bohemia-int-pravy-flashpoint-je-jen-jeden
Novinka Bohemia Int: "Pravý Flashpoint je jen jeden!"

Bohemia Int: "Pravý Flashpoint je jen jeden!"

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

2. 3. 2009 14:54 16
Reklama

Situace, kdy si vývojáři ponechají technologii vývíjené hry a jméno připadne po rozkmotření distributorovi je v počítačovém byznysu poměrně známá. Vzpomeňte třeba na hry jako Championship Manager (a jeho duchovního následovníka Football Manager), situaci s Far Cry 2 (versus Crysis). Jen málokdy se povede dojednat smír, jako třeba v případě nedávno vydaného druhého F.E.A.R.u, který se ještě několik měsíců před vydáním jmenoval Project Origin. Ovšem oprvdau ve výjimečných případech se původní vývojáři ozvou proti druhému dílu tak mocně, jako to udělali čeští Bohemia Interactive vůči Operation Flashpoint 2, který je vyvíjený firmou Codemasters.

Markovi Španělovi a jeho kolegům se nezdála reklama, kterou Codies pro druhý Flashpoint začali uvádět u všech marketingových materiálů. Prezentují ho totiž jakožto oficiální, opravdový a jedinečný druhý díl k úspěšné jedničce. To je ovšem v přímém rozporu se situací, která kolem celé značky panuje. Codemasters totiž nevlastní ani ň intelektuálního vlastnictví, tudíž vlastně vyvíjejí úplně novou hru, kterou pouze opatřili dobře znějícím názvem. Lidé z Bohemia Interactive proti tomu tedy kontrují s tím, že jediným správným a oficiálním pokračovatelem je samozřejmě jejich vlastní akce Armed Assault.

Sám Marek Španěl se pustil do taktiky Codemasters v rozhovoru pro blog Rock Paper Shotgun dost nevybíravě, Codies se k nastálé situaci zatím odmítli vyjádřit. "Lživou" marketingovou kampaň ovšem doposud nezměnili. Co vy na to?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama