D&D Online se vyplácí dobrovolné poplatky
Zdá se, že herní firmy pověsily na hřebík snahu vyrovnat se World of Warcraft. Začínají totiž hledat i jiné cestičky k srdcím hráčů a jedním z důležitých faktorů mohou být i měsíční poplatky. Ty se za dlouhou existenci onlinovek ustálily na patnáctidolarové hranici, kterou významněji porušily pouze Guild Wars, jenž nabídly multiplayer zcela zdarma. MMORPG Dungeons & Dragons Online se pokusilo razit nový směr - volitelné měsíční poplatky formou mikrotransakcí za bonusové předměty, které mají lepší vlastnosti, než ty, které můžete běžně najít ve virtuálním světě. A podle producenta Fernanda Paize se to firmě začíná vyplácet více, než s původní patnáctidolarovou sazbou.
Růst hráčské populace se od zavedení volitelných poplatků prý zdvojnásobil. Konkrétně se prý dá bavit o "stovkách tisíc" nových hráčů, kteří sice hrají zadarmo, ale vysoké procento z nich si kupuje věci ve virtuálním obchodě za reálné peníze. Výdělky jsou tak v průměru na hlavu vyšší. Pokud se tento systém skutečně osvědčí a vydělá autorům dostatek peněz, je pravděpodobné, že by ho mohla následovat další a další MMORPG. Forma mikrotransakcí se velice úspěšně chytla v Asii a zřejmě bylo jen otázkou času, kdy se tento trend dostane i k nám. Nezbývá než čekat, zda je první vlaštovkou právě Dungeons & Dragons Online.