s-t-a-l-k-e-r-skutecny-stav-veci
Novinka S.T.A.L.K.E.R. - skutečný stav věci

S.T.A.L.K.E.R. - skutečný stav věci

sleepless.

sleepless.

8. 6. 2006 14:30 3
Reklama

Fanoušci projektu S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl si už dávno uvědomili, že budou mít velké štěstí, když hra vůbec vyjde a přestali se (alespoň většina z nich) ptát kdy k tomu dojde. Prostě jen čekají a doufají. Na konci minulého roku to přitom se S.T.A.L.K.E.R.em nevypadalo vůbec dobře. Po webu kolovaly přímo strašidelné zprávy o vzpouře v týmu, který hru vyvíjí, padala slova o ukradeném zdrojovém kódu, drsné intervenci ze strany vydavatelské společnosti THQ a podobně. Pak bylo okolo hry řadu měsíců ticho než přišla E3 2006, kde byla hra navzdory původnímu oznámení za zavřenými (ne úplně) dveřmi presentována a světě div se, moc jí to slušelo. Tvůrci z GSC Game World totiž už před více než rokem přestali do hry pumpovat nové prvky a začali makat na tom, aby se z masivního technology dema stala konečně hra. Na E3 2006 bylo zjevně vidět, že se jim jejich snaha vyplácí, protože S.T.A.L.K.E.R. nejenom skvěle vypadal, ale také se skvěle hrál. A k vidění rozhodně nebylo jenom krátké demo, nýbrž docela solidní kus hry. Jenže krátce po E3 se začaly objevovat informace o tom, že tak rychlého skoku ve vývoji tvůrci dosáhli jen díky tomu, že prostě hru osekali a vzdali se některých hlavních prvků. Situace s těmito spekulacemi přitom zašla tak daleko, že už tvůrci samotní nemohli mlčet a k celé záležitosti se na oficiálním fóru vyjádřili.

Celý post zde přepisovat rozhodně nebudeme a vypíchneme z něj jenom ty nejdůležitější informace. Fanoušci hry určitě rádi uslyší, že zvěsti o tom, jak se tvůrci vzdali svého komplexního systému A-life, který se měl starat o simulaci veškerých událostí v zóně, nejsou pravdivé. A-life ve hře samozřejmě je a dokonce v daleko lepší podobě, než bylo původně plánováno. Na začátku vývoje se měl A-life starat o úplně všechny události v zóně. Při playtestech se však ukázalo, že se hráč velmi brzy ztrácel a unikala mu nejenom hlavní příběhová linie, ale i spousta dalších událostí. Proto byl A-life systém trošku pozměněn, aby fungoval v několika rovinách. To znamená, aby nijak nenarušoval hráčův postup v rámci příběhové linie, ale zároveň se staral o neustálý vývoj a změnu stavu všech entit v rámci herního světa. Podrobný popis toho, jak nová podoba A-life funguje je zájemcům k dispozici zde.

Další spekulace, kterou museli tvůrci vyvracet se týká vozidel. V uplynulých týdnech se bůhví odkud vzaly zvěsti o tom, že musely být ovladatelné dopravní prostředky ze hry zcela odstraněny. To je opět nesmysl, i když trošku pravdy na tom přeci jenom je. Tvůrci byly nuceni volit menší zlo a kvůli plynulosti běhu hry i dalším důvodům počet ovladatelných dopravních prostředků omezili. Možnost nasednou do vozu a vyjet si na výlet zónou však ve hře nadále zůstává. No a pak jsou tu dvě poslední pověsti, které bylo třeba vyvrátit, nebo potvrdit. První se týká spánku, který byl údajně ze hry odstraněn. To je pravda. Tvůrci tento prvek ze hry skutečně odstranili, protože byl víceméně zbytečný. Aby mohl hráč spát, tak musel splnit řadu podmínek a nakonec se ukázalo, že míst vhodných k odpočinku bylo v každé části zóny jenom několik. Proto byl spánek kompletně vyškrtnut a zůstal pouze v neinteraktivních scénách. Úplně poslední zvěst, která kolovala po fórech se týkala jídla, respektive vyškrtnutí nutnosti jíst kvůli hladu. Tvůrci prý ze hry nic nevyškrtli. Právě naopak. Kromě jídla si bude hráč muset obstarávat i pití. Tak a to je konec. Kdo se chce dozvědět podrobnosti, ať se mrkne na tuto stránku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama