vyuka-zurnalistiky-s-pomoci-neverwinter-nights
Novinka Výuka žurnalistiky s pomocí Neverwinter Nights!

Výuka žurnalistiky s pomocí Neverwinter Nights!

sleepless.

sleepless.

10. 3. 2006 11:27 1
Reklama

Hry se nezřídka stávají terčem verbálních útoků řady neinformovaných politiků, právníků i bojovníků za psychické zdraví dětí, kteří s oblibou vytahují věci z kontextu, mystifikují a balamutí stejně neinformované rodiče. Někdo by jim však měl ukázat, že hry mohou a v mnoha případech už jsou používány jako nástroje pro šíření vědomostí. Krásný příkladem je aktivita profesorky žurnalistky Kathleen Hansen na University of Minnesota, která při svých přednáškách používá modifikovanou verzi RPG Neverwinter Nights, prostřednictvím níž učí své studenty jak získávat informace a jednat s jejich zdrojem, aby prozradil to co žurnalista potřebuje.

Kathleen Hansen si však nejdříve musela hru pro své potřeby upravit, s čímž jí pomohl game designér Matt Taylor, který s pomocí editoru stvořil moderní fiktivní městečko Harperville, jež nahradilo tradiční fantasy setting. Zápletka modulu je následující. Do městečka přijel vlak, z něhož uniká čpavek a hráč je jako novinář vyslán do akce, aby zjistil co nejvíce informací a o celé události informoval. Hon za informacemi jej kromě jiného zavede do místní knihovny, na úřad a dojde i na tahání informací z vysloužilého železničáře. Hra je založena na konverzaci a neobsahuje žádné souboje.

Hráč má v každé fázi jakékoli konverzace možnost položit čtyři druhy otázek, které se liší tónem. Pokud je hráč asertivní a na zpovídaného netlačí, tak se možná dozví co potřebuje. Pokud je hráč hrubý a vyvíjí nepřiměřený nátlak, tak se zpovídaný odporoučí s tradičním "No Comment". Cílem hry je naučit hráče-studenty volit správné otázky ve správný čas, rozlišovat informace od různých zdrojů, skládat si kompletní informace z více zdrojů a v neposlední řadě má hra studenty naučit novinářské etice.

Během vývoje tohoto Neverwinter Nights modulu se musel MattTaylor vypořádat s několika problémy a bugy. V původním design dokumentu byla například scéna, kdy měl hráč zpovídat dav lidí, který se shromáždil na místě nehody. Jenže podivný bug to znemožnil. Kdykoli se totiž hráč k davu přiblížil, tak byl napaden a zbaven života. Takže se tato scéna nakonec ve hře neobjevila.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama