Bill Ropper: smutný příběh Hellgate a Flagship
Emoce a city do byznysu nepatří, to vám řekne každý úspěšný podnikatel, obchodník, byznysmen. Už to ví i Bill Roper, aktuálně zaměstnaný něčím, co by se dalo nazvat likvidací Flagship Studios s lidskou tváří. Spolutvůrce Diabla si vylámal zuby hned na první pokus a kdyby jenom zuby. Při snaze o udržení týmu, popřípadě získání partnera, který by Flagship Studios koupil, musel sáhnout i do vlastní šrajtofle, která rozhodně nebyla plná milionů: „Možná to je přesný opak toho, co si většina lidí myslí, ale fakt, že jsme všichni pracovali v Blizzardu neznamená, že jsme všichni milionáři, i když by to bylo super,“ přiznává Roper v dlouhatánském rozhovoru pro 1UP, který rozhodně stojí za důkladné přečtení. A nejenom proto, abyste si ověřili to, co už je dávno jasné, že tým Flagship Studios nakonec dojel na špatné plánování a naivní záměr udělat z Hellgate: London hru pro všechny – RPG, střílečku, MMO, singleplayer hru s náhodně generovanými úrovněmi a tak dále. Kromě jiného totiž Roper detailně rozebírá, jak moc zamávala s pozicí a financemi týmu výměna vedení HanbitSoftu po částečné akvizici gigantem T3 Entertainment, jak EA i Namco hodně stály o to, aby byla hra i nadále v provozu, proč vidělo vedení Flagship Studios budoucnost spíše v menších hrách typu Mythos a tak dále. Je to opravdu dlouhý rozhovor a opravdu zajímavý. Je to nejenom postmortem Hellgate: London, ale i týmu Flagship.