Představení S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
Šéf GSC Game World nedávno prozradil, že ještě tento rok vyjde třetí S.T.A.L.K.E.R. hra, tentokrát s přízviskem Call of Pripyat, a nyní to může podložit prvními obrázky a informacemi, které přineslo oficiální představení hry.
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat vyjde letos na podzim a naváže příběhově na původní hru, tedy Shadow of Chernobyl. S objevením otevřené cesty do centra Zóny uspořádá vláda velkou vojenskou operaci s cílem dostat CNPP pod kontrolu. Navzdory všem přípravám však celá operace selže a většina helikoptér vyslaných do Zóny k nasbírání informací havaruje. Proto je hráč v roli tajného agenta Ukrajinské výzvědné služby poslán do centra Zóny, aby zjistil, co se stalo, proč operace selhala. A jako obvykle závisí další vývoj situace jenom na něm.
Krom nové příběhové linie nabídne Call of Pripyat propracovanější systém vedlejších úkolů, nové příšerky (Chimera, Burer) a novou AI pro příšerky už stávající. K dalším novotám patří nové uživatelské rozhraní, konečně přibude možnost se prospat, čekat lze lokace zpracované podle reálných prototypů (město Pripyat, nádraží Yanov, továrna Jupiter, vesnice Kopachi a další) a přepracovaný A-Life systém tvořený prvky, které se hráčům v předchozích dvou hrách líbily nejvíce. Potěší i možnost pokračovat v hraní i po dokončení příběhové linie. Hra je vyvíjena na X-Ray enginu v 1.6 a první ukázky z ní najdete někde okolo.