tecmo-nechce-pod-squeenix-jedna-s-koei
Novinka Tecmo nechce pod Squeenix, jedná s KOEI

Tecmo nechce pod Squeenix, jedná s KOEI

sleepless.

sleepless.

4. 9. 2008 08:47
Reklama

Japonský RPG gigant Square Enix základnu svých porobených firem nerozšíří. Nabídka na přátelskou akvizici, kterou zástupci Squeenixu učinili Tecmu minulý týden, totiž správní rada druhé jmenované společnosti nakonec nepřijala. V tiskovém prohlášení se správní rada Tecma dušuje, že navzdory vražednému termínu (nabídka Squeenixu musela být přijata, či odmítnuta do 4. září) se jí podařilo získat názory a zmonitorovat náladu od manažerů firmy, od vývojářů i dalších zaměstnanců. A přestože prý v tom, jak firma funguje, jsou rezervy a prostor k vylepšení, tak správní rada nabídku s díky odmítla.

Squeenix tedy podle původního slibu balí fidlátka a bude si k akvizici hledat jinou firmu. Ale ve dveřích se určitě zástupci Squeenixu potkají s lidmi, kteří pracují pro KOEI, rovněž známou japonskou společnost, která například produkuje a vydává všechny Dynasty Warriors, Samurai Warriors a další hry. Jakoby čistě náhodou se totiž krátce po zamítnutí akviziční nabídky Squeenixu rozběhla jednání o sloučení firem Tecmo a KOEI. Prozatím byla vytvořena společná komise, která bude mít všecky záležitosti ohledně případného sloučení obou firem na starosti.

A proč vlastně Tecmo jde do potenciálního svazku s KOEI a ne Squeenixem? Jednoduše, Squeenix by nechal Tecmo v rámci akvizice fungovat nadále jako samostatnou jednotku aniž by do ní chtěl nalévat jakékoli finance a určitě by došlo k výměně managementu. Navíc šlo Squeenixu zjevně hlavně o značky typu Dead or Alive a Ninja Gaiden a ne o firmu samotnou. Naopak ve spojení s KOEI vedení Tecma žádné propouštění nečeká, obě firmy budou na stejné pozici, budou mít mnohem lepší finanční zázemí = firemní stabilita a portfoliem svých her se budou moci lépe doplňovat, aniž by si jednotlivé značky musely krást. Zatím však ještě není ruka v rukávě. Jakmile se Tecmo a KOEI dohodnou a dojde k ohlášení Ninja Gaiden Warriors, dáme vám vědět.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama