ztratove-hospodareni-take-2-vyhlidky-do-budoucna
Novinka Ztrátové hospodaření Take 2, vyhlídky do budoucna

Ztrátové hospodaření Take 2, vyhlídky do budoucna

sleepless.

sleepless.

1. 3. 2007 09:26
Reklama

Oficiálních informací o hospodaření společnosti Take 2 jsme se naposledy dočkali v červnu minulého roku. Od té doby je spol. Take 2 nevydávala, protože byla vyšetřována státní komisí, která nakonec nekalé machinace s cenami akci Take 2 odhalila, prokázala a našla si i svoji oběť, kterou se stal bývalý CEO Ryan Brant. Tím snad pro Take 2 všechno skončilo a dokud se nenamočí do dalších podvodů, tak bude moci pravidelně každé čtvrtletí informovat své akcionáře i veřejnost o výsledcích svého hospodaření i vyhlídkách na další fiskální období.

Úvod máme za sebou a můžeme se vrhnout na výsledky hospodaření Take 2 za fiskální rok 2006, který skončil už 31. října 2006 a pro Take 2 nebyl ani trošku příznivý. Svědčí o tom ztráta ve výši 184.9 milionů dolarů, která ostře kontrastuje se ziskem 35.3 milionů dolarů za fiskální rok 2005. Podle Take 2 může za ztrátu hlavně situace v herním průmyslu, který se ještě stále nachází (nebo spíše v průběhu minulého roku nacházel) v přechodové fázi mezi současnou a budoucí generací konzolí. To sebou přineslo vyšší náklady na vývoj her pro next-gen platformy, jejichž uživatelská základna je však stále ještě příliš malá na to, aby se na nich vydané tituly mohly prodávat v dostatečně velkém množství.

No a pak jsou tu ještě nižší než obvyklé tržby z prodeje titulů pro konzolové platformy současné generace, které bylo nutné prodávat za celkově průměrně nižší ceny (obvyklý trend v přechodové fázi). Tisková zpráva s výsledky hospodaření hovoří hlavně o velkých investicích do sportovního brandu 2K Sports, které by se měly rentovat už v tomto fiskálnímr roce, když vzroste počet majitelů next-gen konzolí. No a vedle zvýšených nákladů týkajících se přímo vývoje her, muselo vedení Take 2 schválit ještě celou řadu dalších nestandardních výdajů spojených s provozem společnosti. Konkrétně to jsou náklady spojené s ukončením činnosti tří vývojářských týmů, poplatky za právní služby, náklady spojené s přestěhováním mezinárodní centrály do Ženevy a tak dále. Celkově tvořily tyto neinvestiční výdaje celkem 110.7 milionů dolarů.

Komerčně nejúspěšnějším titulem Take 2 ve fiskálním roce 2006 byla PSP akce Grand Theft Auto: Liberty City Stories, která se na tržbách podílela 7.5 procenty. V patách je ji s 6.1 procenty podílu na celkových tržbách Xbox 360 verze RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion. Dobře si prý vedla i PC verze té samé hry a mezi prodejně úspěšnými tituly jsou dále jmenovány tyto: PS2 verze GTA: Liberty City Stories, PSP titul GTA: Vice City Stories, obě verze FPS Prey a datadisk Civilization IV: Warlords.

V aktuálním fiskálním roce vkládá Take 2 největší naděje do titulů Grand Theft Auto IV (PS3, Xbox 360), The Darkness (Xbox 360, PS3), multiplatformového titulu Fantastic 4: Rise of the Silver Surfer, PS2 verze GTA: Vice City Stories, next-gen verzí sportovních titulů od 2K Games (NHL 2K8, NBA 2K8), PC verze datadisku The Elder Scrolls IV: Shivering Isles, Manhunt 2 (PS2, PSP, Wii) a FPS BioShock (PC, Xbox 360). Všechny tyto hry by měly vyjít ještě před koncem aktuálního fiskálního roku, tedy do 31. října 2007. No a nakonec je třeba zmínit i krátkou noticku o plánech na fiskální rok 2008, v níž se velmi vágně hovoří o dalším titulu v sérii Civilization.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama