ranec-konkretnich-informaci-o-deus-ex-3
Novinka Ranec konkrétních informací o Deus Ex 3

Ranec konkrétních informací o Deus Ex 3

sleepless.

sleepless.

5. 10. 2008 14:24 9
Reklama

Dvousté číslo magazínu PC Zone přinese první ucelený blok informací o Deus Ex 3, což – jak jistě víte – je třetí díl ve známé sérii, která si, no klidně můžeme říci kultovní, statut zajistila hlavně prvním dílem. Na trojce samozřejmě nepracuje ani Warren Spector ani Harvey Smith, čili dvě hlavy, které mají první dva tituly na svědomí v první řadě. Nicméně, jak uvádí právě článek v PC Zone, od obou výše jmenovaných dostal díl třetí požehnání. Pojďme však ke konkrétním informacím, které čerpáme ze stručného výcucu článku uvedeného na CVG.

Deus Ex 3 je prequel prvního dílu, odehrává se v roce 2027 a na scénáři, potažmo příběhu se podílí Sheldon Pacotti, který napsal scénář pro první díl. Hrdinou, pokud lze tento termín použít, je Adam Jensen, sekuriťák firmy, která se zabývá biomechanikou a zřejmě i výrobou umělých doplňků. Zkrátka se tam zkoumá technologie, která předchází nanotechnologii z původního Deus Exu. No a život našeho hrdiny se změní v den, kdy do hlavní budovy zmíněné firmy vtrhne komando a s použitím Adamova plánku zabezpeční celé budovy začne páchat neskutečný masakr.

Taková je tedy zápletka, která – jak už to naznačoval kdysi dávno teaser – bude rozvádět problémy jednotlivce i celé společnosti, které vyplývají s využití biomechanických vylepšení a týkají se tedy otázky humanity (proto neustálé narážky na Da Vinciho) Otázky typu: „Je tohle ještě člověk“ nebo „Kam až můžeme zajít, aniž bychom se změnili ve stroje či pozbyli lidkosti,“ budou ve hře určitě frekventované. Co se týče stylizace, lze očekávat futuristickou vizi ala Blade Runner se spoustou šíleně vysokých věžáků, obrovských LCD obrazovek všude okolo, chudinou zející někde dole ve slumech a bohatou vrstvou přežívající v nejvyšších patrech mrakodrapů.

A dostáváme se k herním mechanismům. Více než RPG bude Deus Ex 3 akční hra s oživujícími prvky. Úspěch v boji už bude zcela oproštěn od vlivu statistik, všechno bude záležet na schopnostech hráče a výbavě, kterou v dané situaci použije. Statistik se však hra nezbaví úplně, protože budou ovlivňovat účinnost, přesnost a další vlastnostmi vylepšovatelných zbraní a rozličného vybavení, které si budete moci navolit a upravovat tak, aby to sedlo způsobu vaší hry a charakteru vaší postavy. Příklon k prakticky čisté akční hratelnosti pak doplňuje systém doplňování zdraví, který bude fungovat údajně jako v Call of Duty a desítkách dalších her. Prostě se na chvilku někam schováte, hodíte se do klidu a ukazatel zdraví bude stoupat vzhůru jako adrenalin při zápasech našeho národního mančaftu.

Už několikrát zmiňované speciální schopnosti - augmenty, které byly samozřejmě přítomny už v původní hře, budou v DX3 rozvedeny v trošku větším rozsahu (hovoříme o jejích zpracování), což je zjevně dáno mnohem většími HW možnosti dnešního hardwaru. Oněch spešl schopností by mělo být cca 20 a zahrnují třeba proražení zdi pěstí kvůli likvidaci nepřítele, vystřelení bungee jump lana ze zad hrdiny, když skočí ze střechy budovy a tak dále.

Těžko říci, jak moc těchto pár informací zní fanouškům zejména prvního dílu, jako satanovo kázání sluchu církevních hodnostářů, ale jedno je jisté: málokterá hra bude ze strany hardcore hráčů pod tak přísným dohledem a zcela jistě i palbou jejich kritiky jako Deus Ex 3. A přesto se svět bude točit dál.

Dodatek: Komunitní manager tým Eidos Montreal uvádí v mailu pro VE3D další zajímavé informace, které doplňují  a snad i trošku odporují informacím uvedeným v PC Zone. Však se podívejte sami:

„Deus Ex 3 je opravdu RPG. Je to hybrid akce a RPG stejně jak první díl. Ve hře funguje systém schopností, v jehož rámci vylepšujete vlastnosti hlavní postavy na základě získaných zkušenostních bodů a stejně to funguje pro zbraně. Je to hra s velmi detailním příběhem a řadou důležitých postav. Samotná hratelnost je pak do značné míry postavena na systému, který umožňuje řešení situací v nelineárním prostředí několika způsoby, přičemž hráčova volba v tomto případě bude mít v každém případě odlišný následek.

No a co se týče stealth prvku, ten je jedním ze základů naší hratelnost, čili ho ve hře máme. Rozdíl (oproti předešlým hrám) je v tom, že jeho podstatou není pohyb na světle a ve stínu, ale systém krytí (za něčím)“.

Otázka: Je Deus Ex 3 RPG nebo není? Odpověď zřejmě nabídne až kompletní článek z PC Zone, protože podle výcucu na CVG to na RPG moc nevypadá, podle infa od vývojářů pro VE3D zase ano. Tak uvidíme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama