windows-vista-proc-se-mame-dle-ms-tesit
Novinka Windows Vista – proč se máme dle MS těšit

Windows Vista – proč se máme dle MS těšit

sleepless.

sleepless.

24. 1. 2007 13:35 6
Reklama

V San Franciscu a New Yorku se včera konaly identické novinářské presentace operačního systému Windows Vista jako nativní herní platformy, za níž jej považuje sama společnost Microsoft. Těsně před započetím obou presentačních akcí se s otevřeným dopisem přihlásil šéf marketingu Microsoftu Peter Moore, aby všem osvětlil, proč by měli i hráči brát OS Windows Vista za regulérní herní platformu.

Prvním důvodem je prý fakt, že byl celý operační systém už od začátku vyvíjen jako herní platforma se vším co k tomu patří, včetně vlastní marketingové aktivity, jež má podobu brandu Games for Windows. S touto značkou se budou hráči muset podle všeho naučit žít, protože pod ní bude v obchodech prodávána drtivá většina (99.9999999 %) všech her pro PC, které jsou určeny pro fungování pod OS Windows Vista. Pro většinu hráčů je však daleko důležitější, že základem WV bude nové rozhraní DirectX10 (zatím jej podporuje pouze jedna sehnatelná gr. karta - GeForce8800), které by prý mělo několikanásobně zvýšit výkon, grafickou kvalitu a hlavně, mělo by vývojářům usnadnit vývoj her pro PC, respektive pro PC a Xbox 360. Součástí nové iniciativy Microsoftu je totiž usnadnění procesu vývoje multiplatformových her tak, aby mohly vycházet zároveň na PC a Xboxu 360. To už však ve svém otevřeném dopise nezmiňuje Peter Moore. Tato docela důležitá informace padla na výše zmíněné Windows Vista press akci v San Franciscu.

Mezi další důkazy toho, že je WV regulérní herní platforma, patří podle Moorea například Vista Games Explorer (složka kam se instalují hry, odkud má uživatel přístup ke komunitě okolo dané hry, atd.), rodičovský zámek, zaměření se na tzv. Casual hry a hlavně podpora online služby zvané jednoduše Live. Nejedná se o PC obdobu Xbox Live. Live je označení pro jednotnou online službu, v níž bude mí uživatel jeden profil, jeden friends list i jeden záznam o achievementech, který bude používat na PC i na Xboxu 360. Hned od začátku přitom budou k dispozici některé tituly, které budou Live přímo podporovat a umožní společné hraní, nebo alespoň sdílení informací mezi uživateli PC a Xboxu 360. Zmíněny byly zatím jenom tři hry – UNO, Shadowrun a Halo 2. Společné hraní majitelů PC a Xbox 360 verze přitom budou z této trojice podporovat jen UNO a Shadowrun. V případě Halo 2 půjde pouze o sdílení informací.

No a pak jsou tu samozřejmě "casual hry", neboli hry pro širokou veřejnost – běžné uživatele PC, kteří nemají ani potuchy o tom, že existují hry jako Gears of War, nebo Final Fantasy XII, či The Elder Scrolls IV. V rámci Windows Vista platformy prý budou takových her k dispozici do budoucna „mraky“. Zájemci si je budou moci stáhnou a vyzkoušet, či koupit na speciální MSN Games sajtě. Zpočátku půjde hlavně o porty XBLA her, ale do budoucna by měly přijít i hry původní, jež budou dle všeho vycházet zároveň na XBLA a MSN Games. Hned od 30. ledna by měly být čerstvým majitelům Windows Vista přístupné hry Luxor 2, Bliss Island, Crystal Quest, Spinword, Jewel Quest 2, 7 Wonders of the Ancient World, Darwinia a Geometry Wars: Retro Evolved. Všechny budou samozřejmě podporovat achievementy, tak jako hry na XBLA.

Tolik tedy sdělení Petera Moorea, který si (stejně jako ostatně asi všichni v MS) myslí, že bude 30. leden na dlouho nejvýznamnějším dnem v dějinách PC hraní. Zdali má pravdu, to se uvidí až za pár let. Stejně tak se až za pár let ukáže, jestli je platforma Games for Windows pro hráče přínosem, nebo jim herní život spíše ztěžuje.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama