na-navsteve-u-s-t-a-l-k-e-r-u
Novinka Na návštěvě u S.T.A.L.K.E.R.ů

Na návštěvě u S.T.A.L.K.E.R.ů

sleepless.

sleepless.

29. 10. 2006 12:50 3
Reklama

Opravdu ještě někdo věří, že se více než pět let vyvíjený titul S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl objeví na pultech obchodů v prvním čtvrtletí příštího roku? Po pravdě řečeno, nám to nepřijde jako moc pravděpodobné. Možná je to až přehnaně skeptický přístup, jež však s námi zcela evidentně sdílí i spousta hráčů, které už tvůrci z GSC Game World tolik let po sobě klamou, či spíše zklamávají. Jediným styčným bodem je v celé kauze S.T.A.L.K.E.R. společnost THQ, která se zpočátku chovala dosti naivně a tvůrcům důvěřovala. Když ovšem vedení THQ zjistilo, že jak to s vývojem hry ve skutečnosti je, tak bouchlo do stolu a rozhodlo se zjednat nápravu. Jejím výsledkem by měla být, oproti původnímu plánu, zcela jiná hra, která se blíží tradičnímu designu vojenských akčních titulů. Naštěstí by jejím hnacím motorem měl být i po face liftingu řadu let vyvíjený systém AI zvaný A-life, který se měl původně starat o život v celé zóně bez ohledu na hráče. To už však neplatí a hráč už tak nebude fungovat jenom jako jedna ze stovek ve hře přítomných entit. Bude mít přirozeně nadřazenou pozici, kterou bude AI za každých okolností respektovat, aby mu neznemožnila další pokračování ve hře.

Podobně radikální změnou si prošly i další podstatné části hry, která měla původně disponovat regulérními RPG prvky, z nichž zůstalo jenom nezbytně nutné torzo. Těžko říci, jak se to nakonec na kvalitách hry samotné projeví (pokud vůbec vyjde), ale snad pozitivně. To samé se však nedá říci o čase, který už hře sebral pořádný kus z její přitažlivosti. Můžeme si sice donekonečna říkat, jak není nic moc grafika důležitá, když je hratelnost skvělá, ale pravda je taková, že je audiovizuální zpracování na úplně stejné rovině důležitosti jako hratelnost. V případě S.T.A.L.K.E.R.a to znamená, že už hra pro jistou skupinu lidí nebude takovým lákadlem jako před třemi, čtyřmi roky. Doba totiž pokročila a to co ještě před chvilkou vypadalo neuvěřitelně je dnes normální. V případě vizuálního zpracování S.T.A.L.K.E.R.a to platí dvojnásob. Ostatně, posoudit to může každý sám na sadě nových screenshotů, které se objevily po čtvrt roce naprostého ticha.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama