THQ záchranou S.T.A.L.K.E.R.a i GSC Game World

27. listopad 2006 17:33 / sleepless. / Novinky / Diskuze (10)

Po dlouhých měsících naprostého ticha se už skoro odepsaný S.T.A.L.K.E.R. objevil na konci léta na Games Convention v Lipsku a od té doby se o hře hovoří čím dál častěji.Vypadá to, že dva roky poté, co vedení THQ vyslalo do Kyjeva speciální korporativní jednotku, aby vývojářům z GSC Game World udělala v hlavách pořádek, hra skutečně vyjde. Svědčí o tom i nedávná promo akce, v jejímž rámci mohli vybraní novináři z celého světa odcestovat přímo za vývojáři na Ukrajinu, kde jim byla presentována kompletní hra a nejenom jednotlivé segmenty, jak tomu bylo v minulosti. Někteří z nich se přitom soustředili jenom na hru samotnou a jiní zase při té příležitosti zpovídali tvůrce, aby se dozvěděli něco bližšího o pozadí vývoje S.T.A.L.K.E.R.

Ono je docela dobře vědět, že zásah společnosti THQ před dvěma roky zachránil nejenom projekt S.T.A.L.K.E.R., ale ve výsledku i celý tým GSC Game World. Navzdory tomu, že tato ukrajinská vývojářská společnost vyvíjí řadu projektů naráz a několik jich v průběhu vývoje S.T.AL.K.E.R.a i vydala, tak by ji mohlo nedokončení výše uvedené hry poslat do věčných lovišť. Během několika let se totiž  rapidně změnily podmínky a vývoj špičkové hry stojí na východě stejně jako na západě, v Evropě i v USA. Tak to alespoň tvrdí vedoucí projektu Anton Bolshakov, kterému přizvukuje PR manager Valentine Yeltyshev. Oba dva jsou, stejně jako všichni členové týmu, hodně nervózní, jak hráči S.T.A.L.K.E.R.a přijmou. Počítají s tím, že se bude hra jedné skupince líbit a druhá skupinka hráčů ji bude nenávidět.

Určitě se hra nevyhne srovnávání s jinými FPS tituly, za nimiž S.T.A.L.K.E.R. viditelně zaostává v oblasti audiovizuálního zpracování. Někde se prostě dlouhý vývoj projevit musel. Bolshakov však dodává, že je unfair srovnávat S.T.A.L.K.E.R.a s tradičními FPS tituly. S.T.A.L.K.E.R. totiž nabízí PRG prvky, obchod, komunikaci a hlavně AI systém A-Life, který měl původně řídit všechny události v Zóně. Nakonec však tvůrci ze svého plánu museli slevit, protože totálně otevřenou hru prostě v dnešní době udělat nelze. Nakonec udělali docela příjemný kompromis, díky němuž si na své přijdou jak fanoušci designově otevřených her, tak i hráči, kteří preferují silný příběh a linearitu. Právě příběh je jednou z největších novinek, které byly do hry přidány v posledních dvou letech.

Zdroj: GamesIndustry.biz

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
11656276
sir hup napsal 28. 11. 2006 v 15.18

Už se těším - Boiling Point mě strašně bavil, a STALKER by měl být v jádru něco podobného...

Nahlásit nevhodný obsah

174745
sleepless. napsal 28. 11. 2006 v 10.39

Taky se nechci hadat, ale je treba si uvedomovat souvislosti. Musi byt propagace nutne soucasti reklamy? Nemusi. Mezi doporucovanim a informovanim je rozdil.

Pokud vim, tak v clanku se nikomu nic nedoporucuje, ani vyjadreni tvurcu mi nezni jako doporuceni..tudiz nejde o reklamu.

Jak rikam, propagace - tzn. uvadeni ve znamost, neboli informovani o necem, nekom - je zaklad pasivni i aktivni komunikace. Bez propagace by tu zely prazdne stranky.

Editováno: 28. 11. 2006 v 10.41

Nahlásit nevhodný obsah

9573021
Bonhart napsal 28. 11. 2006 v 10.25

Neměl jsem v úmyslu zde rozpoutat hádku o slovíčka, takže to za sebe uzavřu citací ze slovníku cizích slov:reklama:veřejné doporučování(zboží ap.)možným zájemcům, prostředky k tomu sloužící.Propagace: veřejné uvádění ve známost.Z výše uvedeného, mi vychází, že propagace je součástí reklamy:)

Nahlásit nevhodný obsah

174745
sleepless. napsal 28. 11. 2006 v 10.17

Reklama je reklama. Propagace je propagace. To jsou dva pojmy, ktere si stale pletes. Znovu pripominam, ze zminka o tom, jak razny zasah THQ do vyvoje zachranil nejenom hru, ale ve vysledku i celou společnost, je tvrzeni tvurcu. Je to odpoved na neci otazku a odpoved logicka, kdyz si uvedomis, jak dlouho je STALKER ve vyvoji a kolik penez uz spolkl. Vezmu-li to az do dusledku, tak 50 procent prace vsech hernich/filmovych, hudebnich a jinych novinaru je delani propagace..ne reklamy, propagace. Tak si to preber.

Editováno: 28. 11. 2006 v 10.20

Nahlásit nevhodný obsah

9573021
Bonhart napsal 28. 11. 2006 v 10.11

Re.Sleepless
Bohužel kvůli tvé reakci budu muset já tobě doporučit, aby jsi si zjistil něco o reklamě, protože si jí zřejmě představuješ jen jako reklamu v TV, a nebo jako inzerci v tištěných mediich…

Nahlásit nevhodný obsah

174745
sleepless. napsal 28. 11. 2006 v 09.45

Nejdriv si zjisti, co to vlastne je reklama a jaky je jeji cil.Jinak kdybys to cetl, tak bys vedel, ze to netvrdi nikdo jiny, nez tvurci sami. Bud jim muzes verit, nebo nemusis. S reklamou to vsak nema nic spolecneho :) Zvlast ne s tou nenapadnou, jak rikas. Reklama nesmi byt nenapadna, jinak neplni svuj zakladni cil.

Nahlásit nevhodný obsah

9573021
Bonhart napsal 28. 11. 2006 v 09.11

Reklamní kampaň má mnoho podob a náhlé ujišťování, o tom jak je hra zachráněná mi přijde jako její nenápadná součást …

Nahlásit nevhodný obsah

174745
sleepless. napsal 28. 11. 2006 v 00.33

Ona reklamni kampan vypada preci jenom trochu jinak :) Ukazovat hru, ktera se blizi dokonceni se nerovna reklama.

Editováno: 28. 11. 2006 v 00.40

Nahlásit nevhodný obsah

9573021
Bonhart napsal 27. 11. 2006 v 23.05

Vzpomínám si, že reklamní kampaň měla začít nějak půl roku před vydáním hry, takže už je to asi tady…

Nahlásit nevhodný obsah

6864757
urbanczech napsal 27. 11. 2006 v 19.30

Koho zajímá grafika - když bude slabší, alespoň to nebude sekat, třeba :) Důležitá je hratelnost...

Nahlásit nevhodný obsah