zamestnance-ibm-ceka-povinne-hrani-second-life
Novinka Zaměstnance IBM čeká povinné hraní Second Life

Zaměstnance IBM čeká povinné hraní Second Life

sleepless.

sleepless.

16. 11. 2006 11:30 2
Reklama

Serious games, neboli hry vytvářené a využívané ne pro hraní, ale pro vážné účely (simulátory, trenažéry a podobně), už se staly nedílnou součástí herního průmyslu. Svědčí o tom fakt, že je používá stále větší počet firem, společností i organizací a institucí (včetně státních). Jednou z nich je i společnost IBM, která si v rámci svého stomilionového programu IBM@Play vybrala k tréninku svých zaměstnanců populární MMO Second Life a italský MMO titul ve vývoji PlaneShift. IBM hodlá využít Second Life (a PlaneShift) k tomu, aby své současné i budoucí zaměstnance poučila o podnikových kulturních hodnotách, potřebných technických schopnostech, týmové spolupráci a tak dále.

Použití MMO titulů je v případě IBM motivováno i tím, že může trénink probíhat globálně mezi zaměstnanci z různých poboček IBM po celém světě. Více než polovina všech zaměstnanců IBM už je stejně nějakým způsobem zapojena do tréninkových online aktivit, kde mohou lidé beze strachu ze selhání získat návyky, bez nichž se pak při skutečné práci neobejdou. Není pochyb o tom, že by podobné tréninkové aktivity uvítali i zaměstnanci řady institucí, kteří by je například u nás v ČR potřebovali jako sůl. Spolupráce a koordinovaná činnost je totiž pojem českým úřadům zcela neznámý. Člověk by pak na úřad nechodil se strachem o vlastní existenci, ale snad i s nadějí, že mu tam pomohou (ano jsou výjimky, kde to tak funguje, ale je jich zatraceně málo). Dokud je však běžnou praxí, že se na vedoucí místa dosazují lidé ze známosti a ne na základě schopností, tak se nic nezmění. Všichni zaměstnanci velkých molochů a státních úřadů tak svým kolegům z IBM mohou zatím jen závidět. Smutní z toho mohou být snad jen ti pracovníci IBM, kteří by  mnohem raději nacvičovali spolupráci při nějakém tom skupinovém questu v Guild Wars, nebo World of Warcraft.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama