blizzard-o-konzolovych-mmo-byt-prvni-nic-neznaci
Novinka Blizzard o konzolových MMO: být první nic neznačí

Blizzard o konzolových MMO: být první nic neznačí

sleepless.

sleepless.

14. 10. 2008 13:56
Reklama

Nesmrtelná otázka zní: "Kdy udělá Blizzard konzolovou verzi World of Warcraft?" A vývojáři na ni odpovídají pořád stejně: "WoW je pro PC stavěná hra, kterou nelze jen tak překlopit na konzole. Zatím k tomu nemáme důvod."

Jinak řečeno, Blizzardi nikam nespěchají a v rozhovoru pro GamesIndustry.biz to potvrdil CEO společnosti Mike Morhaime následujícím výrokem: „Podle mě stejně nakonec záleží na konkrétních hrách. Proto mě nijak zvlášť netrápí, že bychom měli být první nebo si dělat nárok na podíl na trhu (s konzolovými MMO hrami). Ostatně, Blizzard není známý jako zakladatel žánrů, pokud tedy Diablo nepočítáte za nový žánr. Nikdo o hře svého času nic podobného neříkal, naopak všichni tvrdili, že to není nový žánr.“

Morhaime a vedení Blizzardu obecně zjevně vůbec neřeší, že se na trhu objevila nějaká nová platforma, kterou je třeba co nejrychleji obsadit než to udělá konkurence (ta je v oblasti konzolových MMO prozatím prakticky mizivá viz FFXI).

„Co se nás týče, snažíme se zjistit, co bude ta DALŠÍ VELKÁ VĚC, co bude další krok (pro celý průmysl), jaký bude další stupeň evoluce. No a podle mě tento přístup není nijak závislý na konkrétních platformách,“ naznačuje Morhaime, že Blizzardu je úplně jedno, pro kterou platformu vyvíjí, jen když má potenciál dostatečné masovosti.

Ovšem pozor, Blizzard se na konzolový prostor nedivá s despektem. Právě naopak, sloučení z Activision poskytuje Blizzardu tolik potřebné zkušenosti z konzolovou produkcí. Když budou chtít něco pro konzole Blizzardi dělat, mohou zaklepat na dveře svých kolegů z Activision, aby jim pomohli.

„Activision bude (vždycky) provozovat byznys na konzolích ve velkém. Pokud se tedy rozhodneme vstoupit na konzolový trh, budeme mít  (přes Activision) k dispozici obrovskou infrastrukturu lidí, kteří jsou na konzolích úspěšní. Čili si nemyslím, že bychom (dosavadní ignorací konzolového trhu) něco ztráceli,“  dodává  Morhaime.

Ve výsledku tedy z Morhaimova vyjádření vyplývá tradiční mantra Blizzardu, že chce všechno svůj čas. Stejně jakoby tohle studio nikdy nevyvrhlo nedodělanou hru, tak se do konzolového byznysu nepustí dříve, než na to bude připraven prostor i samotní vývojáři.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama