codies-stiznost-kvuli-flashpointu-nezaregistrovali
Novinka Codies stížnost kvůli Flashpointu "nezaregistrovali"

Codies stížnost kvůli Flashpointu "nezaregistrovali"

sleepless.

sleepless.

9. 4. 2009 15:06 1
Reklama

Nedávno propíraná stížnost české společnosti Bohemia Interactive na to, že Codemasters propaguje připravovanou vojenskou akci Operation Flashpoint: Dragon Rising jako přímé pokračování Operace Flashpoint, i když na to nemá být (údajně) práva, se zprvu obešly bez odezvy právě ze strany Codemasters.

Vyjádření člověka z Codemasters se webu Videogamer.com podařilo získat až nyní a zcela podle očekávání se nese v duchu „vůbec netušíme, o čem vlastně Bohemia Interactive hovoří“. Ostatně posuďte sami z rozhovoru s hlavním designérem Operation Flashpoint: Dragon Rising, Clivem Lindopem:

„Jejich argument se zjevně týká názvu, což samozřejmě tým, tvrdě makající na hře, moc nezajímá. Jasně, je to Operace Flashpoint. Stavíme na tom, že hráči nabídneme to, o čem byla Operace Flashpoint. Popravdě řečeno jsme si toho tedy vlastně ani nevšimli (stížnosti BI Studio), protože se to zdá být nepodstatné. Je jasné, že pro lidi z marketingu to je podstatná věc, o které možná diskutovali. Navíc, zcela upřímně říkám, že jako vývojář si člověk zvykne hodnotit ostatní až vyjdou a může si je zahrát.“

Lindop prostě říká, že samotní vývojáři tiskem proběhnuvší námitku BI Studia skoro ani nezaznamenali, což je fair. BI Studiu totiž zjevně nešlo o to, co bude náplní Operation Flashpoint: Dragon Rising, ale že je hra prezentována jako přímý nástupce původní Operace Flashpoint. Je to tedy výtka směrovaná spíše na marketing, než vývojáře. A když Lindop říká, že se tím marketingové oddělení Codies asi trošku zabývalo, tak možná situaci mírně zlehčuje. Čistě náhodou totiž až nedávno došlo k úpravě názvu z Operation Flashpoint 2 na Operation Flashpoint: Dragon Rising.
 
Je to podezřelé? Může být, ale nemusí. A podle Lindopa to nejenom není podezřelé, ale logické rozhodnutí: „Ve skutečnosti jsme se k přejmenování uchýlili proto, že je to multiplatformová hra. Třeba na PS1 a PS2 OFP1 nevyšla. A na Xboxu sice vyšla verze zvaná Operation Flashpoint: Elite, ale to už bylo skoro před deseti lety. Označit tedy hru dvojkou by jen mátlo tu část lidí, navíc pravděpodobně většinovou, která první díl nehrála“.

Lindop trošku přehání s OP: Elite, která vyšla před čtyřmi roky a ne před desíti, což jeho argument, dále rozvedený na Hvězdné Války (proč nemají díly čísla, ale jen podtituly atd.), nijak zvlášť neupevnilo. A dále už se jen zmohl na připomenutí, že se OP: Dragon Rising odehrává v jiném čase, na jiném místě, s účastí jiných jednotek, že to je prostě úplně nová hra, která s tou původní nemá nic společného. Jenže, když si pak člověk pustí jakékoli videointerview o OP: Dagon Rising z E3 nebo Games Convention a slyší tam buď přímo Lindopa, nebo jiné vývojáře hovořit o tom, jak je Dragon Rising přímé pokračování OFP, které je střiženo na míru fanouškovské základně této hry, tak se neubrání divnému pocitu.

Každopádně už poměrně brzy snad celá věc utichne až se jak ArmA 2, alias OFP 2, tak Operation Flashpoint: Dragon Rising objeví na trhu a nechají se podrobit bedlivému kritickému oku hráčské veřejnosti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama