alan-wake-bude-vyuzivat-middleware-umbra
Novinka Alan Wake bude využívat middleware Umbra

Alan Wake bude využívat middleware Umbra

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

17. 6. 2009 15:59 13
Reklama

Vývoj titulu Alan Wake by se mohl opět o pár dní a týdnů zkrátit. Společnost Remedy si totiž podle dnešního prohlášení licencovala renderovací middleware Umbra, který pomáhá renderovat a optimalizovat scénu plnou nejrůznějších předmětů a vůbec škubacího potenciálu. Hlavní předností systému Umbra je právě rychlost, kterou nažene do žil složitým grafickým scénám, takže si vývojáři mohou dovolit mít na scéně víc osob, víc předmětů a udělat ji celkově bohatší, než bez Umbry.

Pro Remedy samotné to znamená hlavně zvýšení frameratu, protože pokud jste viděli hru Alan Wake v pohybu, tak jste si jistě všimli nejrůznějšího harampádí, vegetace a dalších "zbytečností", rozmístěných po scéně. S pomocí Umbry je však možné renderovat pouze tu část scény, na kterou se hráč dívá, což znatelně ulehčuje práci grafickému čipu a samotným procesorům. Nám hráčům to přináší jenom samá pozitiva, protože svět Alana Wakea tak může být ještě bohatší, než doposud a tím pádem také mnohem atmosféričtější. Navíc není třeba nic složitě upravovat v samotném kódu hry, neboť Umbra je systém, který se aplikuje na scénu až po její finalizaci a samotném dokončení celého projektu, tudíž nehrozí další zbytečné průtahy. Je však vidět, že se vývoj autorům v jisté fázi rozpadl pod rukama a hru zkrátka nebyli schopni dokončit tak, aby skutečně běžela plynule. Tak šup šup, už nám pošlete krabici s lesklým kotoučkem!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama