Flight Sim X - vizuální rozdíl mezi DX9 a DX10 verzí
V souvislosti s hrami, které budou určeny přímo pro Windows Vista, nebo budou tento nový OS od MS podporovat a tudíž budou využívat DirectX10, často slýcháme, jak budou oproti DirectX9 hrám vizuálně dokonalejší. Zatím jsme však neměli možnost vidět tento rozdíl tak nějak v praxi. DirectX10 grafické karty totiž za tím k dispozici nejsou a dlouho nebudou, což platí i o finální verzi DirectX10 a koneckonců i hrách co DX10 podporují. Proto jsme uvítali, když se tvůrci MS Flight Simulator X rozhodli prostřednictvím speciálně upravených screenshotů/artworků a skutečných screenshotů ze hry, rozdíl mezi DirectX9 a DirectX10 verzí MS Flight Simulator X názorně demonstrovat. Rozdíl mezi oběma verzemi hry (pokud takový skutečně bude) je patrný na první pohled. Stačí se podívat na zpracování vody, mraků, vegetace a nasvícení scény DX10 verzi. Na něco podobného nyní rozhodně nejsme zvyklí. Problém je samozřejmě v tom, že za možnost vidět a hrát MS Flight Simulator X v DX10 podobě, budou zájemci nuceni zaplatit docela solidní balík peněz.