Nové IP klíčem k přežití, říkají IO Interactive
Asijští tygři se probouzejí. Čína, Indie a řada dalších zemí Asie dnes nabízí levnou pracovní sílu prakticky ve všech oborech. Nechat si software naprogramovat v Číně vyjde evropské či americké firmy řádově levněji než nechat vypracovat stejný kus kódu v Evropě či v Americe (otázku "čistoty" kódu pro tentokrát necháme stranou). Na druhé straně světa nabízí Kanada herním společnostem velké benefity a daňové úlevy. Jak se pak mají uživit evropská herní studia? To je otázka, na kterou se pokusil odpovědět Thomas Howalt z dánského studia IO Interactive, které je známé díky sérii Hitman či aktuální pecce Kane & Lynch: Dead Men.
"Naší šancí jak zůstat mezi špičkou je přicházet s novými IP," říká Howalt a zkratkou "IP" myslí intelektuální vlastnictví, čili jednoduše série či světy. Faktem je, že ačkoliv MMO vám dnes dokáží naprogramovat kdekoliv na světě, navrhnout smysluplný, zajímaý a zábavný svět a na něm postavit stejnou hru už tak snadný úkol není. A je prakticky jisté, že Číňan nevymyslí MMORPG, které by se mohlo stát masově populárním v euroamerické oblasti - a naopak. "Musíme se posunout výš na žebříku hodnot, protože nás tlačí 5000 grafiků, kteří každý rok vyjdou z čínských univerzit," popisuje situaci Howalt. "... musíme vytvářet nové technologie, nové IP a nové obchodní modely," upozornil Howalt v poučném rozhovoru s magazínem GamesIndustry.