prezident-soe-obhajoval-zmeny-v-sw-galaxies
Novinka Prezident SOE obhajoval změny v SW Galaxies

Prezident SOE obhajoval změny v SW Galaxies

sleepless.

sleepless.

30. 1. 2006 15:26
Reklama

Radikální změny, které koncem roku po dlouhých přípravách uvedla společnost SOE v případě titulu Star Wars Galaxies vyvolaly obrovské množství negativních reakcí zejména ze strany komunity hardcore hráčů. Těm se nelíbil fakt, že tvůrci hru zjednodušili, překopali souboje, přinesli do hry velké množství nových bugů a celkově hru změnili natolik, že se z ní stal MMO titul určený spíše pro běžného hráče než Star Wars maniaka. Naproti hráči, kteří díky změnám konečně mohou SW Galaxies hrát aniž by je z toho bolela hlava se moc neozývají, ale tak je tomu vždycky. V současné chvíli je tedy nesmírně těžké odhadnout jestli byla radikální změna designu hry krokem k lepšímu, nebo spíš pořádným skokem vstříc černé díře. Faktem ovšem zůstává, že těch změn bylo v případě Star Wars Galaxies tolik, že už to musí být i na toho nejotrlejšího fanouška moc. Odpovědné lidi v SOE to však evidentně nijak moc nevzrušuje, což dokázal i prezident SOE John Smedley, jenž se na oficiálním SW Galaxies fóru pokusil radikální změny obhájit a hráčské komunitě vysvětlit. Podle reakcí se však zdá, že se mu to moc nepovedlo. Vysloužil si totiž spíše negativní ohlasy, které v drtivé většině převažovaly nad těmi, které vyjadřovaly alespoň mírné pochopení k tomu co tvůrci SW Galaxies provedli.

Smedley ve svém postu napsal, že rozhodnutí provést radikální změny místo obvyklého napravení několika chyb padlo kvůli tomu, že požadavků na změnu něčeho bylo tolik a všechny byly natolik odlišné, že by nebylo možné všechny zájemce uspokojit. Důvodem současných problémů, jež chtěli fanoušci opravit byla také několik let stará rozhodnutí designérů, která nyní tvůrce při snaze o vyhovění hráčům překážela. Jediným způsobem jak se omezení zbavit a zároveň uspokojit alespoň některé skupinky hráčů, bylo začít v určitém bodě zcela znovu. Proto došlo k takový změnám v designu hry k jakým došlo. Smedley alespoň férově přiznal, že ne všechna rozhodnutí a změny si hráči vyžádali. Tvůrci prostě museli myslet nejenom na hráče, ale i na obchod, v tomto případě na přilákání běžných hráčů, pro něž byla hra v původní podobě příliš obtížná, uživatelské rozhraní odpuzující, souboje nezajímavé, systém profesí moc komplikovaný a hra prý nebyla dostatečně Star Wars-ová. Všechny tyto stížnosti běžných hráčů bylo třeba nějakým způsobem vyřešit a bylo víceméně jasné, že jediný možný způsob řešení se nebude líbit hardcore hráčům. Nedá se však údajně nic dělat. Tvůrci musí myslet nejenom na to co je teď, ale i na budoucnost celé hry, aby ji dokázali udržet při životě ještě dalších pár let, tak jako se to daří Live týmu co se stará o EverQuest.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama