S.T.A.L.K.E.R.: SoCh = jeden velký zmatek

30. leden 2006 11:28 / sleepless. / Novinky / Diskuze (4)

Stačí jediná zmínka o 3D akci S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl a mnohým na tváři naskakuje ironický úšklebek, který má co dočinění s tím, jak absurdně už vývoj tohoto hypem obaleného titulu na venek působí. Kolikrát už měla hra vyjít, jen aby se ukázalo, že by to vzhledem ke stavu rozpracovanosti hry nebylo možné ani v tom nejkrásnějším snu? Spočítat se to snad nedá ani na prstech obou rukou a člověk se tak jenom sám pro sebe nevěřícně ptá, kam dala společnost THQ hlavu, když se rozhodla další vývoj hry před řadou měsíců financovat a následně vydat. Nyní podobně nevěřícně musí kroutit hlavou i lidé, kteří to celé spískali, protože to vypadá, že možná společnost THQ ani nebude mít co vydat. Na ruské sajtě Gamemag.ru se totiž objevil článeček, který obsahuje docela závažné informace, jež redaktoři výše zmíněného webu získali při snaze zjistit, v jakém vývojovém stádiu se vlastně S.T.A.L.K.E.R. nachází.

Společnost THQ prý není už dlouho s vývojem hry spokojena, což není žádné překvapení. Peněz bylo proinvestováno více než hodně a výsledek nikde. Otázka zní jestli vůbec někdy nějaký výsledek bude? Podle několika členů vývojového týmu uvnitř společnosti GSC je totiž situace poněkud zamotaná. Společnost THQ prý údajně neměla absolutní potuchy o tom do čeho se pouští, když se rozhodla S.T.A.L.K.E.R. vydat. Hra totiž nikdy nebyla co se konceptu týče dokončena a pořád byla ve fázi přidávání a ubírání nových prvků, za současné snahy o vyladění X-ray enginu a tvorbu jakéhosi obsahu. Vývoj hry se z této chaotické fáze údajně nikdy neposunul a když na to odpovědní lidé v THQ přišli, tak došlo v listopadu minulého roku k zastavení toku financí. Na místo činu, tj. přímo na Ukrajinu, by měl velmi brzy přijet zaměstnanec THQ, aby dohlédl na to, že z projektu S.T.A.L.K.E.R. něco konkrétního vznikne, bez ohledu na to co to bude a v jaké kvalitě.

Zatímco pohlaváři v THQ si lámali hlavu nad tím, jak situaci s hrou řešit, tak se přímo v centrále GSC Game World na Ukrajině děly ještě zajímavější věci. Velká část vývojářského týmu, který na S.T.A.L.K.E.R. pracoval byla převedena k práci na jiném projektu a zbytek prostě dostal padáka. Ještě předtím však došlo k něčemu závažnějšímu. Malý tým uvnitř GSC prý už delší dobu pracoval na zbrusu novém enginu, o němž se uvažovalo jako náhradě za X-ray technologii. Jenže co se nestalo. Tým, jehož členové na novém enginu pracovali, se sbalil, odešel a všechno co v GSC doposud jeho členové udělali si samozřejmě vzal sebou. Vedení GSC to logicky považuje za krádež, ale ona skupina zaměstnanců to vidí přesně naopak. Redaktoři Gamemag.ru ve svém článku spekulují, že vynesení nového enginu z GSC mohla zinscenovat sama společnost THQ, aby jej použila pro novu verzi S.T.A.L.K.E.R., kterou by pro ni připravil úplně jiný tým tvůrců. To však svým tvrzením vyvrací jeden z programátorů z GSC, který tvrdí, že by jiný tým se zdrojovým kódem enginu nic moc nesvedl, jelikož k enginu není k dispozici prakticky žádná dokumentace. Jak jen tohle divadlo dopadne, to si snad ani nedokážeme představit. Možná by fanoušci hry měli tak nějak přestat doufat, že se jí vůbec po X letech dočkají.

Zdroj: GGmania, Gamemag.ru

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
174745
sleepless. napsal 31. 1. 2006 v 15.10

nn.mm: Vis on tu nikdo nezpochybnuje narocnost prace programatora, nebo designera a tak podobne. Tady jde o to, ze nekdo dela uz par let bud ze svych fans pitomce, nebo je natolik nekompetentni, ze nedokaze rict "vymklo se nam to jaksi z rukou (coz se v pripade STALKERA deje uz nekolik let) a je treba zhodnotit jestli to nejak dokoncit, nebo to zabalit a zacit znovu". Feature creep je pohroma pro vsechny vyvojare a kdyz se k tomu prida jeste soucasne budovani technologie, tak je pohroma doma.

Nahlásit nevhodný obsah

3053752
nn.mm napsal 31. 1. 2006 v 14.57

Re: Corey.515, cb.spike: lidi jako jste vy dva tomu tak rozumej, umim si vas docela dobre predstavit, zapnout windows, hodit DVD do DVD romky a spustit hru. Vite co to je napsat pres 120 000 radku kodu a pak vam nekdo rekne at udelate zmenu v tomhle a vtomhle vy musite vsech 120 000 radku prekopat? asi tezko jinak byste si tyhle naprosto zcestny komentare odpustili. nezbyva jen dodat, OMFG a STFU NOOBS

Nahlásit nevhodný obsah

9066315
Corey.515 napsal 30. 1. 2006 v 16.04

Lituju lidi kteri se na tuhle hru tesi.. takhle furt cekat nez to vyjde. Me je tahle blbost uplne volna takze me ani moc neprekvapuje ze s tim maj takove problemy.

Nahlásit nevhodný obsah

9573021
Bonhart napsal 30. 1. 2006 v 13.26

Tak to je ta slibovaná reklamní kampaň?No, hezká...

Nahlásit nevhodný obsah