Pokud si myslíte, že číslíčka na konci recenzí jsou důležitá jen pro vás – hráče (ne všechny), tak pozor! Pro vydavatele a vývojáře jsou ještě důležitější, což pak často ústí v menší či větší mediální aférky typu Kane & Lynch a podobně. Existují však výjimky a do pozice jedné z nich se ústy svého finančního šéfa postavil aktuálně Alain Martinez, když naznačil, jakou změnou v postoji k hodnocení svých her Ubisoft prošel.
„Upřímně musím říct, že když vyšel Assassin's Creed a měl (průměrné hodnocení) 82%, tak jsme byli zoufalí a mysleli, že asi chcípneme,“ přiznal se Martinez a dodal, že se pak ze hry stal prodejní hit, kterého se prodalo více než dva půl milionu kopií během prvního měsíce.
Aby však doložil, že hodnocení hry nemá přímo úměrný vztah k prodejním výsledkům, tak zmínil situaci okolo titulu Prince of Persia: The Sands of Time: „Třeba první Prince of Persia. Mysleli jsme si, že si hra povede skvěle. Pak se ale prodaly dva miliony, z čehož jsme byli tak nějak zklamáni.“
„Hodnocení neznamená všechno, podle nás je klíčem (k prodejní úspěšnosti) kvalita a inovativnost,“ zakončil Martinez svoji úvahu, která celá směřovala k odhadům prodejnosti aktuální Prince of Persia hry. Pokud se dle Martineze prodá 4 až 5 milionů kopií, bude to pro hospodaření Ubisoftu velká vzpruha. Pokud se prodá okolo 1.5 milionu kopií, bude to naopak zklamání. Tak se necháme překvapit, až vylezou čísla o prodejnosti.
Zdroj: Gamasutra
no vidis, jde o sklamani a stejne se to prodava (Fallout 3), dokonce i ja si to koupim..
to sklamani je ale asi nepresne, pac aspon ja (a spousta dalsich fandu) jsem od zacatku tusil, jak to dopadne
ja ty hry a vseobecne vsechno vidim porad stejne, proste komu preje cas a prilezitost..
To je dost pausalizujici vyjadreni. Mira vlivu hodnoceni je rozdilna podle toho, na jaky typ zakaznika hra cili. Jestlize Wii hry cili na vlazne zakazniky (kteri zadne recenze nectou) pak tam neni vliv skoro zadny (i kdyz chaby vykon Wii Music by mohl byt dobrym protiargumentem). Naopak, pokud jde o treba o velka slozita RPG, jako je treba Fallout 3, nedokazu si predstavit ze by mela tak dobre prodeje kdyby mela hodnoceni v prumeru o 10-20 procent horsi, to by proste tu hru znacne postihlo, kdyby se mezi potencialni zakazniky (kteri jsou naopak velmi dobre informovani) rozsirila napric hlavnimi recenzemi unisono zprava, ze jde o zklamani
Mě ta hra nudná nepřišla, každý den, jedna vražda a bylo to velice zábavné.
Ano, pokud mate skvely marketing a dost penez na propagaci, hodnoceni vas skutecne vubec nemusi zajimat. Viz. vicemene vsechno, co v poslednim pul roce vyslo pro Wii. Prumer na podprumeru, ale prodeje skvele. A o tom to bohuzel je.
"Hodnocení neznamená všechno, podle nás je klíčem (k prodejní úspěšnosti) kvalita a inovativnost,“ zakončil Martinez svoji úvahu,
Martinezova úvaha je opravdu geniální...vždyť přeci hra se posuzuje podle kvality a inovativnosti a podle toho se dává hodnocení. Ale je pravda, že u AC to roli nehrálo..tak vyhypovaná hra, které se sice prodalo 2,5 milionu kusu ke konci prvniho mesice, ale pokračování se radši smetlo pod stůl, protože je strach že podruhé by si takovou nudu nikdo nekoupil. Důležité jsou tedy podle Martineze prachy vydané na propagaci.
bum.prask napsal 18. 12. 2008 v 14.09
ja kupuju vsechno dobre