Na návštěvě u S.T.A.L.K.E.R.ů

29. říjen 2006 13:50 / sleepless. / Novinky / Diskuze (5)

Opravdu ještě někdo věří, že se více než pět let vyvíjený titul S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl objeví na pultech obchodů v prvním čtvrtletí příštího roku? Po pravdě řečeno, nám to nepřijde jako moc pravděpodobné. Možná je to až přehnaně skeptický přístup, jež však s námi zcela evidentně sdílí i spousta hráčů, které už tvůrci z GSC Game World tolik let po sobě klamou, či spíše zklamávají. Jediným styčným bodem je v celé kauze S.T.A.L.K.E.R. společnost THQ, která se zpočátku chovala dosti naivně a tvůrcům důvěřovala. Když ovšem vedení THQ zjistilo, že jak to s vývojem hry ve skutečnosti je, tak bouchlo do stolu a rozhodlo se zjednat nápravu. Jejím výsledkem by měla být, oproti původnímu plánu, zcela jiná hra, která se blíží tradičnímu designu vojenských akčních titulů. Naštěstí by jejím hnacím motorem měl být i po face liftingu řadu let vyvíjený systém AI zvaný A-life, který se měl původně starat o život v celé zóně bez ohledu na hráče. To už však neplatí a hráč už tak nebude fungovat jenom jako jedna ze stovek ve hře přítomných entit. Bude mít přirozeně nadřazenou pozici, kterou bude AI za každých okolností respektovat, aby mu neznemožnila další pokračování ve hře.

Podobně radikální změnou si prošly i další podstatné části hry, která měla původně disponovat regulérními RPG prvky, z nichž zůstalo jenom nezbytně nutné torzo. Těžko říci, jak se to nakonec na kvalitách hry samotné projeví (pokud vůbec vyjde), ale snad pozitivně. To samé se však nedá říci o čase, který už hře sebral pořádný kus z její přitažlivosti. Můžeme si sice donekonečna říkat, jak není nic moc grafika důležitá, když je hratelnost skvělá, ale pravda je taková, že je audiovizuální zpracování na úplně stejné rovině důležitosti jako hratelnost. V případě S.T.A.L.K.E.R.a to znamená, že už hra pro jistou skupinu lidí nebude takovým lákadlem jako před třemi, čtyřmi roky. Doba totiž pokročila a to co ještě před chvilkou vypadalo neuvěřitelně je dnes normální. V případě vizuálního zpracování S.T.A.L.K.E.R.a to platí dvojnásob. Ostatně, posoudit to může každý sám na sadě nových screenshotů, které se objevily po čtvrt roce naprostého ticha.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
4984416
kachlolukija napsal 30. 10. 2006 v 00.42

prominte ze jsem neopovedel. nebyl jsem u PC. Je to přesně tak jak říkáš. Hratelnost je standartní a grafika je průměrná. Prostě další průměrná akce.

Nahlásit nevhodný obsah

1789877
r.tyc napsal 29. 10. 2006 v 21.48

pokud vam nebude vadit ze odpovim ja jako clovek "mimo" tak rikam ze ho ta hra nezajima protoze ta hra je proste obycejna.4roky lidi slintaj jak to bude uzasny a ted si to clovek zahraje a zjisti ze ta hra je proste variace na neco co tu uz bylo.takze asi tak.pokud se mylim kachlolukijo tak mi dej vedet:)

Nahlásit nevhodný obsah

10715309
Tr4N3 napsal 29. 10. 2006 v 17.09

jj pls taky me zajima proc uz te nezajima

Nahlásit nevhodný obsah

8729752
Kamil.Janda napsal 29. 10. 2006 v 14.20

Řekni něco konkrétního, dík.

Nahlásit nevhodný obsah

4984416
kachlolukija napsal 29. 10. 2006 v 14.14

Poté co jsem si tuhle hru zahrál na GC me uz vázne nezajíma.

Nahlásit nevhodný obsah