. V jednom stupni například hráč může používat nukleární střely, ale nemůže vstoupit na nepřátelské území. V dalším už je oboje možné, ale zase je hráč omezen jinak. Defcon bude zkrátka globální simulace nukleární války, která však hráče nezahltí tunami čísel a statistik, jak to dělají jiné podobné tituly. Místo toho jej postaví před jasná a logická pravidla a pak už jej nechá, aby se bavil.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama