popularita-xbox-live-stoupa-muze-za-to-xbox-360
Novinka Popularita Xbox Live stoupá, může za to Xbox 360

Popularita Xbox Live stoupá, může za to Xbox 360

sleepless.

sleepless.

29. 3. 2006 12:25
Reklama

Bez ohledu na to, jak velké problémy společnost Microsoft měla a vlastně ještě pořád má s produkcí konzole Xbox 360, tak to nemělo v postatě žádný vliv na neutuchající zájem těch hráčů, na něž se zatím nedostalo. MS si tedy prozatím může dovolit svůj lehce arogantní postoj vůči konkurenci, v čemž jí nahrává i docela solidní úspěch služby Xbox Live, kterou po launchi Xboxu 360 začalo používat mnohem větší procento hráčů. Dokazují to aktuálně zveřejněné oficiální údaje, podle nichž bylo od roku 2002 nahráno skrze Xbox Live 1.5 miliardy hodin. Nejvíce hodin přitom hráči strávili při hraní multiplayeru Halo 2. Konkrétně to bylo 500 milionů hodin.

Úspěch Halo 2 už ovšem pro MS není tak podstatný, jako tomu bylo ještě před loňským listopadem. Jak totiž čísla zcela jasně ukazují, tak službu Xbox Live začala používat více než polovina majitelů Xboxu 360. V případě konzole Xbox přitom Xbox Live využíval pouze jeden člověk z deseti! To je změna jako hrom. Jakmile se Xbox 360 dostane do rukou i běžným hráčům a ne jenom nadšencům, kteří si ji vystáli ve frontách, tak možná poměr těch co Xbox Live užívají a těch co jej neužívají, poklesne, ale pořád to bude lepší než v případě Xboxu.

Nejhranějším Xbox 360 hrou skrze Xbox Live je stále 3D FPS Call of Duty 2, která se na špici drží už od svého vydání. Za CoD2 je pak v těsném závěsu FPS Perfect Dark Zero, kterou následuje Project Gotham Racing 3 na třetím, NfS: MW na čtvrtém a bojovka Dead or Alive 4 na pátém místě. Velmi populární je u majitelů Xboxu 360 služba Xbox Live Arcade, kterou si alespoň vyzkoušelo skoro 60 procent uživatelů Xbox Live. Dohromady to zatím vydalo na 3 miliony downloadů v rámci XLA nabízených titulů, mezi nimiž se na špici popularity stále suverénně drží hra Geometry Wars, kterou následují tituly Marble Blast Ultra, Gauntlet, Smash TV a Zuma.

Co se využívání Xbox Live Marketplace týče, tak více než polovina uživatelů Xbox Live si stáhla některou z nabízených demoverzí. Přes 85 procent uživatelů si pak přinejmenším na zkoušku stáhlo nějaký ten wallpaper, dashboard téma a podobně. Možnost stáhnout si hudbu, nebo hudební video doposud využilo 20 procent uživatelů Xbox Live.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama