Nový termín vydání Gothic III + aktuální info o hře

8. březen 2006 12:34 / sleepless. / Novinky / Diskuze (0)


Netrpělivě očekávaný třetí díl v RPG sérii Gothic od německého týmu Piranha Bytes vyvolává lidově řečeno "vlny" už od svého odhalení v roce 2004, kdy bylo kromě jiného fanouškům řečeno, že hra vyjde nejpozději na podzim roku 2005. Jenže tento slib se jako obvykle dodržet nepodařilo a na konci minulého roku museli hráči vyslechnout informaci o tom, že se vydání hry přesouvá na druhé čtvrtletí roku 2006. Mnozí z nich už však v té chvíli tušili, že ani tohle není (vzhledem k náročnosti vývoje) reálný termín. Nyní se jejich předtucha, nebo spíše obava, naplnila, když společnost JoWood oznámila, že Gothic III vyjde údajně s definitivní platností v září tohoto roku. V tiskové zprávě už se však nepraví to co zdůrazňují přímo tvůrci z Piranha Bytes, že v září vyjde určitě jenom německá verze hry. Zároveň s tím sice ujišťují, že anglická a další jazykové verze hry nebudou mít velké zpoždění, ale na nějaký ten týden, či měsíc to určitě vydá. Nezbývá než se nechat překvapit. Zatím jsou všem zájemcům k dispozici aktuální informace o zápletce a hlavních prvcích.

Příběh Gothic III hráče vůbec poprvé zavede z ostrova Khorinis na pevninu, konkrétně kontinent zvaný Myrtana, kde na rozdíl od ostrova nastaly hodně zlé časy. Orkové si bez problémů poradili s vojskem krále Rhobara, ovládli všechny nejdůležitější části Myrtany a zotročili si lidskou populaci. Odolávají jim pouze zrádní obyvatelé jižní části kontinentu, drsní barbaři na zmrzlém severu a také rebelové, či spíše zloději, nebo lapkové, jenž se ukrývají v lesích ve vnitrozemí a vedou s Orky gerilovou válku. V této situaci na scénu přichází hráč, který má právo volby. Může se přidat ke kterékoli ze znepřátelených stran a ať už bude jeho volba jakákoli, tak je jisté, že další osud kontinentu Myrtana a jeho obyvatel leží v jeho rukou.

Co se konceptu týče, nebude se Gothic III nějak zásadně lišit od svých předchůdců. K dispozici bude opět obrovský herní svět, který bude žít svým vlastním životem až do chvíle, kdy to hráč svým činem nezmění. Každá akce by prostě mela v Gothic III vyvolat reakci, kterou by si hráč měl raději dopředu rozmyslet. Kromě hlavní příběhové linie na něj totiž čeká i velké množství nepovinných úkolů, během jejichž plnění se setká s desítkami inteligentních NPC postav, které mají svoji paměť a moc dobře si pamatují co jim, nebo jejich blízkým hráč provedl. V dobré i ve zlém. Jinak bude k dispozici systém umožňující tvorbu postavy bez omezení daných přítomností jakýchkoli tříd a chybět nebude přes 50 druhů příšer i nepřátel nelidského původu. Tvůrci se též chlubí zbrusu novým enginem s podporou všech populárních grafických i jiných efektů a také zcela novým soubojovým systémem. Nemá cenu zastírat, jak moc se na Gothic III těšíme. Z posunutí vydání však smutní rozhodně nejsme. Vždyť už za pár dní je tu The Elder Scrolls IV: Oblivion. Jakpak asi dopadne zpětné porovnání těchto dvou titulů až budou oba dva na trhu? Až čas ukáže.

Zdroj: PR

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!