hry-mozna-ziskaji-sve-vlastni-filmove-studio
Novinka Hry možná získají své vlastní filmové studio

Hry možná získají své vlastní filmové studio

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

3. 10. 2008 15:22 3
Reklama

Filmů na motivy her se už v nedávné historii objevilo spoustu. Určitě nám ale dáte za pravdu, že jen nepatrné množství z nich mohlo být považováno za opravdu kvalitní snímky. Málokdo si však uvědomuje, že v podobné situaci byly před lety také spektákly s komiksovou předlohou, které ale filmový průmysl přeci jen dokázal strávit a na konci vyplivnul kousky jako Spider-man, X-Men a další, jež se dají bez přemýšlení řadit mezi blocbusterovou kvalitu. Hollywoodský producent, Ari Arad, chce teď něco podobného provést s herními filmy a konečně vyvrátit mýtus o tom, že takové filmy nemají šanci uspět u kritiků

Aradova vize je v podstatě jednoduchá – naplno se zaměřit tímto směrem a jít pouze touto cestou, nic by však nešlo, nebýt Aradovy povahy hráče. Sám se totiž netají tím, že prošel pěknou řádkou her a stále nepřestává být fascinován. Jako příklad uvádí třebas Mass Effect, jenž by podle něj svým příběhem nadchnul i lidi, kteří dosud o hrách slyšeli jen okrajově. Nejen podle Arada se ale v herním světě vyskytuje dlouhá řada skvostů, které by si důstojné filmové zpracování přinejmenším zasloužily. Vedle Mass Efectu promlouval Arad v jednom z rozhovorů také o Lost Planet, a to obzvláště v souvislosti s velmi zajímavým prostředím (zasněžená obří planeta) a chování hlavního hrdiny.

V těchto chvílích se ale nejvíce pracuje na zfilmování EverQuestu, kvůli čemuž Arad přečetl všechny romány vycházející z této videohry a sám dlouho hrál druhý díl. Jeho snem je před každým natáčením sestavit jakousi bibli poznatků, nápadů a všech podstatných i nepodstatných detailů světa, ze které se dá během filmování čerpat a nikdy tak nesklouznout k nějakým nesrovnalostem, které by mohly fanoušky té které hry namíchnout. Dalším Aradovým projektem, o kterém se živě hovoří, je Uncharted: Drake’s Fortune. Zajímavé je, že oproti hře, kde se všechno rychle přesune k akci na ostrově, chce Arad běh filmu spíše zpomalit a divákovi více vysvětlit, o co že v příběhu půjde. Devizou je podle oddaného producenta také pojetí samotného Nathana Drakea, hlavního hrdiny. Srovnává ho například s Indiana Jonesem, ale připomíná, že Nathan není archeolog a rozhodně ten dobrý chlapík odvedle. Dočkat bychom se tak měli zajímavých chvilek, v nichž se bude Drake rozhodovat na základě přesvědčení, které mu vtiskli už samotní vývojáři.

Ačkoliv tedy jde v tomto spektru o běh na delší trať, za nás Aradovi rozhodně fandíme. Už jen kvůli jeho zálibě ve hrách, která je k tomuto typu práce poměrně zásadní: „Opravdu miluji hraní her a užívám si posezení se všemi těmi vývojáři. Věřím, že se staneme jedním z vedoucích hollywoodských studií na produkci herních filmů, protože chceme nechávat ožít práci, kterou tihle chlapíci dělají.“ Tak do toho, Ari!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama