kapacita-dvd-disku-omezuje-x360-verzi-ut3
Novinka Kapacita DVD disku omezuje X360 verzi UT3

Kapacita DVD disku omezuje X360 verzi UT3

sleepless.

sleepless.

16. 8. 2007 10:10 10
Reklama

Update 16. 8. Reakce Marka Reina - Když si člověk nedává pozor na to co říká, jak to říká a pro koho to říká, tak se pak může divit až do soudného dne, že jej za to bude jistá skupina lidí virtuálně lynčovat. Třeba Mark Rein z Epic Games. Nejdříve se rozpovídá o tom, jak nedostatečná kapacita DVD disku limituje tvůrce ohledně množství obsahu pro Xbox 360 verzi UT3, zatímco PS3 verze bude naopak těžit z velké kapacity Blu-ray disku. No a pak kroutí hlavou nad reakcemi fanboyů. Mohl přeci očekávat, že jej budou PS3 fanboyové obletovat a oslavovat, zatímco Xbox 360 fanboyové budou dělat pravý opak. Kdyby si Mark Rein dobře rozmyslel co říká, nemusel pak provádět činnost, které se říká „damage control“, jež spočívá ve snaze napravit vzniklou škodu dalším vysvětlováním, ozřejmováním a tak dále.

Pokud se chcete podívat, jak Rein vlastními ústy napáchanou škodu napravuje, tak si přečtěte jeho docela dlouhý post na UT fóru. Dozvíte se, že lidé z Epic Games nepreferují žádnou platformu, ale stejně jako hipící mají rádi úplně stejně úplně všechny stroje – PC, Xbox 360, PS3, Mac, prostě všechny. Proto se prý majitelé jednotlivých platforem nemusí bát, že bude některá z verzí UT3 osekaná.

Když se nějaký obsah na DVD disk Xbox 360 verze UT3 nevejde, tak jej majitelům hry nabídnou jiným způsobem, třeba v podobě downloadu. Určitě jim ho však nenabídnou na druhém disku, poněvadž prý hráči vždycky neví, jakou mapu budou hrát za chvíli, aby si mohli vy měnit disk v mechanice. Navíc by prý nebylo možné přidat obsah na druhý DVD disk, který by si hráči mohli zkopírovat na HDD, aby se zabránilo zběsilému vyměňování disků. Možné to není kvůli majitelů Core verzí Xbox 360, jež HDD nemají a na něž musí vývojáři z nařízení MS myslet.

Každopádně, majitelé konzole Xbox 360 se prostě nemusí bát, že budou o něco ochuzeni. O žádný obsah prý nepřijdou, jen zatím není jisté, jak jim ho vývojáři z Epic Games nabídnou, poněvadž se v současné době primárně věnují vývoji Unreal Tournament 3 pro PS3/PC a vývoji Gears of War pro PC. Problémy spojené s X360 verzí UT3 budou řešit až později.

Původní zpráva z 15. 8. - Kapacita Blu-ray disku je vývojáři velmi často zmiňována jako jedna z těch nejpříjemnějších vlastností vývoje pro PS3. Naproti tomu jsme v poslední době už několikrát slyšeli, jak si vývojáři stěžují na to, že kapacita DVD disku pro Xbox 360 je nedostačující. Naposledy to bylo v souvislosti se závodním titulem Project Gotham Racing 4, kde kvůli nedostatečné kapacitě DVD média museli tvůrci oželet noční varianty některých tratí.

Nyní se k celému problému vyjádřil i Mark Rein z Epic Games během Edinburg Ineractive festivalu, podle něhož nelze vyloučit možnost, že bude Xbox 360 verze Unreal Tournament III obsahově poněkud chudší než PS3 verze.

Na otázku, jestli bude kapacita DVD disku představovat v případě vývoje Xbox 360 verze UTIII nějaký problém, odpověděl Rein následovně: „Některé věci zapakujeme. Nicméně, možná budeme mít v Xbox 360 verzi o něco méně map. Blu-ray nám v tomhle poskytuje spoustu manévrovacího prostoru. A co je opravdu super, když se podíváte do budoucnosti a zamyslíte se nad tím, co jsme dělali v minulosti s Unreal Tournament…. Nejdříve jsme měli UT 2003 a pak UT 2004, což byl všechen obsah z UT 2003 a spousta skvělých modifikací, které jsme koupili od modařů. Takže když se podíváte do budoucnosti, tak možná u dalšího UT budeme moci zaplnit celý zatracený disk spoustou obsahu od modařů“.

Těžko říci, jestli v tom je nějaký zádrhel, ale už v případě PGR4 nás prostě napadlo, proč nemohou vývojáři rozložit obsah svých her třeba na dva a tři DVD disky? Jistě, je to pro hráče docela solidní otrava, když musí vstávat a třeba v průběhu hry najednou vyměňovat disky v mechanice, ale pořád je to lepší než se smiřovat s osekaným obsahem. Navíc třeba Blue Dragon na dvou DVD discích vyjde, tak proč ne UTIII? Buď v tom má prsty nějaké tajné nařízení Microsoftu, nebo s tím prostě vývojáři nepočítali a strukturu svých dat prostě nemohou modifikovat tak, aby šly roztáhnou na dva a více disků. Nebo je to celé úplně jinak, těžko říci, když do toho člověk pořádně nevidí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama