vyvojar-world-of-goo-proti-drm
Novinka Vývojář World of Goo proti DRM

Vývojář World of Goo proti DRM

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

24. 3. 2009 09:20 1
Reklama

Problém DRM, tedy snaha o kontrolování toho, jak spotřebitelé nakládají se svým softwarem, na nás číhá v prostoru videoher snad ze všech koutů. Pro mnohé hráče to znamená, že například nemohou svoji legální kopii instalovat tolikrát, kolik by chtěli, že musím mít při hraní v mechanice DVD apod. Nechcete-li tedy porušovat zákon, musíte čelit mnohým omezením, což je ve výsledku jednak nepohodlné a jednak i vcelku nefér. Piráti si totiž vždycky najdou svoji cestičku a hraní jejich cracklých verzí se DRM mechanismem nezaobírá.

K tomuto problému se na probíhající GDC vyjádřil Ron Carmel, vývojář indie hitu loňské sezony, World of Goo. Jeho názor je prostý, DRM by mělo kompletně zmizet. „Všechno, o co je zájem, je prolomeno a s cracknutými verzemi mají hráči lepší zkušenosti zkrátka proto, že naproti legální verzi nemusíte zadávat žádný 32místný sériový klíč. Kdokoliv, kdo chce hru, si ji tak raději najde na BitTorrent sítích, dostane se ke cracku pro DRM [hru], dostane se k němu rychle, takže nevidím důvod mít nějaké DRM.“ Carmel dále uvádí, že zavádění všemožných ochran, které pak stejně někdo mrknutím oka prolomí, je jen zbytečné rozhazování peněz. S ohledem na ně ještě v závěru své přednášky vyslal radu všem indie vývojářům, aby se vykašlali na distributory, kteří sice odvádí dobrou práci při vydávání retailových verzí her, ale opět, stojí to hodně peněz. Budoucnost minimálně indie her je podle Carmela v distribuci digitální. Tak uvidíme…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama