GameSpy součástí Unrealu, PC/PS3 hraní možné
GameSpy online technologie se na základě dohody mezi společnostmi IGN a Epic Games stane nedílnou součástí Unreal Engine III technologie. Všechny vývojářské týmy a společností, které mají engine od Epic Games licencován, tak budou mít od teďka automaticky přístup k i nástrojům a aplikacím v rámci GameSpy technologie.
Co je však nejzajímavějším, tak spojení Unreal Engine III a GameSpy technologií umožní vývojářům realizaci multiplatformového multiplayeru u PC a PS3 verzí toho samého titulu. Xbox 360 se to netýká. Zjednodušeně řečeno, integrace GameSpy technologie do Unreal Engine III technologie potenciálně umožní hraní mezi majiteli PC a PS3 verzí té samé hry, pokud s tím tedy budou počítat sami vývojáři.
GameSpy technologie zahrnuje matchmaking nástroje, komunitní prvek zvaný Comrade (in-game middleware umožňující použití řady komunitních a komunikačních prvků – in-game voice chat, seznam přátel, zasílání vzkazů), systém zvaný Sake (umožňuje vývojářům bezpečné online uložení dat, což se dá využít k implementaci podrobných hráčských profilů a statistik) a nástroj pojmenovaný Atlas (statistický systém pro dynamické žebříčky a pořádání turnajů ve hře i přes web).
Zdali půjdou tvůrci z Epic Games všem příkladem a umožní multiplatformové hraní už v Unreal Tournament 3, to jisté není. Tisková zpráva o tom nic neříká a sami vývojáři se v tomto také ještě nerozhodli. Spíše to však vypadá, že si majitelé PS3 verze UT3 s majiteli PC verze UT3 nezahrají.